Volkswagen ID. Wersja produkcyjna GTI zadebiutuje w 2026 r.

Volkswagen ID. Wersja produkcyjna GTI zadebiutuje w 2026 r.
05.09.2023 15:30
Cóż, nie trwało to długo. Wkrótce po zaprezentowaniu ID. GTI Concept na targach IAA Mobility 2023 w Monachium, Volkswagen ogłosił, że wersja produkcyjna jest już planowana. Dyrektor generalny Thomas Schäfer powiedział Autocar i Top Gear, że zadebiutuje w 2026 roku, a następnie trafi do sprzedaży na początku 2027 roku. Wiemy, że otrzyma przedni mechanizm z elektroniczną blokadą, zaadaptowany z tradycyjnych GTI i GTI Clubsport. Model produkcyjny powinien mieć mniej więcej taki sam rozmiar jak koncepcyjny, który ma 4104 milimetrów długości, 1840 mm szerokości i 1499 mm wysokości, z rozstawem osi 2600 mm. Samochód pokazowy w Monachium jest nieco większy we wszystkich obszarach niż supermini Polo, pozostając jednocześnie mniejszym niż Golf.
ID. GTI Concept został zaprezentowany dokładnie 48 lat po oryginalnym Golfie GTI i "podjęto już decyzję o seryjnym rozwoju" jego duchowego elektrycznego następcy. Będzie to wyczynowy model z napędem na przednie koła, prawdopodobnie o mocy znacznie przekraczającej 200 KM, biorąc pod uwagę, że zwykły ID.2all Concept, na którym opiera się GTI (platforma MEB Entry), miał już zdrowe 223 KM. Zwykły elektryczny model pojawi się na rynku w 2025 roku, więc sensowne jest pokazanie pikantnego wariantu rok później. Mówiąc o trzech słynnych literach, "I" będzie również oznaczać "inteligencję". Jeśli chodzi o to, dlaczego wzmocniony ID.2 nie będzie nosił przydomka "GTX", szef projektantów VW Andreas Mindt mówi, że GTX będzie używany w elektrycznych samochodach sportowych z napędem na wszystkie koła, umieszczonych poniżej bardziej wydajnych pojazdów elektrycznych z oznaczeniem R. GTI pozostanie z napędem na przednie koła w erze zerowej emisji.
Co ciekawe, VW nie mówi nic o nowym logo GTI, zastrzeżonym na początku tego roku, w którym litera "I" została zastąpiona błyskawicą. Nie jest jasne, czy późniejsza wersja produkcyjna konceptu będzie go miała, czy nie. Renault 5 otrzyma wersję Alpine, a MINI pracuje nad elektrycznym John Cooper Works.
Autor: Karolina
Źródło: motor1
|
Tagi:

Warto przeczytać

Fiat 500e: Nowa Platforma dla Przystępniejszej Ceny

Fiat 500e: Nowa Platforma dla Przystępniejszej Ceny

Fiat 500e, ikona miejskich ulic, szykuje się na kolejną odsłonę swojej historii. Tym razem, jednak, zmiany idą głębiej niż kiedykolwiek wcześniej. Zobacz więcej >>
Volvo EX30 AWD Performance pokazuje, czego można się po nim spodziewać.

Volvo EX30 AWD Performance pokazuje, czego można się po nim spodziewać.

Nadchodzące Volvo EX30 zostało zaprojektowane głównie do jazdy lokalnej, ale jak radzi sobie w trakcie dłuższej podróży? Czy jest gotowe na to zadanie? Po interesującym teście zasięgu doświadczony tester EV, Bjørn Nyland, wziął najnowsze Volvo EX30 Twin Motor Performance do specjalnego wyzwania – przejechania 1000 kilometrów – aby określić jego zdolności do podróży na długie dystanse. W przypadku Volvo EX30, samochód został przetestowany przy średniej temperaturze 5°C i głównie podczas opadów deszczu (70% trasy, według materiału wideo). Zobacz więcej >>
Tesla Zbliża Się Do Ujawnienia Modelu 3 Ludicrous

Tesla Zbliża Się Do Ujawnienia Modelu 3 Ludicrous

Ostatnie zdjęcia pojazdu odświeżonego i zmienionego oznaczeniem Modelu 3 Tesli, zobaczone przed jednym ze sklepów marki, sugerują, że oczekiwana aktualizacja Ludicrous dla Modelu 3 Performance jest już na horyzoncie. Choć firma niedawno przeprowadziła renowację Modelu 3, wprowadzając szereg usprawnień, wciąż brakowało w ofercie wersji Performance. Zobacz więcej >>
Volvo kończy epokę silników Diesla po 45 latach

Volvo kończy epokę silników Diesla po 45 latach

W fabryce w Torslandzie, Szwecja, ostatni raz zjechało z taśmy montażowej Volvo XC90 z silnikiem Diesla, kładąc kres 45-letniej historii korzystania z tych jednostek napędowych. Pojazd ten będzie eksponowany w muzeum marki. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane