Volvo EX30 AWD Performance pokazuje, czego można się po nim spodziewać.

Volvo EX30 AWD Performance pokazuje, czego można się po nim spodziewać.
29.04.2024 16:00
Nadchodzące Volvo EX30 zostało zaprojektowane głównie do jazdy lokalnej, ale jak radzi sobie w trakcie dłuższej podróży? Czy jest gotowe na to zadanie?
Po interesującym teście zasięgu doświadczony tester EV, Bjørn Nyland, wziął najnowsze Volvo EX30 Twin Motor Performance do specjalnego wyzwania – przejechania 1000 kilometrów – aby określić jego zdolności do podróży na długie dystanse. W przypadku Volvo EX30, samochód został przetestowany przy średniej temperaturze 5°C i głównie podczas opadów deszczu (70% trasy, według materiału wideo). Spowodowało to zwiększenie zużycia energii do 294 Wh/km. Samochód pokonał tę odległość w 11 godzin (po uwzględnieniu pewnych sytuacji niezwiązanych z samochodem). Całkowity czas jest porównywalny do Nissana Ariya (napęd na przednie koła z baterią o pojemności 91 kWh), który był testowany w bardziej korzystnych warunkach (trochę wyższa temperatura i 40% trasy w warunkach deszczowych), aby dać pewną perspektywę.
Jednakże, aby osiągnąć taki czas, Volvo EX30 Twin Motor Performance musiało być ładowane osiem razy w trakcie podróży (typowo jest to 5-6 przystanków w takim wyzwaniu). Po pokonaniu początkowych 217 kilometrów, średnia odległość między przystankami na ładowanie wynosiła zaledwie 98 kilometrów. Dla porównania, w przypadku wspomnianego Nissana Ariya było to sześć przystanków. Przypomnijmy, że Volvo EX30 ma baterię o pojemności 69 kilowatogodzin. Maksymalna moc ładowania przekroczyła 150 kilowatów. Przypuszczamy, że w okresie letnim i przy optymalnych warunkach pogodowych samochód może osiągnąć czas 10 godzin i 30 minut.
Podsumowując, to nie jest zły wynik, chociaż należy jasno zaznaczyć, że samochód pozostaje daleko w tyle za najlepszymi modelami, które potrafią pokonać podobną odległość w 9-10 godzin.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

ORLEN Charge z promocją na maj – ładowanie nawet o 35% taniej!

ORLEN Charge z promocją na maj – ładowanie nawet o 35% taniej!

Na majówkę i cały maj kierowcy elektryków mają powody do zadowolenia! ORLEN Charge ogłasza dużą promocję – ładowanie aut elektrycznych będzie tańsze nawet o 35%! Tańsze ładowanie – szczegóły promocji Od 30 kwietnia do 30 maja 2025 r. obowiązują nowe, niższe stawki na ładowanie samochodów elektrycznych na stacjach ORLEN Charge. Zobacz więcej >>
Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai zaprezentował zupełnie nowy model elektryczny – Elexio. To średniej wielkości SUV opracowany z myślą o rynku chińskim. Zobacz więcej >>
Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 to elektryczny hot hatch, który wywodzi się z miejskiego Renault 5 E-Tech. Choć dzielą wiele wspólnych cech, różni je kluczowa rzecz: emocje za kierownicą. Zobacz więcej >>
Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Przez ostatni rok ulice Kolonii stały się poligonem dla jednego z najciekawszych projektów miejskiej elektromobilności w Europie. Rheinmetall – znany głównie z sektora zbrojeniowego – pokazał, że jego technologie świetnie sprawdzają się także… w chodniku. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane