Huawei, chiński gigant technologiczny, poinformował, że w połowie stycznia rozpocznie publiczne testy swojego systemu Autonomicznej Jazdy (FSD) beta o nazwie NCA. Inicjatywa ta obejmie dwieście wybranych betatesterów, którzy będą mieli okazję przetestować nową technologię. Początkowo oprogramowanie trafi do posiadaczy modeli Huawei Aito M5 i M7, a następnie przed nadchodzącym Chińskim Nowym Rokiem zostanie udostępnione wszystkim zainteresowanym kierowcom korzystającym z pakietu ADS 2.0. Warto zaznaczyć, że NCA Huawei aspiruje do bycia systemem jazdy półautonomicznej 3. poziomu, co oznacza zdolność do samodzielnego prowadzenia pojazdu na terenach miejsko-podmiejskich. Jednakże, biorąc udział w testach beta, kierowcy muszą zachować czujność i nadzorować system, unikając zbytniego zaufania, jakie mogłoby pojawić się w przypadku niektórych systemów konkurencyjnych.
Huawei podkreśla, że NCA będzie funkcjonować na obszarze całych Chin, a pierwsze wewnętrzne testy mechanizmu zostały już zakończone. W pierwszej fazie rekrutacji do testów wyłonionych zostanie 200 właścicieli Aito M5 i M7, którzy otrzymają NCA beta poprzez aktualizację online (OTA). Ta przyjemność nie będzie tania, biorąc pod uwagę bazową cenę modelu Aito M5 w przedsprzedaży, która wynosiła 259800 juanów. W drugiej fazie, planowanej przed obchodami Chińskiego Nowego Roku, nastąpi rozszerzenie grona betatesterów o kolejnych kierowców. Aby przystąpić do testów, właściciele Aito M5 lub M7 muszą posiadać aktywny pakiet ADS 2.0, którego koszt w promocji wynosił 18000 juanów do końca 2023 roku. W przypadku pozostałych zainteresowanych, NCA beta będzie dostępne za opłatą w wysokości 36000 juanów lub w formie rocznego abonamentu za 7200 juanów.