Kiedy Tesla zaprezentowała zmodernizowany Model 3 pod koniec sierpnia w Europie, Chinach i na innych rynkach na całym świecie w ofercie brakowało jednego znaczącego poziomu wyposażenia, topowego Modelu 3 Performance. Tesla w ogóle nie wspomniała o tym w komunikacie prasowym, a konfigurator online został uruchomiony na tych rynkach tylko z poziomami wyposażenia jednosilnikowego RWD i Long Range Dual Motor AWD. Co więcej, na niektórych rynkach, takich jak Australia, klienci, którzy zamówili Model 3 Performance, zgłosili, że Tesla anulowała ich zamówienia wkrótce po rozpoczęciu sprzedaży zmodernizowanego Modelu 3 w tym kraju. Co zrozumiałe, przyczyniło się to do pojawienia się plotek, że Tesla może już nie oferować Modelu 3 Performance. Cóż, wygląda na to, że M3P prawdopodobnie powróci, co sugeruje europejski certyfikat typu wydany przez RDW, holenderski urząd ds. pojazdów. Dokument wydany w lipcu i opublikowany na forum TFF dowodzi nie tylko, że zmodernizowany Model 3 Performance jest w drodze, ale także, że pojawi się z kilkoma interesującymi aktualizacjami układu napędowego.
Mówiąc dokładniej, VIN pojazdu ma literę "T" na ósmej pozycji, co zwykle odpowiada typowi silnika w pojeździe. Ponieważ ustępujący Model 3 Performance ma literę "L" na tej samej pozycji, sugeruje to, że wariant po faceliftingu będzie wyposażony w inny typ silnika. Tesla podobno użyła oznaczenia "T" w numerach VIN europejskiego Modelu S Plaid i Modelu X Plaid, które są wyposażone w trójsilnikowy układ napędowy. Czy oznacza to, że Model 3 Performance również otrzyma trzy silniki? Jest to mało prawdopodobne, ponieważ trójsilnikowy Model 3 Performance prawdopodobnie przewyższałby Model S Plaid, a dyrektor generalny Tesli Elon Musk kategorycznie odrzucił taką możliwość w wywiadzie na początku tego roku.
Istnieje większe prawdopodobieństwo, że "T" w numerze VIN wskazuje, że Model 3 Performance może przyjąć jeden z tylnych silników Plaid. Dałoby to właścicielom M3P nie tylko prawo do chwalenia się, ale także zwiększoną wydajność. Na razie jest to tylko założenie i ciekawie będzie zobaczyć, jak (i czy) Tesla ulepszy Model 3 Performance. Czas 0-100 km/h i prędkość maksymalna byłyby najbardziej oczywistymi celami, ale nie będzie to łatwe, biorąc pod uwagę, że odchodzący M3P osiąga 0-100 w 3,1 sekundy.