Rivian patentuje projekt kempingowej kuchni dla SUV-a R1S.

Rivian patentuje projekt kempingowej kuchni dla SUV-a R1S.
22.08.2023 10:00
Rivian, producent całkowicie elektrycznego SUV-a R1S i pickupa R1T, ma teraz patent na coś, co wygląda jak kuchnia kempingowa zaprojektowana specjalnie dla czterodrzwiowego SUV-a o zerowej emisji spalin. Po raz pierwszy zauważony przez użytkownika forum Rivian, patent - który został złożony 18 lipca i przyznany miesiąc później - pokazuje rozszerzalny blat z małą deską do krojenia po lewej stronie, płytą kuchenną pośrodku i czymś, co wydaje się być składanym pojemnikiem. Powyżej znajdują się dwa schowki, a wszystko wsuwa się na szynach do i z bagażnika pojazdu, ułatwiając życie podczas biwakowania lub podróżowania. Podsumowanie patentu wspomina o kilku możliwych konfiguracjach, z możliwością dodania tak zwanego "aparatu pompy wodnej", który składa się z co najmniej jednego zbiornika na wodę i zwijanego węża, który powinien się przydać po długim dniu wędrówki i wysiłku.
Jak widać na zamieszczonych zdjęciach, prezentowany pojazd to w rzeczywistości Rivian R1S, ale jak to bywa w przypadku niektórych wniosków patentowych, ten konkretny może nie stać się rzeczywistością, nawet jeśli wygląda na idealne rozwiązanie dla poszukiwaczy przygód, którzy chcą zabrać swojego całkowicie elektrycznego SUV-a na pustynię i rozbić obóz tak, jak zrobiliby to z niestandardową kuchnią z tyłu pojazdu napędzanego silnikiem spalinowym. Kalifornijski startup EV ma pewne doświadczenie z wysuwanymi kuchniami stworzonymi specjalnie dla swoich pojazdów, prezentując w 2019 roku kuchnię obozową, która została dostosowana do unikalnego tunelu sprzętowego R1T, ale produkt ten został ostatecznie anulowany na początku tego roku, pozostawiając posiadaczy rezerwacji bez wyboru, jak tylko zrobić własny przesuwany blat lub skorzystać z pomocy specjalisty.
Jednak tych posiadaczy rezerwacji nie było zbyt wielu, ponieważ ankieta z 2020 roku opublikowana na forach Rivian sugerowała, że tylko 7 procent osób, które zamówiły R1T, zaznaczyło opcję kuchni obozowej o wartości 5000 dolarów w konfiguratorze. Mając to na uwadze, w najnowszym raporcie o zyskach firmy stwierdzono, że większość nakładów produkcyjnych przesunęła się w kierunku SUV-a R1S, po raz pierwszy w historii firmy przyćmiewając liczbę produkcji jego rodzeństwa. Być może, gdy na drogach pojawi się więcej egzemplarzy, Rivian zaryzykuje i przekształci ten patent w rzeczywistość.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Elektryczne furgonetki a przyszłość stref wolnych od emisji w Europie

Elektryczne furgonetki a przyszłość stref wolnych od emisji w Europie

Wraz z dynamicznym rozwojem rynku elektrycznych furgonetek, miasta Europy przygotowują się na wprowadzenie stref wolnych od emisji spalin do 2030 roku. Produkcja pojazdów elektrycznych szybko rośnie, a eksperci prognozują, że już wkrótce ich liczba przewyższy tradycyjne modele spalinowe. Zobacz więcej >>
Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych

Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił rozpoczęcie konsultacji społecznych dotyczących nowego programu wsparcia dla nabywców samochodów elektrycznych. Program „Mój elektryk 2.0” ma na celu zwiększenie dostępności pojazdów zeroemisyjnych, oferując atrakcyjniejsze warunki dotacji niż dotychczasowy system. Zobacz więcej >>
Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford, jako jeden z liderów rynku motoryzacyjnego, zdecydował się na znaczącą zmianę w produkcji baterii do swoich pojazdów elektrycznych. W 2025 roku Mustang Mach-E będzie wyposażany w akumulatory produkowane nie pod Wrocławiem, ale w stanie Michigan. Zobacz więcej >>
Elektryczny Dodge Charger z bateriami solid state – rewolucja w zasięgu?

Elektryczny Dodge Charger z bateriami solid state – rewolucja w zasięgu?

Dodge zapowiedział nową generację elektrycznego Chargera, który będzie wyposażony w zaawansowane baterie solid state. Ten innowacyjny krok jest wynikiem współpracy z firmą Factorial, liderem w dziedzinie technologii stałego elektrolitu. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane