Aktualizacja baterii dla starszych Tesli Model 3 SR+: Wymiana na LFP

Aktualizacja baterii dla starszych Tesli Model 3 SR+: Wymiana na LFP
11.03.2024 16:00
Tesla zaskakuje właścicieli Modelu 3 Standard Range [Plus] w Ameryce Północnej, oferując możliwość wymiany baterii na nowszy i pojemniejszy model. Ta aktualizacja, obecnie dostępna tylko w ramach naprawy gwarancyjnej, obejmuje nie tylko samą baterię, ale również zmiany w zawieszeniu, związane z większą masą nowego pakietu. Niemniej jednak, korzyści obejmują poprawę zasięgu pojazdu. Pierwsze modele Tesli Model 3 Standard Range [Plus] były wyposażone w baterie o pojemności około 54 (50) kWh, oparte na ogniach cylindrycznych 2170 z katodami nikiel-kobalt-glin (NCA) od Panasonica. Ogniwa te miały swoje zalety i wady, ale zalecano ich używanie w zakresie 80-20-80 procent, aby minimalizować degradację.
W miarę upływu czasu w wersji SR+ zdecydowano się na zupełnie nowe ogniwa - prostopadłościenne litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP) od CATL. Pomimo niewielkiej zmiany w pojemności, utrzymano wysoką moc ładowania, ale pakiet stał się cięższy. Tesla zachęcała do regularnego ładowania do pełna, by zoptymalizować zarządzanie akumulatorem i uniknąć utraty pojemności. Aktualnie Tesla proponuje wybranym właścicielom Modeli 3 SR+ wymianę baterii na LFP, co potencjalnie zwiększy zasięg do najnowszego wariantu 62,5 (57,5) kWh. Wymiana ta umożliwi również korzystanie z pełnej pojemności akumulatora, ale może wiązać się z koniecznością dostosowania zawieszenia, co wpłynie na dynamikę pojazdu i wydłuży czas przyspieszenia o 0,5 sekundy.
Koszt tej aktualizacji pozostaje nieznany, jednak perspektywy wydają się obiecujące. Jeśli Tesla zdecyduje się na mniej korzystne warunki finansowe dla siebie, wybierając modernizację baterii zamiast sprzedaży nowego pojazdu, może to otworzyć nową ścieżkę technologiczną dla branży.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Fiat 500e: Nowa Platforma dla Przystępniejszej Ceny

Fiat 500e: Nowa Platforma dla Przystępniejszej Ceny

Fiat 500e, ikona miejskich ulic, szykuje się na kolejną odsłonę swojej historii. Tym razem, jednak, zmiany idą głębiej niż kiedykolwiek wcześniej. Zobacz więcej >>
Rewolucja w cenach Tesli: Model 3 od 194 990 złotych!

Rewolucja w cenach Tesli: Model 3 od 194 990 złotych!

Tesla obniżyła ceny swoich pojazdów, co może być dobrą wiadomością dla miłośników elektrycznych samochodów. Teraz najtańszym modelem w ofercie producenta jest Tesla Model 3 Napęd na Tylne Koła / RWD po faceliftingu, dostępny od 194 990 złotych, a wariant z dużą baterią i dwoma silnikami, Long Range AWD, kosztuje dokładnie tyle samo, co Tesla Model Y LR AWD - 224 990 złotych. Zobacz więcej >>
Ferrari podpisuje porozumienie z SK.On: Elektrolit na Tlenkach w Grze?

Ferrari podpisuje porozumienie z SK.On: Elektrolit na Tlenkach w Grze?

Ferrari ogłosiło niedawno współpracę z południowokoreańskim producentem ogniw litowo-jonowych, firmą SK.On. Choć szczegóły porozumienia nie zostały ujawnione, to fakt tej współpracy sugeruje, że SK.On może być na dobrej drodze do zaawansowania w produkcji ogniw z litowymi anodami i stałym elektrolitem. Zobacz więcej >>
Kontrowersje wokół Tesli: Anulacja Taniej Tesli na Rzecz Robotaxi?

Kontrowersje wokół Tesli: Anulacja Taniej Tesli na Rzecz Robotaxi?

Ostatnie doniesienia od agencji Reuters wstrząsnęły światem Tesli i jego entuzjastów. Według informacji opublikowanych przez Reuters, producent samochodów elektrycznych miał rzekomo porzucić plany dotyczące taniej wersji Tesli, znanego wewnętrznie jako NV91 lub H422. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane