Tesla właśnie zwiększyła cenę wolantu do 1000 dolarów, co stanowi istotną zmianę w porównaniu z tym, że funkcja ta jeszcze do niedawna była standardem.
Kiedy Tesla po raz pierwszy wprowadziła na rynek odświeżone modele: Model S i Model X, wszystkie egzemplarze pojazdów były wyposażone w kontrowersyjną kierownicę motylkową, tj. wolant. Niektórzy właściciele obawiali się, że sam kształt kierownicy może być problematyczny, inni martwili się brakiem tradycyjnej dźwigni do wyboru trybu jazdy.
Jeśli chodzi o pierwszy z tych aspektów, wydawało się, że producent nie zaryzykowałby wprowadzenia na rynek kontrowersyjnej kierownicy motylkowej bez nieliniowej krzywej skrętu, możliwej dzięki systemowi sterowania "steer-by-wire" – zwłaszcza w kontekście wiedzy, że Tesla pracuje nad takim rozwiązaniem. Jednakże, gdy Tesla rozpoczęła dostawy nowego Modelu S Plaid, ku zaskoczeniu wszystkich okazało się, że kierownica nadal miała standardowe przełożenie 14,0:1 i była mało praktyczna przy niższych prędkościach.
Elon Musk, CEO Tesli, potwierdził, że firma pracuje nad zaawansowaną technologią sterowania, ale dodał, że jej wdrożenie zajmie jeszcze kilka lat. Jednocześnie Musk zbagatelizował obawy dotyczące kierownicy motylkowej i wskazał, że to właśnie ona reprezentuje przyszłość, zapewniając "lepszą widoczność". Na szczęście, wkrótce po tym, Tesla zaczęła odchodzić od kontrowersyjnego rozwiązania.
W tym roku Tesla zaczęła oferować nowym nabywcom tradycyjną okrągłą kierownicę, a nawet rozpoczęła modernizację istniejących kierownic za 700 USD. W kwietniu Tesla poszła o krok dalej i uczyniła okrągłą kierownicę standardową opcją dla Modelu S i Modelu X. Jednak zarówno kierownice okrągłe, jak wolanty, były dostępne w tej samej cenie.
Teraz, w najnowszej aktualizacji konfiguratora online, Tesla zdecydowała się podnieść cenę wolantu aż do 1000 USD! Przyczyna tej zmiany nie została oficjalnie ujawniona, ale może być związana z niedawną obniżką cen Modelu S i Modelu X. Wprowadzenie wyższej ceny za kierownicę może być sposobem Tesli na odzyskanie części swoich marż brutto.