Fiat 500e: Nowa Platforma dla Przystępniejszej Ceny

Fiat 500e: Nowa Platforma dla Przystępniejszej Ceny
17.04.2024 16:00
Fiat 500e, ikona miejskich ulic, szykuje się na kolejną odsłonę swojej historii. Tym razem, jednak, zmiany idą głębiej niż kiedykolwiek wcześniej. W trakcie odświeżenia fabryki Mirafiori w Turynie, Włochy, ogłoszono rewolucyjny krok: Fiat 500e otrzyma nową platformę, aby móc zaoferować klientom auto o bardziej przystępnym stosunku zasięgu do ceny. Do tej pory Fiat 500e był jednym z nielicznych modeli w gamie Fiata korzystających z unikatowej platformy, która nie była wykorzystywana w żadnym innym modelu. Ta nietypowa konstrukcja częściowo przyczyniła się do wysokich cen auta, co skłoniło nawet samego ówczesnego prezesa Fiata, Sergio Marchionne, do wyznania, że firma traciła na każdym sprzedanym egzemplarzu około 20 tysięcy dolarów. W obecnej erze, gdzie kultowość nie wystarcza, aby przekonać klientów, konieczna stała się zmiana.
Nowa platforma, znana jako SCP (Small Car Platform), przyniesie Fiatowi 500e nie tylko nową technologię baterii nowej generacji, ale także nadzieję na obniżenie kosztów produkcji i ostatecznie ceny samochodu. Już dziś platforma SCP znajduje zastosowanie w modelach takich jak Citroen e-C3 czy Opel Frontera, sugerując, że Fiat 500e może przystąpić do segmentu B/B-SUV. Zapowiedź inwestycji w fabryce Mirafiori na kwotę 100 milionów euro zapowiada również zmiany nie tylko w samej produkcji, ale także w doświadczeniu klienta. Fiat obiecuje lepsze wrażenia klienta przy zachowaniu atrakcyjnego stosunku zasięgu do ceny. Wprowadzenie nowej platformy SCP otwiera również drzwi dla ewentualnego zastosowania nowych technologii, takich jak ogniw litowo-żelazowo-fosforanowych, co może pozwolić na jeszcze bardziej przystępną cenę Fiata 500e, konkurując z innymi modelami w swoim segmencie, jak na przykład Dacia Spring.
Czy Fiat 500e okaże się kolejnym krokiem w przodu dla elektrycznych samochodów miejskich? Czas pokaże, czy ta innowacja przyniesie oczekiwane rezultaty i czy Fiat 500e stanie się jeszcze bardziej dostępny dla szerokiej grupy klientów, zachowując jednocześnie swój kultowy charakter.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai zaprezentował zupełnie nowy model elektryczny – Elexio. To średniej wielkości SUV opracowany z myślą o rynku chińskim. Zobacz więcej >>
Brytyjska flota drogowa stawia na elektromobilność – Toyota dostarcza 58 nowych EV

Brytyjska flota drogowa stawia na elektromobilność – Toyota dostarcza 58 nowych EV

Brytyjski zarząd dróg krajowych i autostrad – National Highways – rozwija swoją flotę pojazdów elektrycznych. Instytucja odpowiedzialna za nadzór nad 4500 milami dróg i autostrad w Wielkiej Brytanii wzbogaciła się o kolejne 58 bezemisyjnych samochodów marki Toyota. Zobacz więcej >>
Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Rok 2025 to kolejny przełom dla elektromobilności, szczególnie na Wyspach Brytyjskich. Ponad 20% nowych samochodów sprzedanych w UK to elektryki (BEV), co potwierdza, że auta z wtyczką przestały być niszową alternatywą, a stały się realną odpowiedzią na potrzeby współczesnych kierowców. Zobacz więcej >>
Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 to elektryczny hot hatch, który wywodzi się z miejskiego Renault 5 E-Tech. Choć dzielą wiele wspólnych cech, różni je kluczowa rzecz: emocje za kierownicą. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane