Tankowanie vs Ładowanie: Każdy Postój na Stacji Benzynowej Oznacza Stracony Czas

Tankowanie vs Ładowanie: Każdy Postój na Stacji Benzynowej Oznacza Stracony Czas
08.01.2024 18:00
Firma Geotab postanowiła zgłębić, jak wyjazdy po paliwo wpływają na naszą codzienną rutynę i środowisko. Co się okazało? Nie tylko czas postoju na stacji jest kluczowy, ale także czas dojazdu do niej. Według raportu opublikowanego w kwietniu 2022 roku, badanie obejmujące 150000 samochodów i 14 milionów przejazdów w USA przyniosło ciekawe wnioski. Średni czas postoju na stacji benzynowej wyniósł 8 minut, jednak po uwzględnieniu czasu dojazdu do stacji (dodatkowe 12 minut), kierowcy tracili średnio 20 minut na jedno tankowanie. To oznacza, że około 2 lub więcej godzin w ciągu miesiąca spędzaliśmy bezproduktywnie.
W Polsce sytuacja może być podobna. Porównując czas dotarcia do celu przy zjeździe na stację i powrocie do ruchu, łatwo zauważyć, jak znaczący wpływ ma tankowanie na całą podróż. Chociaż różnice w rozkładzie stacji paliw mogą być inne niż w Stanach Zjednoczonych, to czas postoju wydaje się być zaskakująco zbliżony. Badanie pokazało, że kierowcy samochodów elektrycznych, mimo wydłużonego czasu ładowania w porównaniu do tankowania, mogą zyskać na efektywności. Dla tych, którzy poruszają się głównie w promieniu 100-150 kilometrów od domu, gdzie mają dostęp do punktu ładowania, samochód elektryczny może oznaczać oszczędność około 2 godzin miesięcznie. Dla osób podróżujących dalej, warto przemyśleć, czy inwestycja w pojazd elektryczny może przynieść oszczędności, biorąc pod uwagę także koszty paliwa i energii elektrycznej.
Jeśli dla Ciebie "czas to pieniądz", elektryczna rewolucja może być rozwiązaniem, które pozwoli Ci efektywniej wykorzystać czas podczas podróży.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Miał być symbolem nowoczesności i luksusu na miarę XXI wieku. Zamiast tego Mercedes G 580 EQ, elektryczna wersja legendarnej Klasy G, notuje wyniki sprzedaży, które można uznać za... Zobacz więcej >>
Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Huawei zapowiada na wrzesień 2025 aktualizację do nowego systemu jazdy autonomicznej ADS 4.0. Choć w sieci pojawiły się głosy o poziomie autonomii 4, producent studzi emocje – w rzeczywistości chodzi raczej o poziom 3, i to wyłącznie na autostradach. Zobacz więcej >>
Tesla Model Y dojechał autonomicznie do klienta. Przełom czy kontrowersja?

Tesla Model Y dojechał autonomicznie do klienta. Przełom czy kontrowersja?

W Teksasie wydarzyło się coś, co może zwiastować nową erę w motoryzacji. Tesla ogłosiła, że egzemplarz Modelu Y samodzielnie przejechał z fabryki Giga Texas w Austin prosto do domu klienta – i to bez kierowcy na pokładzie. Zobacz więcej >>
Jedna Metropolia, jeden bilet, wiele środków transportu – GZM rozwija komunikację jutra

Jedna Metropolia, jeden bilet, wiele środków transportu – GZM rozwija komunikację jutra

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia to wyjątkowy obszar na mapie Polski. Skupia 41 miast i gmin, rozciąga się na powierzchni 2,5 tys. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane