Bateria CATL M3P z Ogniwami LMFP – Nowa Era dla Tesli?

Bateria CATL M3P z Ogniwami LMFP – Nowa Era dla Tesli?
05.03.2024 16:00
Tesla zawiera strategiczne partnerstwo z CATL, wiodącym producentem baterii, aby zrewolucjonizować świat motoryzacji elektrycznej. Portal CnEVPost donosi, że CATL i Tesla pracują nad adaptacją ogniw litowo-żelazowo-fosforanowych z domieszką manganu (LMFP) do potrzeb amerykańskiego giganta. Bateria M3P CATL, oparta na tych rewolucyjnych ogniwach, zapowiada nowy etap w rozwoju akumulatorów. CnEVPost informuje, że pierwsze zastosowanie tego innowacyjnego rozwiązania znajdzie w modelu Huawei Luxeed S7, produkowanym przez Chery.
Ogniwa LMFP prezentują się jako rewolucyjne, oferując parametry, w tym gęstość energii, porównywalne do wysokoniklowych ogniw sprzed kilku lat, jednocześnie pozostając bardziej ekonomiczne. Warto zauważyć, że te nowatorskie ogniwach osiągają moc ładowania sięgającą 4 C, co przewyższa możliwości niektórych starszych technologii. Zgodnie z zapewnieniami CATL, bateria M3P ma trafiać do samochodów Tesli z zasięgiem przekraczającym 700 jednostek CLTC, co w przeliczeniu oznacza powyżej 520 jednostek WLTP. To sugeruje, że ogniwa LMFP mogą być zastosowane w modelach Tesla Model 3/Y Long Range, a informacje na temat chińskiego Modelu Y Long Range, mającego 688 jednostek CLTC, tylko to potwierdzają.
Jednak mimo rewolucyjnych perspektyw, nie ujawniono jeszcze konkretnych dat, kiedy baterie M3P trafią do pojazdów Tesli. Plotki na ten temat krążyły już w 2022 i 2023 roku, ale teraz, w 2024 roku, wciąż pozostajemy w oczekiwaniu. W międzyczasie, świat motoryzacji elektrycznej pozostaje w napięciu, wyczekując nowej ery dzięki bateriom CATL M3P.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Donald Trump jako 47. prezydent USA: Co oznacza dla elektromobilności?

Donald Trump jako 47. prezydent USA: Co oznacza dla elektromobilności?

Donald Trump powraca do Białego Domu jako 47. prezydent Stanów Zjednoczonych, co wywołuje wiele pytań, szczególnie w kontekście przyszłości branży samochodów elektrycznych (EV). Zobacz więcej >>
Podróżowanie elektrycznym samochodem po Grecji: Co musisz wiedzieć

Podróżowanie elektrycznym samochodem po Grecji: Co musisz wiedzieć

Grecja, słynąca z malowniczych wysp, bogatej historii i słonecznej pogody, zyskuje na popularności również wśród entuzjastów elektromobilności. Choć rozwój rynku samochodów elektrycznych w tym kraju nabiera tempa, infrastruktura ładowania nadal wymaga wielu ulepszeń. Zobacz więcej >>
Elektryczne samochody w Raporcie TÜV 2025: Kto wypadł najlepiej, a kto rozczarował?

Elektryczne samochody w Raporcie TÜV 2025: Kto wypadł najlepiej, a kto rozczarował?

Najnowszy Raport TÜV 2025, oparty na wynikach 10,2 miliona badań technicznych przeprowadzonych w Niemczech od lipca 2023 do czerwca 2024, dostarczył interesujących wniosków na temat niezawodności samochodów elektrycznych. Pomimo ogólnie dobrych wyników, niektóre modele zaskoczyły pozytywnie, podczas gdy inne rozczarowały. Zobacz więcej >>
Leapmotor w Polsce – nowe elektryczne auta od Stellantis już w 2025 roku

Leapmotor w Polsce – nowe elektryczne auta od Stellantis już w 2025 roku

Marka Leapmotor, która wchodzi w skład koncernu Stellantis, oficjalnie wkracza na polski rynek. Na początek zaoferuje dwa modele: kompaktowego T03 oraz większego SUV-a C10. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane