Tesla zatrudnia byłego kierownika fabryki Bosch jako dyrektora operacyjnego Gigafactory.

Tesla zatrudnia byłego kierownika fabryki Bosch jako dyrektora operacyjnego Gigafactory.
10.08.2023 16:00
Tesla zatrudniła doświadczonego specjalistę w dziedzinie produkcji części samochodowych, który będzie kierował operacjami związanymi z Gigafactory w Stanach Zjednoczonych. Nowym dyrektorem wykonawczym został dr Michael Schmitt, który przez ostatnie 25 lat pracował dla dostawcy części samochodowych Bosch i był ważną częścią działań produkcyjnych niemieckiej firmy na wielu kontynentach, w tym w Azji, Europie i Ameryce Północnej. Schmitt, który niedawno zaktualizował swój profil LinkedIn o nową rolę w Tesli jako Director Operations Gigafactory, był główną postacią w fabryce Bosch związanej z motoryzacją w Chinach przez prawie 5 lat w 2000 roku. Następnie objął stanowisko Technical Plant Managera, a później General Managera w Bosch Mexico, kierując czterema zakładami motoryzacyjnymi w Stanach Zjednoczonych i Meksyku, specjalizującymi się m.in. w napędach elektrycznych i układach napędowych, jak wynika z jego profilu na LinkedIn. Przed dołączeniem do Tesli, Schimtt był dyrektorem operacyjnym Bosch Rexroth, kierując operacjami oraz badaniami i rozwojem w zakresie automatyzacji fabryk i hydrauliki w Kanadzie, Stanach Zjednoczonych i Meksyku.
Z tytułem doktora nauk przyrodniczych w dziedzinie fizyki technicznej i fizyki stosowanej na Uniwersytecie w Darmstadt w Niemczech, najnowszy głośny pracownik Tesli wydaje się być właściwym wyborem, biorąc pod uwagę ambitny plan zwiększenia produkcji z 2 milionów pojazdów rocznie do 20 milionów sztuk rocznie do końca dekady. Na początku roku kierowana przez Elona Muska marka pojazdów elektrycznych ogłosiła inwestycję o wartości 3,6 miliarda dolarów w swoim zakładzie w Nevadzie, która zaowocuje pierwszą wysokowydajną fabryką Tesla Semi i fabryką 4680 ogniw zdolną do produkcji akumulatorów o wartości 100 gigawatogodzin rocznie, a wszystko to przy jednoczesnym utworzeniu dodatkowych 3000 miejsc pracy.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Volvo kończy epokę silników Diesla po 45 latach

Volvo kończy epokę silników Diesla po 45 latach

W fabryce w Torslandzie, Szwecja, ostatni raz zjechało z taśmy montażowej Volvo XC90 z silnikiem Diesla, kładąc kres 45-letniej historii korzystania z tych jednostek napędowych. Pojazd ten będzie eksponowany w muzeum marki. Zobacz więcej >>
Kontrowersje wokół Tesli: Anulacja Taniej Tesli na Rzecz Robotaxi?

Kontrowersje wokół Tesli: Anulacja Taniej Tesli na Rzecz Robotaxi?

Ostatnie doniesienia od agencji Reuters wstrząsnęły światem Tesli i jego entuzjastów. Według informacji opublikowanych przez Reuters, producent samochodów elektrycznych miał rzekomo porzucić plany dotyczące taniej wersji Tesli, znanego wewnętrznie jako NV91 lub H422. Zobacz więcej >>
Ferrari podpisuje porozumienie z SK.On: Elektrolit na Tlenkach w Grze?

Ferrari podpisuje porozumienie z SK.On: Elektrolit na Tlenkach w Grze?

Ferrari ogłosiło niedawno współpracę z południowokoreańskim producentem ogniw litowo-jonowych, firmą SK.On. Choć szczegóły porozumienia nie zostały ujawnione, to fakt tej współpracy sugeruje, że SK.On może być na dobrej drodze do zaawansowania w produkcji ogniw z litowymi anodami i stałym elektrolitem. Zobacz więcej >>
Circle K: Darmowe ładowanie samochodów energią mięśni.

Circle K: Darmowe ładowanie samochodów energią mięśni.

Norweski oddział Circle K wprowadza rewolucyjny koncept, który może zmienić sposób, w jaki rozumiemy ładowanie samochodów elektrycznych. Przedstawiając innowacyjne podejście do ekologii i mobilności, firma zainstalowała ultraszybkie ładowarki, które wykorzystują energię wytwarzaną przez rowerki treningowe. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane