Trzyfazowe ładowarki samochodowe: Jak wydobyć maksimum z jednej fazy?

Trzyfazowe ładowarki samochodowe: Jak wydobyć maksimum z jednej fazy?
20.02.2024 14:00
W miarę jak liczba samochodów elektrycznych na europejskich drogach rośnie, coraz więcej z nich wyposażanych jest w trzyfazowe ładowarki o imponującej mocy 11 kW. Jednak niewielu kierowców zdaje sobie sprawę z ciekawego faktu - te zaawansowane urządzenia, choć pierwotnie zaprojektowane do pracy na trzech fazach, potrafią efektywnie działać także na jednej fazie, osiągając nawet 99 procent pełnej mocy - czyli 32 ampery, do 7,4 kW.
Jeden z Czytelników przeprowadził eksperyment z wykorzystaniem Tesli Model Y i Modelu 3 Highland, a inni badali różne modele elektryczne. Okazuje się, że nawet jeśli dom ma jednofazowe przyłącze, samochód z trzyfazową ładowarką może być ładowany z mocą znacznie wyższą, niż wynikałoby to z założeń. Problem z ładowarkami jednofazowymi tkwi w ograniczeniach przyłącza elektroenergetycznego, które zazwyczaj obsługuje cały dom jednorodzinny. Standardowe 32-amperowe przyłącze zwykle pozwala na korzystanie z 20-22 amperów, co przekłada się na moc 4,6-5 kW. Choć teoretycznie możliwe jest ładowanie z mocą 7,4 kW, ograniczenia przyłącza sprawiają, że proces ten jest o ponad 30 procent wolniejszy.
Na szczęście posiadacze samochodów z trzyfazowymi ładowarkami mogą skorzystać z pełnej mocy, osiągając nawet 11 kW. Nawet w przypadku jednej fazy, ładowarki potrafią wykorzystać dostępne natężenie, co sprawia, że samochody zyskują na efektywności. Czytelnik, korzystając z przyłącza dającego 20 amperów, osiągnął moc 4,6 kW podczas ładowania Tesli Model Y - o wiele więcej niż przy tradycyjnych ładowarkach jednofazowych.
Warto więc przyjrzeć się możliwościom swojego samochodu i infrastruktury ładowania, aby w pełni wykorzystać potencjał trzyfazowych ładowarek, nawet w warunkach jednofazowego przyłącza elektroenergetycznego. To kolejny krok w kierunku bardziej efektywnego i zrównoważonego korzystania z samochodów elektrycznych. 🌐🔌
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Wzrost kosztów ubezpieczeń dla samochodów elektrycznych – przyczyny i konsekwencje

Wzrost kosztów ubezpieczeń dla samochodów elektrycznych – przyczyny i konsekwencje

Samochody elektryczne zdobywają popularność na całym świecie dzięki swojej innowacyjnej technologii, dynamicznej jeździe i ekologiczności. Często chwalone za natychmiastową reakcję na dodanie gazu oraz imponujące przyspieszenie, elektryki oferują wyjątkową moc i moment obrotowy. Zobacz więcej >>
Impact Clean Power Technology uruchamia najnowocześniejszą linię produkcyjną baterii litowo-jonowych w Europie

Impact Clean Power Technology uruchamia najnowocześniejszą linię produkcyjną baterii litowo-jonowych w Europie

Impact Clean Power Technology, jeden z wiodących europejskich producentów zaawansowanych systemów bateryjnych, zrealizował przełomowy krok w rozwoju swojej działalności. Firma uruchomiła w pełni zautomatyzowaną linię produkcyjną baterii litowo-jonowych, która znajduje się w nowej fabryce GigafactoryX pod Warszawą. Zobacz więcej >>
Przerwa w naborze do programu „Mój elektryk” – co dalej?

Przerwa w naborze do programu „Mój elektryk” – co dalej?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) poinformował, że od 1 września 2024 r. do 31 grudnia 2024 r. Zobacz więcej >>
Tesla wprowadza FSD (Supervised) do Europy i Chin – Nowe funkcje autonomicznej jazdy

Tesla wprowadza FSD (Supervised) do Europy i Chin – Nowe funkcje autonomicznej jazdy

Tesla oficjalnie ogłosiła, że w pierwszym kwartale 2025 roku technologia FSD (Full Self-Driving) w wersji nadzorowanej trafi do Europy oraz Chin. Obecnie system jest w procesie homologacji, a jego wprowadzenie będzie zgodne z przepisami prawnymi, które dopiero są tworzone przez Europejską Komisję Gospodarczą przy ONZ. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane