Nowa Era Volkswagen Poznań.

Nowa Era Volkswagen Poznań.
04.12.2023 18:00
Rada nadzorcza koncernu Volkswagen podjęła niedawno strategiczne decyzje dotyczące fabryk wchodzących w skład zakładów Volkswagen Poznań. Te ważne postanowienia mają istotny wpływ na przyszłość zakładów, zwłaszcza biorąc pod uwagę zmieniające się trendy rynkowe oraz rosnące zainteresowanie samochodami elektrycznymi.
Jedną z kluczowych decyzji podjętych przez radę nadzorczą jest przekierowanie nadmiarowych zamówień na model VW Golf z centrali w Wolfsburgu do zakładu w Poznaniu. Jest to krok mający na celu zrównoważenie produkcji i zabezpieczenie przyszłości zakładów w Polsce. Warto podkreślić, że Volkswagen Poznań będzie odpowiedzialny za realizację zamówień na popularny model Golf, co stanowi ważny krok w kontekście utrzymania miejsc pracy i stabilności zakładu. Decyzja ta wydaje się być odpowiedzią na nadprodukcję Golfa w Niemczech, gdzie zakład w Wolfsburgu jest w stanie produkować imponującą liczbę 800 000 pojazdów rocznie. Zmiana miejsca produkcji może przyczynić się do bardziej efektywnego wykorzystania mocy produkcyjnych oraz dostosowania się do aktualnych trendów rynkowych.
Niewątpliwie najbardziej ekscytującym elementem decyzji rady nadzorczej jest związany z produkcją elektrycznych pojazdów z nowej rodziny Space. Choć szczegóły na temat tej rodziny są jeszcze ograniczone, to już teraz wiemy, że zakład w Poznaniu będzie uczestniczył w produkcji nowego modelu, VW e-Crafter, będącego pierwszym reprezentantem tej linii. Prawdopodobnie rodzina Space obejmie zarówno pojazdy osobowe, jak i dostawcze vany. Oczekuje się, że do tej grupy dołączy także długo oczekiwany VW ID. Buzz. Elektryczne minivany i vany stają się coraz bardziej popularne, a Volkswagen, zdając sobie z tego sprawę, skierował swoje kroki w tym kierunku. Warto zaznaczyć, że dotychczasowe modele z tej kategorii były produkowane pod marką Volkswagen Nutzfahrzeuge/Volkswagen Commercial Vehicles.
Decyzja o przeniesieniu produkcji nadmiarowych zamówień Golfa do Polski może być także reakcją na wyzwania, przed jakimi stoi ten model. Mimo wieloletniego sukcesu na rynku europejskim, Golf musi teraz stawić czoła konkurencji, szczególnie ze strony Peugeota 208, który zdetronizował go z pozycji najchętniej kupowanego samochodu w 2022 roku. Internalizacja konkurencji między hatchbackiem a popularnymi crossoverami marki wskazuje na zmieniające się preferencje konsumentów.
Zarząd i Związek Zawodowy Solidarność twierdzą, że decyzje rady nadzorczej są kluczowe dla długoterminowej przyszłości zakładów w Polsce. Zmiana kierunku produkcji na modele elektryczne wydaje się być strategicznym posunięciem, które może przyczynić się do utrzymania konkurencyjności marki Volkswagen w erze rosnącej popularności samochodów elektrycznych. Przyszłość Volkswagen Poznań kształtuje się więc w kierunku innowacji, zrównoważonej produkcji i dostosowania do zmieniających się oczekiwań konsumentów.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Elektryczne furgonetki a przyszłość stref wolnych od emisji w Europie

Elektryczne furgonetki a przyszłość stref wolnych od emisji w Europie

Wraz z dynamicznym rozwojem rynku elektrycznych furgonetek, miasta Europy przygotowują się na wprowadzenie stref wolnych od emisji spalin do 2030 roku. Produkcja pojazdów elektrycznych szybko rośnie, a eksperci prognozują, że już wkrótce ich liczba przewyższy tradycyjne modele spalinowe. Zobacz więcej >>
Nowe inicjatywy rządowe w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach

Nowe inicjatywy rządowe w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach

15 listopada br. ministrowie sprawiedliwości, infrastruktury oraz spraw wewnętrznych i administracji zorganizowali wspólną konferencję prasową, na której przedstawili szereg nowych propozycji mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach. Zobacz więcej >>
Elektryczny Radiowóz Tesli Model S Plaid Pursuit – Rewolucja w Policji

Elektryczny Radiowóz Tesli Model S Plaid Pursuit – Rewolucja w Policji

Na prestiżowych targach motoryzacyjnych SEMA 2024 zaprezentowano prawdziwą perełkę technologii – Teslę Model S Plaid Pursuit, specjalnie przystosowaną do służby w policji przez firmę Unplugged Performance. Ten niezwykle szybki i innowacyjny radiowóz zasili flotę departamentu szeryfa hrabstwa Los Angeles, wprowadzając nowe standardy efektywności i wydajności w działaniach policyjnych. Zobacz więcej >>
Podwyżki cen w Mercedes Me Charge – czy warto skorzystać z usługi?

Podwyżki cen w Mercedes Me Charge – czy warto skorzystać z usługi?

Mercedes-Benz, znany z luksusu i innowacyjnych rozwiązań, wprowadza zmiany w cenniku swojej usługi ładowania pojazdów elektrycznych – Mercedes Me Charge. Zmiany te dotykają zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych, co może wywołać mieszane reakcje wśród użytkowników elektrycznych modeli tej marki. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane