Hyundai konkuruje z Teslą własną siecią superładowarek!

Hyundai konkuruje z Teslą własną siecią superładowarek!
30.08.2023 19:34
W czasie gdy wiele firm motoryzacyjnych łączy siły z Teslą, decydując się na wdrożenie systemu NACS i korzystanie z sieci stacji Supercharger, Hyundai postanawia pójść inną drogą, opracowując własne, ultraszybkie ładowarki do pojazdów elektrycznych.
Według nowego raportu portalu KED Global, Hyundai Kefico Corp, dostawca systemów zarządzania elektronicznego dla Hyundai Motor Group, dąży do uzyskania certyfikatu od rządu Korei Południowej dla swoich szybkich ładowarek o mocy 350 kW, licząc na przyspieszenie procesu i wprowadzenie ich jeszcze w tym roku, pod warunkiem uzyskania zatwierdzenia.
Plany wprowadzenia na rynek "hiper-szybkich ładowarek" dla pojazdów elektrycznych, Hyundai ogłosił już w styczniu ubiegłego roku, podczas imprezy demonstracyjnej, w której udział wzięli również członkowie Zespołu ds. zakupów Grupy Hyundai Motor. Jest to sugestia, że Hyundai planuje wprowadzić swoje ładowarki w całej Korei Południowej.
Marka biznesowa „Blue Plug” została zaprezentowana po raz pierwszy podczas targów Seoul Mobility Show 2023 na początku kwietnia. W międzyczasie, w marcu 2021 roku, Grupa Hyundai Motor ujawniła plany budowy sieci superszybkich stacji ładowania pod marką E-Pit. Koncern zadeklarował, że do końca roku wprowadzi 120 ultranowoczesnych ładowarek E-Pit, jednak prace zostały opóźnione. Liczba lokalizacji stacji E-Pit Hyundai wzrosła z 12 w kwietniu 2021 roku do 36 obecnie, a w tym samym czasie sieć superładowarek Tesli rozrosła się z 33 do 106 lokalizacji w regionie.
Hyundai promuje swoje stacje E-Pit jako wyższą jakość w porównaniu do już istniejących stacji ładowania. Każda stacja E-Pit jest wyposażona w cztery do sześciu ładowarek o mocy 350 kW, dzięki którym samochody elektryczne mogą naładować się od 10% do 80% w zaledwie 18 minut. Zaangażowanie firmy w budowę wysokiej klasy ładowarek prowadzi jednak do wzrostu kosztów i jednocześnie utrudnia znalezienie dostawców, co spowalnia tempo rozwoju sieci. Jak podkreślono w raporcie, koszty budowy ładowarek o mocy 350 kW mogą oscylować nawet wokół 113 000 USD.
W czasie, gdy Hyundai zmagał się z trudnościami, sieć superładowarek Tesli znacząco się rozrosła. Obecnie Tesla obsługuje ponad 45 000 stacji superładowarek na całym świecie. Analityk firmy Wedbush, Dan Ives, wyraził przekonanie w nowym raporcie dla inwestorów, że sieć Superchargerów Tesli może stanowić od 3% do 6% całkowitych przychodów, czyli od 10 do 20 miliardów dolarów do 2030 roku. To prawdopodobnie jeden z powodów, dla których Hyundai zdecydował się konkurować z Teslą. Bez względu na motywację, Hyundai ma nadzieję osłabić rosnącą dominację Tesli, wprowadzając na rynek swoje własne szybkie ładowarki.
Autor: xkuczx

Warto przeczytać

Tesla przywraca program poleceń w Polsce – korzyści dla polecających i nowych klientów

Tesla przywraca program poleceń w Polsce – korzyści dla polecających i nowych klientów

Po krótkiej przerwie Tesla ponownie uruchamia w Polsce program linków polecających, dzięki któremu zyskać mogą zarówno aktualni właściciele pojazdów Tesli, jak i nowi nabywcy, którzy skorzystają z unikalnego kodu rekomendacji. To szansa na zniżki dla klientów oraz premie dla polecających, co przyciąga coraz więcej zainteresowanych. Zobacz więcej >>
Opony zimowe do samochodów elektrycznych – jak wybrać i dlaczego warto?

Opony zimowe do samochodów elektrycznych – jak wybrać i dlaczego warto?

Wraz z rosnącą popularnością samochodów elektrycznych na polskich drogach pojawia się coraz większa potrzeba specjalistycznych opon zimowych, które zapewnią bezpieczeństwo i poprawią efektywność jazdy w trudnych warunkach. Elektryki wymagają bowiem opon dostosowanych do specyficznych potrzeb, takich jak wyższy moment obrotowy czy większa masa pojazdu. Zobacz więcej >>
Elektryczny Dodge Charger z bateriami solid state – rewolucja w zasięgu?

Elektryczny Dodge Charger z bateriami solid state – rewolucja w zasięgu?

Dodge zapowiedział nową generację elektrycznego Chargera, który będzie wyposażony w zaawansowane baterie solid state. Ten innowacyjny krok jest wynikiem współpracy z firmą Factorial, liderem w dziedzinie technologii stałego elektrolitu. Zobacz więcej >>
Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford, jako jeden z liderów rynku motoryzacyjnego, zdecydował się na znaczącą zmianę w produkcji baterii do swoich pojazdów elektrycznych. W 2025 roku Mustang Mach-E będzie wyposażany w akumulatory produkowane nie pod Wrocławiem, ale w stanie Michigan. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane