Bateria CATL M3P z Ogniwami LMFP – Nowa Era dla Tesli?

Bateria CATL M3P z Ogniwami LMFP – Nowa Era dla Tesli?
05.03.2024 16:00
Tesla zawiera strategiczne partnerstwo z CATL, wiodącym producentem baterii, aby zrewolucjonizować świat motoryzacji elektrycznej. Portal CnEVPost donosi, że CATL i Tesla pracują nad adaptacją ogniw litowo-żelazowo-fosforanowych z domieszką manganu (LMFP) do potrzeb amerykańskiego giganta. Bateria M3P CATL, oparta na tych rewolucyjnych ogniwach, zapowiada nowy etap w rozwoju akumulatorów. CnEVPost informuje, że pierwsze zastosowanie tego innowacyjnego rozwiązania znajdzie w modelu Huawei Luxeed S7, produkowanym przez Chery.
Ogniwa LMFP prezentują się jako rewolucyjne, oferując parametry, w tym gęstość energii, porównywalne do wysokoniklowych ogniw sprzed kilku lat, jednocześnie pozostając bardziej ekonomiczne. Warto zauważyć, że te nowatorskie ogniwach osiągają moc ładowania sięgającą 4 C, co przewyższa możliwości niektórych starszych technologii. Zgodnie z zapewnieniami CATL, bateria M3P ma trafiać do samochodów Tesli z zasięgiem przekraczającym 700 jednostek CLTC, co w przeliczeniu oznacza powyżej 520 jednostek WLTP. To sugeruje, że ogniwa LMFP mogą być zastosowane w modelach Tesla Model 3/Y Long Range, a informacje na temat chińskiego Modelu Y Long Range, mającego 688 jednostek CLTC, tylko to potwierdzają.
Jednak mimo rewolucyjnych perspektyw, nie ujawniono jeszcze konkretnych dat, kiedy baterie M3P trafią do pojazdów Tesli. Plotki na ten temat krążyły już w 2022 i 2023 roku, ale teraz, w 2024 roku, wciąż pozostajemy w oczekiwaniu. W międzyczasie, świat motoryzacji elektrycznej pozostaje w napięciu, wyczekując nowej ery dzięki bateriom CATL M3P.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

🌍 Tunel Europa–Afryka? Hiszpania wraca do śmiałej wizji sprzed lat!

🌍 Tunel Europa–Afryka? Hiszpania wraca do śmiałej wizji sprzed lat!

Czy już wkrótce pojedziemy samochodem z Europy do Afryki? Hiszpania znów rozważa budowę tunelu pod Cieśniną Gibraltarską, który połączyłby Półwysep Iberyjski z Marokiem. Projekt, nad którym pracuje się już od ponad 40 lat, zyskuje nowe życie. Zobacz więcej >>
Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Rosnące rabaty, znikające rządowe dopłaty i imponujące wyniki sprzedaży aut elektrycznych – tak w skrócie wygląda europejski rynek motoryzacyjny na początku 2025 roku. Z najnowszego raportu JATO Dynamics wynika, że producenci muszą wykazywać się niezwykłą elastycznością, aby sprostać szybko zmieniającym się warunkom. Zobacz więcej >>
Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 to elektryczny hot hatch, który wywodzi się z miejskiego Renault 5 E-Tech. Choć dzielą wiele wspólnych cech, różni je kluczowa rzecz: emocje za kierownicą. Zobacz więcej >>
Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Rok 2025 to kolejny przełom dla elektromobilności, szczególnie na Wyspach Brytyjskich. Ponad 20% nowych samochodów sprzedanych w UK to elektryki (BEV), co potwierdza, że auta z wtyczką przestały być niszową alternatywą, a stały się realną odpowiedzią na potrzeby współczesnych kierowców. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane