Autobox Innovations prezentuje e-Van: Polski Elektryczny Samochód Dostawczy

Autobox Innovations prezentuje e-Van: Polski Elektryczny Samochód Dostawczy
11.12.2023 12:00
Firma Autobox Innovations, będąca częścią Grupy Zasada, niedawno zaprezentowała swój najnowszy projekt - elektryczny samochód dostawczy e-Van. Co ciekawe, prace nad tym innowacyjnym pojazdem zostały częściowo sfinansowane przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, co może być krokiem w stronę rozwijania polskiej motoryzacji przyszłości. Autobox deklaruje, że e-Van może pokonać ponad 350 kilometrów na jednym ładowaniu, co jest imponującym osiągnięciem w segmencie samochodów dostawczych. Obecnie pojazd ten znajduje się na etapie prototypu gotowego do produkcji, a pełną homologację ma uzyskać w 2024 roku. Optymistyczne prognozy wskazują na to, że produkcja może rozpocząć się już na początku 2025 roku.
Projekt stworzenia e-Vana kosztował 19 milionów złotych, z czego efektem jest samochód dostawczy kategorii N1 o dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej 3,5 tony. Szczególnie godne uwagi jest to, że aż 70 procent pojazdu stanowią polskie podzespoły, co podkreśla zaangażowanie lokalnego przemysłu w rozwój nowoczesnej motoryzacji. Bateria e-Vana jest jednym z kluczowych elementów tego projektu. Z imponującą pojemnością 120 kWh, co jest o 1/3 większe niż u konkurencji, pojazd może pokonać ponad 350 kilometrów z pełnym obciążeniem. To ważne, zwłaszcza w warunkach zimowych, gdzie e-Van wykazał się osiągnięciem 355,6 kilometra przy temperaturach poniżej zera stopni Celsjusza.
Zespół napędowy, opracowany przez firmę Ennovation Technology (również należącą do Grupy Zasada), jest kluczowym elementem e-Vana. Silnik o mocy ciągłej 70 kW/95 KM i mocy maksymalnej 150 kW/204 KM sprawia, że pojazd jest gotowy do różnorodnych zadań. Opcjonalne napędzanie drugim silnikiem tylnej osi oraz możliwość zamiany niezależnego zawieszenia na pneumatykę dają dodatkowe opcje dostosowania e-Vana do indywidualnych potrzeb.
Obecnie e-Van jest na etapie prototypu, z trzema egzemplarzami wykonanymi do tej pory. Homologacja ma zostać zakończona do połowy 2024 roku, a seryjna produkcja mogłaby rozpocząć się na początku 2025 roku. Firma zadeklarowała zdolność produkowania 1 500 egzemplarzy rocznie, oferując pojazd z różnymi rodzajami zabudów, takimi jak kontenerowa, plandekowa, skrzyniowa oraz specjalistyczna. W kabinie dostępne będą trzy miejsca, co sprawia, że e-Van to nie tylko ekologiczne, ale także praktyczne rozwiązanie dla przedsiębiorców i firm transportowych.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Miał być symbolem nowoczesności i luksusu na miarę XXI wieku. Zamiast tego Mercedes G 580 EQ, elektryczna wersja legendarnej Klasy G, notuje wyniki sprzedaży, które można uznać za... Zobacz więcej >>
Jedna Metropolia, jeden bilet, wiele środków transportu – GZM rozwija komunikację jutra

Jedna Metropolia, jeden bilet, wiele środków transportu – GZM rozwija komunikację jutra

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia to wyjątkowy obszar na mapie Polski. Skupia 41 miast i gmin, rozciąga się na powierzchni 2,5 tys. Zobacz więcej >>
Tesla Model Y dojechał autonomicznie do klienta. Przełom czy kontrowersja?

Tesla Model Y dojechał autonomicznie do klienta. Przełom czy kontrowersja?

W Teksasie wydarzyło się coś, co może zwiastować nową erę w motoryzacji. Tesla ogłosiła, że egzemplarz Modelu Y samodzielnie przejechał z fabryki Giga Texas w Austin prosto do domu klienta – i to bez kierowcy na pokładzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane