Aktualizacja baterii dla starszych Tesli Model 3 SR+: Wymiana na LFP

Aktualizacja baterii dla starszych Tesli Model 3 SR+: Wymiana na LFP
11.03.2024 16:00
Tesla zaskakuje właścicieli Modelu 3 Standard Range [Plus] w Ameryce Północnej, oferując możliwość wymiany baterii na nowszy i pojemniejszy model. Ta aktualizacja, obecnie dostępna tylko w ramach naprawy gwarancyjnej, obejmuje nie tylko samą baterię, ale również zmiany w zawieszeniu, związane z większą masą nowego pakietu. Niemniej jednak, korzyści obejmują poprawę zasięgu pojazdu. Pierwsze modele Tesli Model 3 Standard Range [Plus] były wyposażone w baterie o pojemności około 54 (50) kWh, oparte na ogniach cylindrycznych 2170 z katodami nikiel-kobalt-glin (NCA) od Panasonica. Ogniwa te miały swoje zalety i wady, ale zalecano ich używanie w zakresie 80-20-80 procent, aby minimalizować degradację.
W miarę upływu czasu w wersji SR+ zdecydowano się na zupełnie nowe ogniwa - prostopadłościenne litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP) od CATL. Pomimo niewielkiej zmiany w pojemności, utrzymano wysoką moc ładowania, ale pakiet stał się cięższy. Tesla zachęcała do regularnego ładowania do pełna, by zoptymalizować zarządzanie akumulatorem i uniknąć utraty pojemności. Aktualnie Tesla proponuje wybranym właścicielom Modeli 3 SR+ wymianę baterii na LFP, co potencjalnie zwiększy zasięg do najnowszego wariantu 62,5 (57,5) kWh. Wymiana ta umożliwi również korzystanie z pełnej pojemności akumulatora, ale może wiązać się z koniecznością dostosowania zawieszenia, co wpłynie na dynamikę pojazdu i wydłuży czas przyspieszenia o 0,5 sekundy.
Koszt tej aktualizacji pozostaje nieznany, jednak perspektywy wydają się obiecujące. Jeśli Tesla zdecyduje się na mniej korzystne warunki finansowe dla siebie, wybierając modernizację baterii zamiast sprzedaży nowego pojazdu, może to otworzyć nową ścieżkę technologiczną dla branży.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Przez ostatni rok ulice Kolonii stały się poligonem dla jednego z najciekawszych projektów miejskiej elektromobilności w Europie. Rheinmetall – znany głównie z sektora zbrojeniowego – pokazał, że jego technologie świetnie sprawdzają się także… w chodniku. Zobacz więcej >>
Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Rok 2025 to kolejny przełom dla elektromobilności, szczególnie na Wyspach Brytyjskich. Ponad 20% nowych samochodów sprzedanych w UK to elektryki (BEV), co potwierdza, że auta z wtyczką przestały być niszową alternatywą, a stały się realną odpowiedzią na potrzeby współczesnych kierowców. Zobacz więcej >>
Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai zaprezentował zupełnie nowy model elektryczny – Elexio. To średniej wielkości SUV opracowany z myślą o rynku chińskim. Zobacz więcej >>
ORLEN Charge z promocją na maj – ładowanie nawet o 35% taniej!

ORLEN Charge z promocją na maj – ładowanie nawet o 35% taniej!

Na majówkę i cały maj kierowcy elektryków mają powody do zadowolenia! ORLEN Charge ogłasza dużą promocję – ładowanie aut elektrycznych będzie tańsze nawet o 35%! Tańsze ładowanie – szczegóły promocji Od 30 kwietnia do 30 maja 2025 r. obowiązują nowe, niższe stawki na ładowanie samochodów elektrycznych na stacjach ORLEN Charge. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane