Tesla po raz pierwszy ujawniła plany opracowania w pełni autonomicznego robotaxi w 2016 roku, ale chociaż projekt był wspominany kilka razy od tego czasu, producent pojazdów elektrycznych nigdy nie zaprezentował swojego autonomicznego pojazdu. Na szczęście dzięki biografii Elona Muska autorstwa Waltera Isaacsona możemy teraz zobaczyć, jak wygląda robotaxi Tesli, a przynajmniej jego koncepcyjna wersja. Koncepcyjny obraz robotaxi Tesli został dołączony do książki zatytułowanej "Elon Musk" i został szybko przesłany i udostępniony w mediach społecznościowych. Obraz został najwyraźniej umieszczony na początku rozdziału poświęconego nadchodzącemu samojezdnemu pojazdowi.
Opisany jako "Robotaxi Concept" pojazd wygląda futurystycznie i nie przypomina niczego, co Tesla wprowadziła do tej pory na rynek. Ilustracja przedstawia coupe z nadwoziem typu hatchback z dwoma drzwiami. Pojazd wydaje się mieć trzy koła - dwa z przodu i zakryte koło z tyłu. Otwarte drzwi pozwalają zajrzeć do wnętrza, w którym znajdują się dwa fotele, ale nie ma żadnych elementów sterujących - kierownicy ani pedałów. Nie jesteśmy do końca pewni, czy pojazd ma nawet deskę rozdzielczą widzianą z tej perspektywy. Wydaje się jednak, że za siedzeniami znajduje się przestrzeń ładunkowa. Oczywiście pytanie za milion złotych brzmi, czy robotaxi Tesli rzeczywiście będzie tak wyglądać? Chociaż nie jest łatwo znaleźć odpowiedź, byłoby raczej niezwykłe, gdyby producent pojazdów elektrycznych oferował tak szczegółowy podgląd nadchodzącego samochodu, który jest tak ważny dla firmy.
To powiedziawszy, zdjęcie szefa projektu Tesli Franza von Holzhausena pojawiło się na X, pokazując projektanta obok drewnianego modelu małego pojazdu, który wygląda bardzo podobnie do koncepcji Robotaxi. Obraz pochodzi z segmentu CBS zatytułowanego "Walter Isaacson on the volatile Elon Musk". Podobnie jak Robotaxi Concept opisany w książce Isaacsona, drewniany model ma dwa siedzenia, nie ma kierownicy ani pedałów, a za siedzeniami znajduje się przestrzeń ładunkowa. Zdjęcie sugeruje, że Tesla zbudowała Robotaxi Concept, ale to niekoniecznie oznacza, że będzie go produkować w takiej postaci. eśli przyjrzysz się uważnie zdjęciu, w tle znajdują się dwa plakaty, które wydają się przedstawiać koncepcję Robotaxi. Nie są one zbyt wyraźne, ale wydają się pokazywać dwie różne wersje pojazdu, jedną z trzema kołami i jedną z czterema kołami.
Alpine A290 to elektryczny hot hatch, który wywodzi się z miejskiego Renault 5 E-Tech. Choć dzielą wiele wspólnych cech, różni je kluczowa rzecz: emocje za kierownicą. Zobacz więcej >>
Brytyjski zarząd dróg krajowych i autostrad – National Highways – rozwija swoją flotę pojazdów elektrycznych. Instytucja odpowiedzialna za nadzór nad 4500 milami dróg i autostrad w Wielkiej Brytanii wzbogaciła się o kolejne 58 bezemisyjnych samochodów marki Toyota. Zobacz więcej >>
Sprzedaż Tesli w kwietniu 2025 roku wyraźnie spadła – i to zarówno w Europie, jak i w Chinach. Dane mówią jednoznacznie: europejski rynek EV coraz częściej wybiera inne marki, a klienci zrażeni są nie tylko ofertą, ale i postawą Elona Muska. Zobacz więcej >>
Czy już wkrótce pojedziemy samochodem z Europy do Afryki? Hiszpania znów rozważa budowę tunelu pod Cieśniną Gibraltarską, który połączyłby Półwysep Iberyjski z Marokiem. Projekt, nad którym pracuje się już od ponad 40 lat, zyskuje nowe życie. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60.
Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>