Munro Vehicles, dumnie określające się jako jedyna szkocka firma produkująca samochody w dużej skali, odsłania zaktualizowaną wersję swojego preprodukcyjnego pojazdu terenowego MK_1 z napędem elektrycznym. Teraz nazwany Series-M, ten brytyjski pojazd pełni rolę modelu pilotażowego, wyposażonego w wytrzymały akumulator litowo-żelazofosforanowy (LFP), zdolny do przyjęcia nawet 130 kilowatów energii prądu stałego, umożliwiający szybkie ładowanie w zaledwie 30 minut. Przewidywany zasięg jazdy po asfalcie to 320 kilometrów, jednak Munro nie ujawnia pojemności baterii.
Poprzedni model preprodukcyjny MK_1 oferował dwie opcje baterii: pakiet o pojemności 82,4 kWh zapewniający zasięg do 305 kilometrów lub mniejszy akumulator o pojemności 61 kWh. Oba można było ładować z źródła prądu zmiennego o mocy 22 kW lub szybkiego ładowarki prądu stałego o mocy 100 kW. Z debiutem Series-M, Munro nie tylko zmodernizowało baterię, ale także dostosowało opcje napędu. Początkowo dostępny z jednostką napędową o mocy 295 koni mechanicznych lub wersją Performance o mocy 375 KM , zaktualizowany model jest teraz dostępny zarówno z "standardowym" silnikiem M170 o mocy 228 KM, jak i z jednostką "o dużej mocy" M280 o imponującej mocy 375 KM.
Pod względem projektu, samochody ciężarowe i pick-upy Munro Series-M prezentują zmodernizowany przód, odbiegający od rudymentarnego wyglądu MK_1. Przyjmując bardziej charakterystyczną formę z podwójnymi zestawami reflektorów po obu stronach, Series-M poprawia także widoczność z przodu poprzez obniżenie wysokości maski. Wersja ciężarówki w specyfikacji Utility wyposażona jest w praktyczne "egzoszkielet", który może być używany jako podstawa do montażu różnych urządzeń. Ta wszechstronność jest szczególnie przydatna dla profesjonalistów z sektorów rolnictwa, budownictwa, konserwacji terenów zewnętrznych, pomocy w przypadku klęsk żywiołowych, ratownictwa i obrony. Reagując na opinie klientów na temat wcześniejszych pojazdów demonstracyjnych, brytyjski startup wprowadził regulowaną kierownicę oraz wprowadził poprawki do regulacji pochylenia i wysokości fotela. Co więcej, Series-M oferuje dodatkowe funkcje, takie jak tłumienie dźwięku, poduszki powietrzne, hamulce z systemem ABS, kontrola stabilności i kontrola trakcji, które były niedostępne w modelu MK_1.
Russell Peterson, CEO i współzałożyciel Munro, ogłosił, że firma ma już zarezerwowane zamówienia oraz umowy sprzedaży na osiem pilotowych pojazdów Series-M w bieżącym roku, a planuje wyprodukowanie 221 jednostek w latach 2024-2025. Peterson podkreślił, że najważniejszym celem jest dostarczenie pojazdów Series-M dla pierwszych klientów w celu zaprezentowania dopasowania produktu do rynku. Dostawy modeli produkcyjnych mają rozpocząć się w połowie 2024 roku, a produkcja ma stopniowo wzrosnąć do 2500 pojazdów rocznie do 2027 roku. Aby zrealizować ten ambitny plan, Munro uruchomiło kampanię crowdfundingu na platformie inwestycyjnej online Seedrs, mając nadzieję pozyskać wystarczające środki do dostarczenia pierwszych pojazdów produkcyjnych, zatrudnienia nowych pracowników i rozbudowy zakładu produkcyjnego.