Elon Musk uspokaja właścicieli Tesli z HW3, ale wkurza właścicieli z HW4!

Elon Musk uspokaja właścicieli Tesli z HW3, ale wkurza właścicieli z HW4!
31.08.2023 07:30
Elon Musk, CEO Tesli, wystosował nowe oświadczenie dotyczące oprogramowania w pełni autonomicznej jazdy, które przyniosło ulgę posiadaczom pojazdów Tesli z modułem HW3, jednocześnie wywołując frustrację wśród właścicieli nowszych modeli wyposażonych w HW4.
Hardware 4.0 (HW4) to najnowszy zestaw czujników Autopilota i komputer FSD (Full Self-Driving) w samochodach Tesli. Ten zaawansowany sprzęt, obejmujący nowe kamery i radar rozmieszczone wokół pojazdu, został już zastosowany w większości nowych pojazdów marki. I mimo oczekiwań, że Tesla będzie stale doskonalić swoje technologie autonomicznego prowadzenia, przejście na HW4 wzbudziło obawy u wielu właścicieli Tesli, ponieważ producent samochodów nie zapewnił jeszcze funkcji, które obiecał dla pojazdów z modułem HW3. Powodem niepokoju była niepewność, czy Tesla rzeczywiście dotrzyma obietnicy wprowadzenia funkcji autonomicznej jazdy w pojazdach z HW3, czy jednak zażąda zakupu nowego sprzętu - HW4, którego nie można modernizować.
Elon Musk podjął próbę złagodzenia tych obaw, zapewniając, że Tesla nadal pracuje nad dostarczeniem funkcji autonomicznego prowadzenia dla samochodów z modułem HW3 poprzez aktualizacje oprogramowania. Jednak w najnowszym komentarzu na platformie X (dawniej Twitter), Musk posunął się krok dalej, informując właścicieli samochodów z HW4, że ich oprogramowanie będzie opóźnione o około sześć miesięcy w porównaniu do pojazdów z HW3. Powód to skoncentrowanie się Tesli na dostarczaniu aktualizacji i usprawnień dla tych pierwszych:
początek cytatu
"Oprogramowanie dla HW4 będzie mieć opóźnienie przynajmniej sześć miesięcy w stosunku do HW3, ponieważ naszym priorytetem jest dopracowanie funkcji FSD na module HW3 oraz zapewnienie ich globalnej dostępności" - oznajmił Elon Musk.
koniec cytatu
To oświadczenie może uspokoić właścicieli samochodów z modułem HW3, ale stanowi spory kłopot dla posiadaczy nowszych modeli Tesli, którzy wciąż oczekują na funkcje obsługiwane przez Autopilota i komputer FSD. Jeśli wierzyć zapewnieniom Muska, właściciele nowszych modeli prawdopodobnie nie będą musieli czekać zbyt długo, bowiem Musk twierdzi, że do końca roku Tesla osiągnie na modułach HW3 poziom "bardzo dobrej" funkcjonalności autonomicznej. Niemniej jednak warto zauważyć, że w przeszłości wiele razy CEO Tesli okazywał się być niewiarygodny, jeśli chodzi o oszacowanie czasu realizacji celów, stąd trudno określić, ile może to potrwać w rzeczywistości.
Autor: xkuczx

Warto przeczytać

Bezpieczna jazda na krawędzi – czyli jak legalnie i z adrenaliną pojeździć po torze 🏎️

Bezpieczna jazda na krawędzi – czyli jak legalnie i z adrenaliną pojeździć po torze 🏎️

Bezpieczna jazda na krawędzi – czyli jak legalnie i z adrenaliną pojeździć po torze 🏎️ Nielegalne wyścigi uliczne to nie tylko nieodpowiedzialność, ale też coraz poważniejsze konsekwencje prawne. Już wkrótce udział lub organizacja takich wydarzeń ma być traktowana jak przestępstwo – z karą do 5 lat więzienia. Zobacz więcej >>
 „Dekalog bezpiecznego kierowcy” od GDDKiA – sprawdź, czy jeździsz odpowiedzialnie! 🚗

„Dekalog bezpiecznego kierowcy” od GDDKiA – sprawdź, czy jeździsz odpowiedzialnie! 🚗

🗓 25 lipca – Dzień Bezpiecznego Kierowcy to dobra okazja, by przypomnieć sobie podstawowe zasady bezpiecznej jazdy – zwłaszcza w sezonie wakacyjnym, kiedy wiele osób rusza w dłuższe trasy. Z tej okazji GDDKiA opublikowała swój „Dekalog bezpiecznego kierowcy” – praktyczny zestaw porad, który może uratować nie tylko wakacje, ale i zdrowie oraz życie podróżnych. Zobacz więcej >>
🚗 Hak holowniczy w samochodzie elektrycznym – czy to się opłaca?

🚗 Hak holowniczy w samochodzie elektrycznym – czy to się opłaca?

Coraz więcej kierowców korzysta z samochodów elektrycznych nie tylko w mieście, ale też podczas długich podróży. Wzrost zasięgów i lepsza infrastruktura ładowania sprawiają, że BEV-y jadą nawet na urlop do Chorwacji czy Włoch bez większych problemów. Zobacz więcej >>
XPENG wyprzedza Teslę! Klienci w Europie stawiają na chińską markę

XPENG wyprzedza Teslę! Klienci w Europie stawiają na chińską markę

XPENG jako pierwszy chiński producent samochodów elektrycznych znalazł się na pierwszym miejscu rankingu satysfakcji klientów w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. W badaniu przeprowadzonym przez USCALE GmbH wzięło udział ponad 5 000 właścicieli EV – a wyniki mówią jasno: kierowcy XPENG są najbardziej zadowoleni ze swojego wyboru. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Grafit wytwarzany z wiórów drzewnych może wkrótce znaleźć się w akumulatorze Twojego elektryka!

Grafit wytwarzany z wiórów drzewnych może wkrótce znaleźć się w akumulatorze Twojego elektryka!

Startup z Nowej Zelandii otrzymał właśnie spory zastrzyk gotówki - w wysokości 18 milionów dolarów - na komercjalizację grafitu wytwarzanego z wiórów drzewnych do zastosowania w akumulatorach pojazdów elektrycznych. To rewelacyjna wiadomość dla przemysłu motoryzacyjnego w Europie i Stanach Zjednoczonych. CarbonScape tłumaczy, że biografit jest produkowany z ubocznych materiałów przemysłu leśnego i drzewnego, takich jak zrębki i trociny, stanowiąc zrównoważoną alternatywę dla grafitu syntetycznego i naturalnego. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane