Elon Musk uspokaja właścicieli Tesli z HW3, ale wkurza właścicieli z HW4!

Elon Musk uspokaja właścicieli Tesli z HW3, ale wkurza właścicieli z HW4!
31.08.2023 07:30
Elon Musk, CEO Tesli, wystosował nowe oświadczenie dotyczące oprogramowania w pełni autonomicznej jazdy, które przyniosło ulgę posiadaczom pojazdów Tesli z modułem HW3, jednocześnie wywołując frustrację wśród właścicieli nowszych modeli wyposażonych w HW4.
Hardware 4.0 (HW4) to najnowszy zestaw czujników Autopilota i komputer FSD (Full Self-Driving) w samochodach Tesli. Ten zaawansowany sprzęt, obejmujący nowe kamery i radar rozmieszczone wokół pojazdu, został już zastosowany w większości nowych pojazdów marki. I mimo oczekiwań, że Tesla będzie stale doskonalić swoje technologie autonomicznego prowadzenia, przejście na HW4 wzbudziło obawy u wielu właścicieli Tesli, ponieważ producent samochodów nie zapewnił jeszcze funkcji, które obiecał dla pojazdów z modułem HW3. Powodem niepokoju była niepewność, czy Tesla rzeczywiście dotrzyma obietnicy wprowadzenia funkcji autonomicznej jazdy w pojazdach z HW3, czy jednak zażąda zakupu nowego sprzętu - HW4, którego nie można modernizować.
Elon Musk podjął próbę złagodzenia tych obaw, zapewniając, że Tesla nadal pracuje nad dostarczeniem funkcji autonomicznego prowadzenia dla samochodów z modułem HW3 poprzez aktualizacje oprogramowania. Jednak w najnowszym komentarzu na platformie X (dawniej Twitter), Musk posunął się krok dalej, informując właścicieli samochodów z HW4, że ich oprogramowanie będzie opóźnione o około sześć miesięcy w porównaniu do pojazdów z HW3. Powód to skoncentrowanie się Tesli na dostarczaniu aktualizacji i usprawnień dla tych pierwszych:
początek cytatu
"Oprogramowanie dla HW4 będzie mieć opóźnienie przynajmniej sześć miesięcy w stosunku do HW3, ponieważ naszym priorytetem jest dopracowanie funkcji FSD na module HW3 oraz zapewnienie ich globalnej dostępności" - oznajmił Elon Musk.
koniec cytatu
To oświadczenie może uspokoić właścicieli samochodów z modułem HW3, ale stanowi spory kłopot dla posiadaczy nowszych modeli Tesli, którzy wciąż oczekują na funkcje obsługiwane przez Autopilota i komputer FSD. Jeśli wierzyć zapewnieniom Muska, właściciele nowszych modeli prawdopodobnie nie będą musieli czekać zbyt długo, bowiem Musk twierdzi, że do końca roku Tesla osiągnie na modułach HW3 poziom "bardzo dobrej" funkcjonalności autonomicznej. Niemniej jednak warto zauważyć, że w przeszłości wiele razy CEO Tesli okazywał się być niewiarygodny, jeśli chodzi o oszacowanie czasu realizacji celów, stąd trudno określić, ile może to potrwać w rzeczywistości.
Autor: xkuczx

Warto przeczytać

Ferrari podpisuje porozumienie z SK.On: Elektrolit na Tlenkach w Grze?

Ferrari podpisuje porozumienie z SK.On: Elektrolit na Tlenkach w Grze?

Ferrari ogłosiło niedawno współpracę z południowokoreańskim producentem ogniw litowo-jonowych, firmą SK.On. Choć szczegóły porozumienia nie zostały ujawnione, to fakt tej współpracy sugeruje, że SK.On może być na dobrej drodze do zaawansowania w produkcji ogniw z litowymi anodami i stałym elektrolitem. Zobacz więcej >>
Tesla Model S z Niesamowitym Przebiegiem: 2 000 000 km na Liczniku

Tesla Model S z Niesamowitym Przebiegiem: 2 000 000 km na Liczniku

Hansjörg von Gemmingen prowadzi Teslę Model S, która właśnie osiągnęła niesamowity przebieg 2 000 000 kilometrów. To imponujące osiągnięcie, nawet dla samochodu spalinowego. Zobacz więcej >>
KIELCE. Orlen stawia ostatnią ładowarkę 50 kW, obiecuje roaming i karty RFID

KIELCE. Orlen stawia ostatnią ładowarkę 50 kW, obiecuje roaming i karty RFID

Orlen stawia krok w przyszłość motoryzacji elektrycznej, instalując ostatnią ładowarkę 50 kW w Kielcach. Łukasz Kwiatkowski, menedżer z Orlenu, ujawnił na LinkedIn, że firma postawiła urządzenie marki Ekoenergetyka Axon FX o mocy 50 kW. Zobacz więcej >>
Tesla Model S Plaid: Nowe Sportowe Siedzenia pojawiają się, ale gdzie jest Cybertruck?

Tesla Model S Plaid: Nowe Sportowe Siedzenia pojawiają się, ale gdzie jest Cybertruck?

Tesla wkracza na nowy poziom komfortu i sportowego stylu, dodając opcję sportowych siedzeń do swojego flagowego modelu, Modelu S Plaid. Ale czy to naprawdę nowość? Okazuje się, że sportowe fotele, które teraz oficjalnie pojawiły się w konfiguratorze Modelu S Plaid, pierwotnie miały swoje pięć minut sławy na pokładzie Tesli Cybertrucka... Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane