Rivian, producent całkowicie elektrycznego SUV-a R1S i pickupa R1T, ma teraz patent na coś, co wygląda jak kuchnia kempingowa zaprojektowana specjalnie dla czterodrzwiowego SUV-a o zerowej emisji spalin. Po raz pierwszy zauważony przez użytkownika forum Rivian, patent - który został złożony 18 lipca i przyznany miesiąc później - pokazuje rozszerzalny blat z małą deską do krojenia po lewej stronie, płytą kuchenną pośrodku i czymś, co wydaje się być składanym pojemnikiem. Powyżej znajdują się dwa schowki, a wszystko wsuwa się na szynach do i z bagażnika pojazdu, ułatwiając życie podczas biwakowania lub podróżowania. Podsumowanie patentu wspomina o kilku możliwych konfiguracjach, z możliwością dodania tak zwanego "aparatu pompy wodnej", który składa się z co najmniej jednego zbiornika na wodę i zwijanego węża, który powinien się przydać po długim dniu wędrówki i wysiłku.
Jak widać na zamieszczonych zdjęciach, prezentowany pojazd to w rzeczywistości Rivian R1S, ale jak to bywa w przypadku niektórych wniosków patentowych, ten konkretny może nie stać się rzeczywistością, nawet jeśli wygląda na idealne rozwiązanie dla poszukiwaczy przygód, którzy chcą zabrać swojego całkowicie elektrycznego SUV-a na pustynię i rozbić obóz tak, jak zrobiliby to z niestandardową kuchnią z tyłu pojazdu napędzanego silnikiem spalinowym. Kalifornijski startup EV ma pewne doświadczenie z wysuwanymi kuchniami stworzonymi specjalnie dla swoich pojazdów, prezentując w 2019 roku kuchnię obozową, która została dostosowana do unikalnego tunelu sprzętowego R1T, ale produkt ten został ostatecznie anulowany na początku tego roku, pozostawiając posiadaczy rezerwacji bez wyboru, jak tylko zrobić własny przesuwany blat lub skorzystać z pomocy specjalisty.
Jednak tych posiadaczy rezerwacji nie było zbyt wielu, ponieważ ankieta z 2020 roku opublikowana na forach Rivian sugerowała, że tylko 7 procent osób, które zamówiły R1T, zaznaczyło opcję kuchni obozowej o wartości 5000 dolarów w konfiguratorze. Mając to na uwadze, w najnowszym raporcie o zyskach firmy stwierdzono, że większość nakładów produkcyjnych przesunęła się w kierunku SUV-a R1S, po raz pierwszy w historii firmy przyćmiewając liczbę produkcji jego rodzeństwa. Być może, gdy na drogach pojawi się więcej egzemplarzy, Rivian zaryzykuje i przekształci ten patent w rzeczywistość.