Szymon Biel, prezes zarządu EVB, ogłosił ambitny plan swojej firmy dotyczący budowy 10 nowoczesnych stacji ładowania dla Nexet w województwie podkarpackim. Te szybkie i superszybkie ładowarki o mocach od 90 do 300 kW (nie licząc dwóch słupków AC) zrewolucjonizują dostępność ładowania dla pojazdów elektrycznych w regionie. Głównym celem projektu jest stworzenie infrastruktury gotowej do użytku do końca kwietnia 2024 roku, po czym oczekuje się jeszcze odbioru Urzędu Dozoru Technicznego. Nexet, firma korzystająca z usług EVB, zdecydowanie wspiera ten innowacyjny projekt, który zakłada rozmieszczenie stacji ładowania DC w kluczowych lokalizacjach. Wśród planowanych miejsc znajdują się Rzeszów, Iranka-Osneckiego 6b, Świlcza 336 przy drodze DK94, Trzciana 353c przy DK94, Sędziszów Małopolski (parking przy ratuszu), Rzeszów (Kurpiowska 2, Gromskiego 2, duży parking przy Rejtana 33, Sportowa 19, parking przy centrum handlowym Nowy Świat, Żeglarska przy WSK).
Cały zakres prac, od projektu po integrację z systemem Elocity, zostanie przeprowadzony przez EVB. Interesujący element to fakt, że stacje ładowania będą mogły być rozbudowane nawet do 350 kW w przyszłości, zaczynając od 90 do 300 kW DC w zależności od lokalizacji. Tomasz Olko, prezes zarządu Nexet, zaznacza, że miejsca pod ładowarki starannie wybierano tak, aby w okolicy istniała infrastruktura umożliwiająca użytkownikom skorzystanie z przerwy na kawę podczas ładowania. Cennik ładowania nie został jeszcze ustalony, ale firma zobowiązuje się do uczciwego podejścia wobec kosztów uzupełniania energii, nie zniechęcając potencjalnych użytkowników. Projekt ten zyskuje dodatkowe wsparcie finansowe ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014-2021, w ramach programu "Rozwój Przedsiębiorczości i Innowacje". To znaczący krok w kierunku zwiększenia dostępności stacji ładowania oraz rozwijania infrastruktury dla pojazdów elektrycznych w Polsce.
Redakcja Elektrowozu zauważa, że to odważny projekt, który nie tylko znacząco poprawi dostępność ładowania w regionie podkarpackim, ale również otworzy nowe możliwości podróżowania elektrycznymi pojazdami, szczególnie w kierunku Bieszczad, które dotychczas ograniczały się brakiem odpowiedniej infrastruktury ładowania. Teraz podróżujący będą mieli możliwość planowania tras z pewnością dostępu do niezbędnych punktów ładowania, co z pewnością zachęci do rozwoju rynku pojazdów elektrycznych w Polsce.