Munro prezentuje zmodernizowanego Series-M.

Munro prezentuje zmodernizowanego Series-M.
03.10.2023 15:30
Munro Vehicles, dumnie określające się jako jedyna szkocka firma produkująca samochody w dużej skali, odsłania zaktualizowaną wersję swojego preprodukcyjnego pojazdu terenowego MK_1 z napędem elektrycznym. Teraz nazwany Series-M, ten brytyjski pojazd pełni rolę modelu pilotażowego, wyposażonego w wytrzymały akumulator litowo-żelazofosforanowy (LFP), zdolny do przyjęcia nawet 130 kilowatów energii prądu stałego, umożliwiający szybkie ładowanie w zaledwie 30 minut. Przewidywany zasięg jazdy po asfalcie to 320 kilometrów, jednak Munro nie ujawnia pojemności baterii.
Poprzedni model preprodukcyjny MK_1 oferował dwie opcje baterii: pakiet o pojemności 82,4 kWh zapewniający zasięg do 305 kilometrów lub mniejszy akumulator o pojemności 61 kWh. Oba można było ładować z źródła prądu zmiennego o mocy 22 kW lub szybkiego ładowarki prądu stałego o mocy 100 kW. Z debiutem Series-M, Munro nie tylko zmodernizowało baterię, ale także dostosowało opcje napędu. Początkowo dostępny z jednostką napędową o mocy 295 koni mechanicznych lub wersją Performance o mocy 375 KM , zaktualizowany model jest teraz dostępny zarówno z "standardowym" silnikiem M170 o mocy 228 KM, jak i z jednostką "o dużej mocy" M280 o imponującej mocy 375 KM.
Pod względem projektu, samochody ciężarowe i pick-upy Munro Series-M prezentują zmodernizowany przód, odbiegający od rudymentarnego wyglądu MK_1. Przyjmując bardziej charakterystyczną formę z podwójnymi zestawami reflektorów po obu stronach, Series-M poprawia także widoczność z przodu poprzez obniżenie wysokości maski. Wersja ciężarówki w specyfikacji Utility wyposażona jest w praktyczne "egzoszkielet", który może być używany jako podstawa do montażu różnych urządzeń. Ta wszechstronność jest szczególnie przydatna dla profesjonalistów z sektorów rolnictwa, budownictwa, konserwacji terenów zewnętrznych, pomocy w przypadku klęsk żywiołowych, ratownictwa i obrony. Reagując na opinie klientów na temat wcześniejszych pojazdów demonstracyjnych, brytyjski startup wprowadził regulowaną kierownicę oraz wprowadził poprawki do regulacji pochylenia i wysokości fotela. Co więcej, Series-M oferuje dodatkowe funkcje, takie jak tłumienie dźwięku, poduszki powietrzne, hamulce z systemem ABS, kontrola stabilności i kontrola trakcji, które były niedostępne w modelu MK_1.
Munro MK_1
Russell Peterson, CEO i współzałożyciel Munro, ogłosił, że firma ma już zarezerwowane zamówienia oraz umowy sprzedaży na osiem pilotowych pojazdów Series-M w bieżącym roku, a planuje wyprodukowanie 221 jednostek w latach 2024-2025. Peterson podkreślił, że najważniejszym celem jest dostarczenie pojazdów Series-M dla pierwszych klientów w celu zaprezentowania dopasowania produktu do rynku. Dostawy modeli produkcyjnych mają rozpocząć się w połowie 2024 roku, a produkcja ma stopniowo wzrosnąć do 2500 pojazdów rocznie do 2027 roku. Aby zrealizować ten ambitny plan, Munro uruchomiło kampanię crowdfundingu na platformie inwestycyjnej online Seedrs, mając nadzieję pozyskać wystarczające środki do dostarczenia pierwszych pojazdów produkcyjnych, zatrudnienia nowych pracowników i rozbudowy zakładu produkcyjnego.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Elektryczne furgonetki a przyszłość stref wolnych od emisji w Europie

Elektryczne furgonetki a przyszłość stref wolnych od emisji w Europie

Wraz z dynamicznym rozwojem rynku elektrycznych furgonetek, miasta Europy przygotowują się na wprowadzenie stref wolnych od emisji spalin do 2030 roku. Produkcja pojazdów elektrycznych szybko rośnie, a eksperci prognozują, że już wkrótce ich liczba przewyższy tradycyjne modele spalinowe. Zobacz więcej >>
Opony zimowe do samochodów elektrycznych – jak wybrać i dlaczego warto?

Opony zimowe do samochodów elektrycznych – jak wybrać i dlaczego warto?

Wraz z rosnącą popularnością samochodów elektrycznych na polskich drogach pojawia się coraz większa potrzeba specjalistycznych opon zimowych, które zapewnią bezpieczeństwo i poprawią efektywność jazdy w trudnych warunkach. Elektryki wymagają bowiem opon dostosowanych do specyficznych potrzeb, takich jak wyższy moment obrotowy czy większa masa pojazdu. Zobacz więcej >>
Nowelizacja Ustawy o Elektromobilności – Krok Naprzód czy Kolejny Niedoskonały Projekt?

Nowelizacja Ustawy o Elektromobilności – Krok Naprzód czy Kolejny Niedoskonały Projekt?

Rada Ministrów podjęła decyzję o przyjęciu trzeciej nowelizacji Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, co ma pomóc realizować cele Krajowego Planu Odbudowy (KPO) z 2021 roku. Choć wdrażanie nowych przepisów można uznać za sukces na poziomie strategicznym, szczegółowe regulacje ujawniają luki i niedociągnięcia, które mogą utrudnić osiągnięcie zamierzonych celów. Zobacz więcej >>
Nowe inicjatywy rządowe w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach

Nowe inicjatywy rządowe w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach

15 listopada br. ministrowie sprawiedliwości, infrastruktury oraz spraw wewnętrznych i administracji zorganizowali wspólną konferencję prasową, na której przedstawili szereg nowych propozycji mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane