Hyundai konkuruje z Teslą własną siecią superładowarek!

Hyundai konkuruje z Teslą własną siecią superładowarek!
30.08.2023 19:34
W czasie gdy wiele firm motoryzacyjnych łączy siły z Teslą, decydując się na wdrożenie systemu NACS i korzystanie z sieci stacji Supercharger, Hyundai postanawia pójść inną drogą, opracowując własne, ultraszybkie ładowarki do pojazdów elektrycznych.
Według nowego raportu portalu KED Global, Hyundai Kefico Corp, dostawca systemów zarządzania elektronicznego dla Hyundai Motor Group, dąży do uzyskania certyfikatu od rządu Korei Południowej dla swoich szybkich ładowarek o mocy 350 kW, licząc na przyspieszenie procesu i wprowadzenie ich jeszcze w tym roku, pod warunkiem uzyskania zatwierdzenia.
Plany wprowadzenia na rynek "hiper-szybkich ładowarek" dla pojazdów elektrycznych, Hyundai ogłosił już w styczniu ubiegłego roku, podczas imprezy demonstracyjnej, w której udział wzięli również członkowie Zespołu ds. zakupów Grupy Hyundai Motor. Jest to sugestia, że Hyundai planuje wprowadzić swoje ładowarki w całej Korei Południowej.
Marka biznesowa „Blue Plug” została zaprezentowana po raz pierwszy podczas targów Seoul Mobility Show 2023 na początku kwietnia. W międzyczasie, w marcu 2021 roku, Grupa Hyundai Motor ujawniła plany budowy sieci superszybkich stacji ładowania pod marką E-Pit. Koncern zadeklarował, że do końca roku wprowadzi 120 ultranowoczesnych ładowarek E-Pit, jednak prace zostały opóźnione. Liczba lokalizacji stacji E-Pit Hyundai wzrosła z 12 w kwietniu 2021 roku do 36 obecnie, a w tym samym czasie sieć superładowarek Tesli rozrosła się z 33 do 106 lokalizacji w regionie.
Hyundai promuje swoje stacje E-Pit jako wyższą jakość w porównaniu do już istniejących stacji ładowania. Każda stacja E-Pit jest wyposażona w cztery do sześciu ładowarek o mocy 350 kW, dzięki którym samochody elektryczne mogą naładować się od 10% do 80% w zaledwie 18 minut. Zaangażowanie firmy w budowę wysokiej klasy ładowarek prowadzi jednak do wzrostu kosztów i jednocześnie utrudnia znalezienie dostawców, co spowalnia tempo rozwoju sieci. Jak podkreślono w raporcie, koszty budowy ładowarek o mocy 350 kW mogą oscylować nawet wokół 113 000 USD.
W czasie, gdy Hyundai zmagał się z trudnościami, sieć superładowarek Tesli znacząco się rozrosła. Obecnie Tesla obsługuje ponad 45 000 stacji superładowarek na całym świecie. Analityk firmy Wedbush, Dan Ives, wyraził przekonanie w nowym raporcie dla inwestorów, że sieć Superchargerów Tesli może stanowić od 3% do 6% całkowitych przychodów, czyli od 10 do 20 miliardów dolarów do 2030 roku. To prawdopodobnie jeden z powodów, dla których Hyundai zdecydował się konkurować z Teslą. Bez względu na motywację, Hyundai ma nadzieję osłabić rosnącą dominację Tesli, wprowadzając na rynek swoje własne szybkie ładowarki.
Autor: xkuczx

Warto przeczytać

Ferrari podpisuje porozumienie z SK.On: Elektrolit na Tlenkach w Grze?

Ferrari podpisuje porozumienie z SK.On: Elektrolit na Tlenkach w Grze?

Ferrari ogłosiło niedawno współpracę z południowokoreańskim producentem ogniw litowo-jonowych, firmą SK.On. Choć szczegóły porozumienia nie zostały ujawnione, to fakt tej współpracy sugeruje, że SK.On może być na dobrej drodze do zaawansowania w produkcji ogniw z litowymi anodami i stałym elektrolitem. Zobacz więcej >>
Circle K: Darmowe ładowanie samochodów energią mięśni.

Circle K: Darmowe ładowanie samochodów energią mięśni.

Norweski oddział Circle K wprowadza rewolucyjny koncept, który może zmienić sposób, w jaki rozumiemy ładowanie samochodów elektrycznych. Przedstawiając innowacyjne podejście do ekologii i mobilności, firma zainstalowała ultraszybkie ładowarki, które wykorzystują energię wytwarzaną przez rowerki treningowe. Zobacz więcej >>
Rewolucja w cenach Tesli: Model 3 od 194 990 złotych!

Rewolucja w cenach Tesli: Model 3 od 194 990 złotych!

Tesla obniżyła ceny swoich pojazdów, co może być dobrą wiadomością dla miłośników elektrycznych samochodów. Teraz najtańszym modelem w ofercie producenta jest Tesla Model 3 Napęd na Tylne Koła / RWD po faceliftingu, dostępny od 194 990 złotych, a wariant z dużą baterią i dwoma silnikami, Long Range AWD, kosztuje dokładnie tyle samo, co Tesla Model Y LR AWD - 224 990 złotych. Zobacz więcej >>
Samochody Elektryczne: Taniej Już Być Nie Może!

Samochody Elektryczne: Taniej Już Być Nie Może!

Wraz z rosnącą popularnością samochodów elektrycznych, coraz częściej pojawiają się głosy obawiające się przeciążenia sieci energetycznej i wzrostu cen prądu. Jednakże, najnowsze dane oraz raporty wskazują na zupełnie inną perspektywę. Według raportu amerykańskiej firmy Synapse Energy Economics, właściciele samochodów elektrycznych odnotowali znaczące korzyści finansowe w ciągu ostatniej dekady. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane