Elon Musk, CEO Tesli, wystosował nowe oświadczenie dotyczące oprogramowania w pełni autonomicznej jazdy, które przyniosło ulgę posiadaczom pojazdów Tesli z modułem HW3, jednocześnie wywołując frustrację wśród właścicieli nowszych modeli wyposażonych w HW4.
Hardware 4.0 (HW4) to najnowszy zestaw czujników Autopilota i komputer FSD (Full Self-Driving) w samochodach Tesli. Ten zaawansowany sprzęt, obejmujący nowe kamery i radar rozmieszczone wokół pojazdu, został już zastosowany w większości nowych pojazdów marki. I mimo oczekiwań, że Tesla będzie stale doskonalić swoje technologie autonomicznego prowadzenia, przejście na HW4 wzbudziło obawy u wielu właścicieli Tesli, ponieważ producent samochodów nie zapewnił jeszcze funkcji, które obiecał dla pojazdów z modułem HW3. Powodem niepokoju była niepewność, czy Tesla rzeczywiście dotrzyma obietnicy wprowadzenia funkcji autonomicznej jazdy w pojazdach z HW3, czy jednak zażąda zakupu nowego sprzętu - HW4, którego nie można modernizować.
Elon Musk podjął próbę złagodzenia tych obaw, zapewniając, że
Tesla nadal pracuje nad dostarczeniem funkcji autonomicznego prowadzenia dla samochodów z modułem HW3 poprzez aktualizacje oprogramowania. Jednak w najnowszym komentarzu na platformie X (dawniej Twitter), Musk posunął się krok dalej, informując właścicieli samochodów z HW4, że ich oprogramowanie będzie opóźnione o około sześć miesięcy w porównaniu do pojazdów z HW3. Powód to skoncentrowanie się Tesli na dostarczaniu aktualizacji i usprawnień dla tych pierwszych:
"Oprogramowanie dla HW4 będzie mieć opóźnienie przynajmniej sześć miesięcy w stosunku do HW3, ponieważ naszym priorytetem jest dopracowanie funkcji FSD na module HW3 oraz zapewnienie ich globalnej dostępności" - oznajmił Elon Musk.
To oświadczenie może uspokoić właścicieli samochodów z modułem HW3, ale stanowi spory kłopot dla posiadaczy nowszych modeli Tesli, którzy wciąż oczekują na funkcje obsługiwane przez Autopilota i komputer FSD. Jeśli wierzyć zapewnieniom Muska, właściciele nowszych modeli prawdopodobnie nie będą musieli czekać zbyt długo, bowiem Musk twierdzi, że do końca roku Tesla osiągnie na modułach HW3 poziom "bardzo dobrej" funkcjonalności autonomicznej. Niemniej jednak warto zauważyć, że w przeszłości wiele razy CEO Tesli okazywał się być niewiarygodny, jeśli chodzi o oszacowanie czasu realizacji celów, stąd trudno określić, ile może to potrwać w rzeczywistości.