Trzyfazowe ładowarki samochodowe: Jak wydobyć maksimum z jednej fazy?

Trzyfazowe ładowarki samochodowe: Jak wydobyć maksimum z jednej fazy?
20.02.2024 14:00
W miarę jak liczba samochodów elektrycznych na europejskich drogach rośnie, coraz więcej z nich wyposażanych jest w trzyfazowe ładowarki o imponującej mocy 11 kW. Jednak niewielu kierowców zdaje sobie sprawę z ciekawego faktu - te zaawansowane urządzenia, choć pierwotnie zaprojektowane do pracy na trzech fazach, potrafią efektywnie działać także na jednej fazie, osiągając nawet 99 procent pełnej mocy - czyli 32 ampery, do 7,4 kW.
Jeden z Czytelników przeprowadził eksperyment z wykorzystaniem Tesli Model Y i Modelu 3 Highland, a inni badali różne modele elektryczne. Okazuje się, że nawet jeśli dom ma jednofazowe przyłącze, samochód z trzyfazową ładowarką może być ładowany z mocą znacznie wyższą, niż wynikałoby to z założeń. Problem z ładowarkami jednofazowymi tkwi w ograniczeniach przyłącza elektroenergetycznego, które zazwyczaj obsługuje cały dom jednorodzinny. Standardowe 32-amperowe przyłącze zwykle pozwala na korzystanie z 20-22 amperów, co przekłada się na moc 4,6-5 kW. Choć teoretycznie możliwe jest ładowanie z mocą 7,4 kW, ograniczenia przyłącza sprawiają, że proces ten jest o ponad 30 procent wolniejszy.
Na szczęście posiadacze samochodów z trzyfazowymi ładowarkami mogą skorzystać z pełnej mocy, osiągając nawet 11 kW. Nawet w przypadku jednej fazy, ładowarki potrafią wykorzystać dostępne natężenie, co sprawia, że samochody zyskują na efektywności. Czytelnik, korzystając z przyłącza dającego 20 amperów, osiągnął moc 4,6 kW podczas ładowania Tesli Model Y - o wiele więcej niż przy tradycyjnych ładowarkach jednofazowych.
Warto więc przyjrzeć się możliwościom swojego samochodu i infrastruktury ładowania, aby w pełni wykorzystać potencjał trzyfazowych ładowarek, nawet w warunkach jednofazowego przyłącza elektroenergetycznego. To kolejny krok w kierunku bardziej efektywnego i zrównoważonego korzystania z samochodów elektrycznych. 🌐🔌
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Miał być symbolem nowoczesności i luksusu na miarę XXI wieku. Zamiast tego Mercedes G 580 EQ, elektryczna wersja legendarnej Klasy G, notuje wyniki sprzedaży, które można uznać za... Zobacz więcej >>
BYD wprowadza megawatowe ładowarki do Europy. Rewolucja w szybkim ładowaniu już blisko

BYD wprowadza megawatowe ładowarki do Europy. Rewolucja w szybkim ładowaniu już blisko

Chiński gigant motoryzacyjny BYD zapowiedział wprowadzenie do Europy ultramocnych stacji ładowania o mocy nawet 1000 kW. Technologia funkcjonująca już w Chinach pod nazwą Megawatt Flash Chargers ma odmienić podejście do elektromobilności na Starym Kontynencie. Zobacz więcej >>
Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Huawei zapowiada na wrzesień 2025 aktualizację do nowego systemu jazdy autonomicznej ADS 4.0. Choć w sieci pojawiły się głosy o poziomie autonomii 4, producent studzi emocje – w rzeczywistości chodzi raczej o poziom 3, i to wyłącznie na autostradach. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane