Munro prezentuje zmodernizowanego Series-M.

Munro prezentuje zmodernizowanego Series-M.
03.10.2023 15:30
Munro Vehicles, dumnie określające się jako jedyna szkocka firma produkująca samochody w dużej skali, odsłania zaktualizowaną wersję swojego preprodukcyjnego pojazdu terenowego MK_1 z napędem elektrycznym. Teraz nazwany Series-M, ten brytyjski pojazd pełni rolę modelu pilotażowego, wyposażonego w wytrzymały akumulator litowo-żelazofosforanowy (LFP), zdolny do przyjęcia nawet 130 kilowatów energii prądu stałego, umożliwiający szybkie ładowanie w zaledwie 30 minut. Przewidywany zasięg jazdy po asfalcie to 320 kilometrów, jednak Munro nie ujawnia pojemności baterii.
Poprzedni model preprodukcyjny MK_1 oferował dwie opcje baterii: pakiet o pojemności 82,4 kWh zapewniający zasięg do 305 kilometrów lub mniejszy akumulator o pojemności 61 kWh. Oba można było ładować z źródła prądu zmiennego o mocy 22 kW lub szybkiego ładowarki prądu stałego o mocy 100 kW. Z debiutem Series-M, Munro nie tylko zmodernizowało baterię, ale także dostosowało opcje napędu. Początkowo dostępny z jednostką napędową o mocy 295 koni mechanicznych lub wersją Performance o mocy 375 KM , zaktualizowany model jest teraz dostępny zarówno z "standardowym" silnikiem M170 o mocy 228 KM, jak i z jednostką "o dużej mocy" M280 o imponującej mocy 375 KM.
Pod względem projektu, samochody ciężarowe i pick-upy Munro Series-M prezentują zmodernizowany przód, odbiegający od rudymentarnego wyglądu MK_1. Przyjmując bardziej charakterystyczną formę z podwójnymi zestawami reflektorów po obu stronach, Series-M poprawia także widoczność z przodu poprzez obniżenie wysokości maski. Wersja ciężarówki w specyfikacji Utility wyposażona jest w praktyczne "egzoszkielet", który może być używany jako podstawa do montażu różnych urządzeń. Ta wszechstronność jest szczególnie przydatna dla profesjonalistów z sektorów rolnictwa, budownictwa, konserwacji terenów zewnętrznych, pomocy w przypadku klęsk żywiołowych, ratownictwa i obrony. Reagując na opinie klientów na temat wcześniejszych pojazdów demonstracyjnych, brytyjski startup wprowadził regulowaną kierownicę oraz wprowadził poprawki do regulacji pochylenia i wysokości fotela. Co więcej, Series-M oferuje dodatkowe funkcje, takie jak tłumienie dźwięku, poduszki powietrzne, hamulce z systemem ABS, kontrola stabilności i kontrola trakcji, które były niedostępne w modelu MK_1.
Munro MK_1
Russell Peterson, CEO i współzałożyciel Munro, ogłosił, że firma ma już zarezerwowane zamówienia oraz umowy sprzedaży na osiem pilotowych pojazdów Series-M w bieżącym roku, a planuje wyprodukowanie 221 jednostek w latach 2024-2025. Peterson podkreślił, że najważniejszym celem jest dostarczenie pojazdów Series-M dla pierwszych klientów w celu zaprezentowania dopasowania produktu do rynku. Dostawy modeli produkcyjnych mają rozpocząć się w połowie 2024 roku, a produkcja ma stopniowo wzrosnąć do 2500 pojazdów rocznie do 2027 roku. Aby zrealizować ten ambitny plan, Munro uruchomiło kampanię crowdfundingu na platformie inwestycyjnej online Seedrs, mając nadzieję pozyskać wystarczające środki do dostarczenia pierwszych pojazdów produkcyjnych, zatrudnienia nowych pracowników i rozbudowy zakładu produkcyjnego.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Rosnące rabaty, znikające rządowe dopłaty i imponujące wyniki sprzedaży aut elektrycznych – tak w skrócie wygląda europejski rynek motoryzacyjny na początku 2025 roku. Z najnowszego raportu JATO Dynamics wynika, że producenci muszą wykazywać się niezwykłą elastycznością, aby sprostać szybko zmieniającym się warunkom. Zobacz więcej >>
Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 to elektryczny hot hatch, który wywodzi się z miejskiego Renault 5 E-Tech. Choć dzielą wiele wspólnych cech, różni je kluczowa rzecz: emocje za kierownicą. Zobacz więcej >>
Brytyjska flota drogowa stawia na elektromobilność – Toyota dostarcza 58 nowych EV

Brytyjska flota drogowa stawia na elektromobilność – Toyota dostarcza 58 nowych EV

Brytyjski zarząd dróg krajowych i autostrad – National Highways – rozwija swoją flotę pojazdów elektrycznych. Instytucja odpowiedzialna za nadzór nad 4500 milami dróg i autostrad w Wielkiej Brytanii wzbogaciła się o kolejne 58 bezemisyjnych samochodów marki Toyota. Zobacz więcej >>
Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai zaprezentował zupełnie nowy model elektryczny – Elexio. To średniej wielkości SUV opracowany z myślą o rynku chińskim. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane