Apple rezygnuje z samochodu elektrycznego za 100 000 dolarów

Apple rezygnuje z samochodu elektrycznego za 100 000 dolarów
04.03.2024 16:00
Według doniesień Bloomberga, Apple zakończył prace nad swoim ambitnym projektem Titan – samochodem elektrycznym, który miał konkurować z Teslą. Nie tylko kwestie finansowe przyczyniły się do tej decyzji, lecz także obawy o opłacalność oraz niepewność, czy pojazd kiedykolwiek wejdzie na rynek. Projekt Titan, inicjowany przez Apple w 2014 roku, miał być odpowiedzią na rosnące zainteresowanie rynkiem pojazdów elektrycznych. Jednakże, mimo zaangażowania 2 000 pracowników, projekt nie przeszedł nawet do fazy prototypów. Cena planowanego samochodu wynosiła 100 000 dolarów, co stanowiło istotny problem dla korporacji z Cupertino.
Nie tylko brak satysfakcjonującej marży był powodem zamknięcia programu Titan. Zarząd firmy wyrażał również obawy co do tego, czy warto inwestować setki milionów dolarów w projekt, który może nigdy nie ujrzeć światła dziennego. W porównaniu do tego, Tesla Model X, największy i najdroższy model Tesli, osiągający marżę od kilkunastu do dwudziestu kilku procent, w Stanach Zjednoczonych kosztuje od 94 990 dolarów. Część z 2 000 pracowników, którzy uczestniczyli w projekcie, zostanie przeniesiona do działu zajmującego się sztuczną inteligencją, Gen AI. Reszta pracowników ma 90 dni na znalezienie nowego zatrudnienia w ramach firmy, w przeciwnym razie zostaną zwolnieni. Projekt Titan miał aspiracje nie tylko jako konkurencja dla Tesli, ale również jako program rozwijający pojazdy autonomiczne, zbliżony do prac Google. Władze Apple liczyły, że wejście w branżę motoryzacyjną przyniesie nowy strumień dochodów, lecz plany te nie zostały zrealizowane.
Jako ciekawostkę można dodać, że Tesla, Lucid i Rivian – konkurenci Apple w dziedzinie samochodów elektrycznych – potrzebowali odpowiednio dziewięciu, czternastu i dwunastu lat na wprowadzenie pierwszych modeli na rynek. Apple, mimo ogromnych zasobów finansowych, nie zdołało osiągnąć nawet fazy prototypów, co zdaje się być zaskakującym obrotem dla giganta technologicznego.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

🌍 Tunel Europa–Afryka? Hiszpania wraca do śmiałej wizji sprzed lat!

🌍 Tunel Europa–Afryka? Hiszpania wraca do śmiałej wizji sprzed lat!

Czy już wkrótce pojedziemy samochodem z Europy do Afryki? Hiszpania znów rozważa budowę tunelu pod Cieśniną Gibraltarską, który połączyłby Półwysep Iberyjski z Marokiem. Projekt, nad którym pracuje się już od ponad 40 lat, zyskuje nowe życie. Zobacz więcej >>
Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Sprzedaż Tesli w kwietniu 2025 roku wyraźnie spadła – i to zarówno w Europie, jak i w Chinach. Dane mówią jednoznacznie: europejski rynek EV coraz częściej wybiera inne marki, a klienci zrażeni są nie tylko ofertą, ale i postawą Elona Muska. Zobacz więcej >>
Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Rok 2025 to kolejny przełom dla elektromobilności, szczególnie na Wyspach Brytyjskich. Ponad 20% nowych samochodów sprzedanych w UK to elektryki (BEV), co potwierdza, że auta z wtyczką przestały być niszową alternatywą, a stały się realną odpowiedzią na potrzeby współczesnych kierowców. Zobacz więcej >>
Brytyjska flota drogowa stawia na elektromobilność – Toyota dostarcza 58 nowych EV

Brytyjska flota drogowa stawia na elektromobilność – Toyota dostarcza 58 nowych EV

Brytyjski zarząd dróg krajowych i autostrad – National Highways – rozwija swoją flotę pojazdów elektrycznych. Instytucja odpowiedzialna za nadzór nad 4500 milami dróg i autostrad w Wielkiej Brytanii wzbogaciła się o kolejne 58 bezemisyjnych samochodów marki Toyota. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane