Tesla obniżyła ceny swoich pojazdów, co może być dobrą wiadomością dla miłośników elektrycznych samochodów. Teraz najtańszym modelem w ofercie producenta jest Tesla Model 3 Napęd na Tylne Koła / RWD po faceliftingu, dostępny od 194 990 złotych, a wariant z dużą baterią i dwoma silnikami, Long Range AWD, kosztuje dokładnie tyle samo, co Tesla Model Y LR AWD - 224 990 złotych. W najbliższych dniach spodziewana jest także premiera nowego modelu, prawdopodobnie o nazwie Tesla Model 3 Ludicrous.
Nowy cennik Tesli Model 3 prezentuje się następująco:
Tesla Model 3 RWD: 205 990 zł -> 194 990 zł (-11 000 zł, -5,3 proc.),
Tesla Model 3 LR AWD: 240 990 zł -> 224 990 zł (-16 000 zł, -6,6 proc.),
Tesla Model 3 Performance AWD: brak w ofercie.
Model 3 to sedan segmentu D, który nie ma swojego bezpośredniego odpowiednika u większości europejskich producentów. Dla porównania, Audi A4 35 TFSI S tronic z silnikiem o mocy 110 kW/150 KM dostępne jest od 165 700 złotych. Jednakże, jeśli chcemy porównać jego dynamikę do Tesli Model 3 RWD (przyspieszenie do 100 km/h w 6,1 s), musimy sięgnąć po droższe warianty, takie jak Audi 40 TFSI Quattro S-tronic (6,7 s) od 195 900 złotych lub Audi 45 TFSI Quattro S-tronic (5,5 s) kosztujące od 215 400 złotych. Tesla Model 3 RWD obiecuje zasięg 513 jednostek WLTP, podczas gdy Tesla Model 3 LR AWD oferuje już 629 jednostek WLTP zasięgu. Ponadto, auta z tej generacji prezentują się lepiej i są cichsze dzięki m.in. podwójnym szybom we wszystkich drzwiach. Oferują one także nowoczesne rozwiązania technologiczne, takie jak dwa wyświetlacze centralne oraz system audio z 17 głośnikami, w tym dwoma subwooferami.
Zamawiając nową Teslę, warto rozważyć dodatkowe opcje, takie jak biały lakier (standardowo), białe obicia (z dopłatą 5 500 złotych) oraz Wall Connector (+2 350 zł), który jest uznawany za jedną z najbardziej uniwersalnych i niezawodnych naściennych stacji ładowania na rynku.
Warto również pamiętać o dostępnych dofinansowaniach w ramach programu "Mój elektryk", choć budżet tego programu jest coraz bliższy wyczerpania.