Fiat 500e: Nowa Platforma dla Przystępniejszej Ceny

Fiat 500e: Nowa Platforma dla Przystępniejszej Ceny
17.04.2024 16:00
Fiat 500e, ikona miejskich ulic, szykuje się na kolejną odsłonę swojej historii. Tym razem, jednak, zmiany idą głębiej niż kiedykolwiek wcześniej. W trakcie odświeżenia fabryki Mirafiori w Turynie, Włochy, ogłoszono rewolucyjny krok: Fiat 500e otrzyma nową platformę, aby móc zaoferować klientom auto o bardziej przystępnym stosunku zasięgu do ceny. Do tej pory Fiat 500e był jednym z nielicznych modeli w gamie Fiata korzystających z unikatowej platformy, która nie była wykorzystywana w żadnym innym modelu. Ta nietypowa konstrukcja częściowo przyczyniła się do wysokich cen auta, co skłoniło nawet samego ówczesnego prezesa Fiata, Sergio Marchionne, do wyznania, że firma traciła na każdym sprzedanym egzemplarzu około 20 tysięcy dolarów. W obecnej erze, gdzie kultowość nie wystarcza, aby przekonać klientów, konieczna stała się zmiana.
Nowa platforma, znana jako SCP (Small Car Platform), przyniesie Fiatowi 500e nie tylko nową technologię baterii nowej generacji, ale także nadzieję na obniżenie kosztów produkcji i ostatecznie ceny samochodu. Już dziś platforma SCP znajduje zastosowanie w modelach takich jak Citroen e-C3 czy Opel Frontera, sugerując, że Fiat 500e może przystąpić do segmentu B/B-SUV. Zapowiedź inwestycji w fabryce Mirafiori na kwotę 100 milionów euro zapowiada również zmiany nie tylko w samej produkcji, ale także w doświadczeniu klienta. Fiat obiecuje lepsze wrażenia klienta przy zachowaniu atrakcyjnego stosunku zasięgu do ceny. Wprowadzenie nowej platformy SCP otwiera również drzwi dla ewentualnego zastosowania nowych technologii, takich jak ogniw litowo-żelazowo-fosforanowych, co może pozwolić na jeszcze bardziej przystępną cenę Fiata 500e, konkurując z innymi modelami w swoim segmencie, jak na przykład Dacia Spring.
Czy Fiat 500e okaże się kolejnym krokiem w przodu dla elektrycznych samochodów miejskich? Czas pokaże, czy ta innowacja przyniesie oczekiwane rezultaty i czy Fiat 500e stanie się jeszcze bardziej dostępny dla szerokiej grupy klientów, zachowując jednocześnie swój kultowy charakter.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Przerwa w naborze do programu „Mój elektryk” – co dalej?

Przerwa w naborze do programu „Mój elektryk” – co dalej?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) poinformował, że od 1 września 2024 r. do 31 grudnia 2024 r. Zobacz więcej >>
Elektryczny hatchback Mona M03: Najtańszy model Xpeng

Elektryczny hatchback Mona M03: Najtańszy model Xpeng

Chiński producent samochodów elektrycznych Xpeng wprowadza na rynek swój najnowszy model – elektrycznego hatchbacka Mona M03, który ma stać się najtańszym pojazdem w ofercie firmy. Z ceną startową wynoszącą około 15 000 euro (ok. Zobacz więcej >>
Rozporządzenie AI Act – Nowa Era Regulacji Sztucznej Inteligencji w Unii Europejskiej i Jej Wpływ na Motoryzację

Rozporządzenie AI Act – Nowa Era Regulacji Sztucznej Inteligencji w Unii Europejskiej i Jej Wpływ na Motoryzację

12 lipca 2024 roku Unia Europejska opublikowała Rozporządzenie o sztucznej inteligencji, znane jako AI Act. Ten dokument stanowi kamień milowy w regulacji technologii AI na terenie UE, tworząc kompleksowe ramy prawne mające na celu zapewnienie bezpiecznego i etycznego wykorzystania sztucznej inteligencji. Zobacz więcej >>
Volkswagen ID.1: Duchowy Następca e-Up! w 2027 Roku?

Volkswagen ID.1: Duchowy Następca e-Up! w 2027 Roku?

Volkswagen, znany z innowacyjnych rozwiązań i solidnych samochodów, planuje powrót do segmentu miejskich elektryków. W 2027 roku na rynku może pojawić się model ID.1, który bywa określany mianem „duchowego spadkobiercy” popularnego e-Up. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane