Różnice w zawieszeniu pneumatycznym Tesli Cybertruck uchwycone w bezpośrednim porównaniu!

Różnice w zawieszeniu pneumatycznym Tesli Cybertruck uchwycone w bezpośrednim porównaniu!
13.09.2023 15:09
W ostatnim czasie na terenie Gigafabryki Tesli w Teksasie pojawiły się dwie jednostki Tesli Cybertruck, a ich system zawieszenia pneumatycznego stał się przedmiotem dokładnego porównania. Różnice między nimi są znaczne, co stanowi rzadkość w przypadku tego modelu, co do którego Tesla nie ujawniała do tej pory niskich i wysokich ustawień zawieszenia.
Zdjęcie porównawcze pojazdów zostało udostępnione przez operatora drona pracującego na terenie Gigafabryki Texas, Jeffa Robertsa. Miejsce to stało się popularnym celem dla miłośników Cybertrucka w ostatnich miesiącach, ponieważ produkcja modelu nabiera tempa. Różnica w ustawieniach zawieszenia między dwoma Cybertruckami jest wyraźna, a każde z nich ma swoje zalety.
Niska wysokość zawieszenia sprzyja pokonywaniu ciasnych zakrętów, poprawia aerodynamikę pojazdu (zmniejsza opór powietrza, zwiększa wydajność) oraz minimalizuje ryzyko przewrócenia się. Niestety, jednocześnie utrudnia poruszanie się po nierównym terenie i wybojach, mogąc prowadzić do uszkodzenia podwozia. Znaczne prześwity sprawdzają się z kolei do poruszania się w trudnych warunkach, takich jak jazda po nierównym terenie i na nieutwardzonej nawierzchni.
Warto dodać, że przyczyn wyposażenia Cybertrucka w zawieszenie pneumatyczne jest przynajmniej kilka. Po pierwsze, jest to efektowana i przydatna funkcja, która wyróżni ten model spośród innych dostępnych na rynku pick-upów. Po drugie, jest to silny sygnał, że Tesla przygotowuje Cybertrucka do pracy w różnych warunkach terenowych i do wykonywania różnorodnych zadań. Po trzecie, istnieje nawet możliwość, że pojazd był projektowany z myślą o jego udziale w wyścigach BAJA. Już w 2021 roku, jeszcze przed rozpoczęciem produkcji, elektryczny pick-up został wyzwany do wzięcia udziału w tegorocznej edycji wyścigu (chociaż akurat na to będziemy musieli zaczekać raczej nieco dłużej😉).
Autor: xkuczx

Warto przeczytać

Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Przez ostatni rok ulice Kolonii stały się poligonem dla jednego z najciekawszych projektów miejskiej elektromobilności w Europie. Rheinmetall – znany głównie z sektora zbrojeniowego – pokazał, że jego technologie świetnie sprawdzają się także… w chodniku. Zobacz więcej >>
Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai zaprezentował zupełnie nowy model elektryczny – Elexio. To średniej wielkości SUV opracowany z myślą o rynku chińskim. Zobacz więcej >>
Brytyjska flota drogowa stawia na elektromobilność – Toyota dostarcza 58 nowych EV

Brytyjska flota drogowa stawia na elektromobilność – Toyota dostarcza 58 nowych EV

Brytyjski zarząd dróg krajowych i autostrad – National Highways – rozwija swoją flotę pojazdów elektrycznych. Instytucja odpowiedzialna za nadzór nad 4500 milami dróg i autostrad w Wielkiej Brytanii wzbogaciła się o kolejne 58 bezemisyjnych samochodów marki Toyota. Zobacz więcej >>
Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Rok 2025 to kolejny przełom dla elektromobilności, szczególnie na Wyspach Brytyjskich. Ponad 20% nowych samochodów sprzedanych w UK to elektryki (BEV), co potwierdza, że auta z wtyczką przestały być niszową alternatywą, a stały się realną odpowiedzią na potrzeby współczesnych kierowców. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane