Autobox Innovations prezentuje e-Van: Polski Elektryczny Samochód Dostawczy

Autobox Innovations prezentuje e-Van: Polski Elektryczny Samochód Dostawczy
11.12.2023 12:00
Firma Autobox Innovations, będąca częścią Grupy Zasada, niedawno zaprezentowała swój najnowszy projekt - elektryczny samochód dostawczy e-Van. Co ciekawe, prace nad tym innowacyjnym pojazdem zostały częściowo sfinansowane przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, co może być krokiem w stronę rozwijania polskiej motoryzacji przyszłości. Autobox deklaruje, że e-Van może pokonać ponad 350 kilometrów na jednym ładowaniu, co jest imponującym osiągnięciem w segmencie samochodów dostawczych. Obecnie pojazd ten znajduje się na etapie prototypu gotowego do produkcji, a pełną homologację ma uzyskać w 2024 roku. Optymistyczne prognozy wskazują na to, że produkcja może rozpocząć się już na początku 2025 roku.
Projekt stworzenia e-Vana kosztował 19 milionów złotych, z czego efektem jest samochód dostawczy kategorii N1 o dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej 3,5 tony. Szczególnie godne uwagi jest to, że aż 70 procent pojazdu stanowią polskie podzespoły, co podkreśla zaangażowanie lokalnego przemysłu w rozwój nowoczesnej motoryzacji. Bateria e-Vana jest jednym z kluczowych elementów tego projektu. Z imponującą pojemnością 120 kWh, co jest o 1/3 większe niż u konkurencji, pojazd może pokonać ponad 350 kilometrów z pełnym obciążeniem. To ważne, zwłaszcza w warunkach zimowych, gdzie e-Van wykazał się osiągnięciem 355,6 kilometra przy temperaturach poniżej zera stopni Celsjusza.
Zespół napędowy, opracowany przez firmę Ennovation Technology (również należącą do Grupy Zasada), jest kluczowym elementem e-Vana. Silnik o mocy ciągłej 70 kW/95 KM i mocy maksymalnej 150 kW/204 KM sprawia, że pojazd jest gotowy do różnorodnych zadań. Opcjonalne napędzanie drugim silnikiem tylnej osi oraz możliwość zamiany niezależnego zawieszenia na pneumatykę dają dodatkowe opcje dostosowania e-Vana do indywidualnych potrzeb.
Obecnie e-Van jest na etapie prototypu, z trzema egzemplarzami wykonanymi do tej pory. Homologacja ma zostać zakończona do połowy 2024 roku, a seryjna produkcja mogłaby rozpocząć się na początku 2025 roku. Firma zadeklarowała zdolność produkowania 1 500 egzemplarzy rocznie, oferując pojazd z różnymi rodzajami zabudów, takimi jak kontenerowa, plandekowa, skrzyniowa oraz specjalistyczna. W kabinie dostępne będą trzy miejsca, co sprawia, że e-Van to nie tylko ekologiczne, ale także praktyczne rozwiązanie dla przedsiębiorców i firm transportowych.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

XPENG wyprzedza Teslę! Klienci w Europie stawiają na chińską markę

XPENG wyprzedza Teslę! Klienci w Europie stawiają na chińską markę

XPENG jako pierwszy chiński producent samochodów elektrycznych znalazł się na pierwszym miejscu rankingu satysfakcji klientów w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. W badaniu przeprowadzonym przez USCALE GmbH wzięło udział ponad 5 000 właścicieli EV – a wyniki mówią jasno: kierowcy XPENG są najbardziej zadowoleni ze swojego wyboru. Zobacz więcej >>
🚗 Hak holowniczy w samochodzie elektrycznym – czy to się opłaca?

🚗 Hak holowniczy w samochodzie elektrycznym – czy to się opłaca?

Coraz więcej kierowców korzysta z samochodów elektrycznych nie tylko w mieście, ale też podczas długich podróży. Wzrost zasięgów i lepsza infrastruktura ładowania sprawiają, że BEV-y jadą nawet na urlop do Chorwacji czy Włoch bez większych problemów. Zobacz więcej >>
Elektryki dalej na buspasach? Są dobre wieści dla kierowców EV! 🚗⚡

Elektryki dalej na buspasach? Są dobre wieści dla kierowców EV! 🚗⚡

Zgodnie z obowiązującym prawem, samochody elektryczne mogą korzystać z buspasów do 31 grudnia 2025 r. To przywilej wprowadzony ustawą o elektromobilności z 2018 roku. Zobacz więcej >>
Bezpieczna jazda na krawędzi – czyli jak legalnie i z adrenaliną pojeździć po torze 🏎️

Bezpieczna jazda na krawędzi – czyli jak legalnie i z adrenaliną pojeździć po torze 🏎️

Bezpieczna jazda na krawędzi – czyli jak legalnie i z adrenaliną pojeździć po torze 🏎️ Nielegalne wyścigi uliczne to nie tylko nieodpowiedzialność, ale też coraz poważniejsze konsekwencje prawne. Już wkrótce udział lub organizacja takich wydarzeń ma być traktowana jak przestępstwo – z karą do 5 lat więzienia. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Grafit wytwarzany z wiórów drzewnych może wkrótce znaleźć się w akumulatorze Twojego elektryka!

Grafit wytwarzany z wiórów drzewnych może wkrótce znaleźć się w akumulatorze Twojego elektryka!

Startup z Nowej Zelandii otrzymał właśnie spory zastrzyk gotówki - w wysokości 18 milionów dolarów - na komercjalizację grafitu wytwarzanego z wiórów drzewnych do zastosowania w akumulatorach pojazdów elektrycznych. To rewelacyjna wiadomość dla przemysłu motoryzacyjnego w Europie i Stanach Zjednoczonych. CarbonScape tłumaczy, że biografit jest produkowany z ubocznych materiałów przemysłu leśnego i drzewnego, takich jak zrębki i trociny, stanowiąc zrównoważoną alternatywę dla grafitu syntetycznego i naturalnego. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane