Rynek Samochodów Elektrycznych w Europie: Analiza Wzrostu i Trendów na Przełomie 2023/2024

Rynek Samochodów Elektrycznych w Europie: Analiza Wzrostu i Trendów na Przełomie 2023/2024
25.03.2024 16:00
Najnowsze dane opublikowane przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) rzuciły światło na aktualny stan sprzedaży samochodów elektrycznych w Europie, wykazując pewne delikatne spowolnienie w tempie wzrostu. W okresie styczeń-luty 2024 roku pojazdy elektryczne stanowiły 11,5% wszystkich nowych rejestracji w Unii Europejskiej, co oznacza wzrost o 11,2% w porównaniu do poprzedniego roku. Pomimo że większość krajów odnotowała znaczący wzrost, niektóre, takie jak Niemcy, Zjednoczone Królestwo i Szwecja, zarejestrowały minimalny spadek.
Według danych zebranych na podstawie liczby rejestracji, rynek samochodów w Europie (obejmujący UE, EFTA i Wielką Brytanię) wzrósł o 10,9% rok do roku w okresie styczeń-luty 2024 roku. Jednakże segment samochodów elektrycznych odnotował znacznie lepszy wynik, z wzrostem o 18,6% w Europie i 17,4% w samym tylko obszarze Unii Europejskiej. Udział samochodów elektrycznych w rynku wyniósł odpowiednio 11,5% w UE i 12,5% w całej Europie. Co ciekawe, wzrost odnotowano we wszystkich typach napędów, z wyjątkiem pojazdów z silnikiem diesla. W Unii Europejskiej minimalny spadek odnotowano głównie w Niemczech (-1,3%), co jest zaskakująco niewielkim spadkiem, biorąc pod uwagę, że od grudnia 2023 roku nie ma już dopłat do samochodów elektrycznych. Niemniej jednak, wydaje się, że brak federalnego wsparcia finansowego zniechęcił jedynie niewielką liczbę osób, ponieważ większość nadal wybiera samochody elektryczne. Norwegia również odnotowała wzrost sprzedaży, jednak na dzisiaj największe rynki samochodów elektrycznych w Europie to kolejno: Niemcy, Francja, Zjednoczone Królestwo, Belgia i Holandia. Warto również zauważyć, że w tym roku ani Norwegowie, ani Brytyjczycy, ani Duńczycy nie zdecydowali się na zakup samochodów z napędem wodorowym.
W Polsce samochody elektryczne odnotowały imponujący wzrost sprzedaży, z 14,3% wzrostem rok do roku w okresie styczeń-luty i aż 24,3% wzrostem wyłącznie w lutym. Od początku roku Polacy zakupili niemal 2,5 tysiąca samochodów elektrycznych, które stanowiły 2,8% wszystkich sprzedanych samochodów osobowych, co jest jednym z niższych wyników w Europie. Na przykład Czechy miały udział na poziomie 2,5%, Grecy 4,2%, a Niemcy aż 11,6%. Artykuł ten pokazuje, że mimo pewnego spowolnienia, rynek samochodów elektrycznych w Europie nadal rośnie, choć tempo wzrostu może być różne w poszczególnych krajach. Polacy coraz bardziej sięgają po pojazdy elektryczne, choć nadal pozostają w tyle za niektórymi innymi krajami europejskimi pod względem udziału tego rodzaju pojazdów w ogólnej sprzedaży.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Ferrari podpisuje porozumienie z SK.On: Elektrolit na Tlenkach w Grze?

Ferrari podpisuje porozumienie z SK.On: Elektrolit na Tlenkach w Grze?

Ferrari ogłosiło niedawno współpracę z południowokoreańskim producentem ogniw litowo-jonowych, firmą SK.On. Choć szczegóły porozumienia nie zostały ujawnione, to fakt tej współpracy sugeruje, że SK.On może być na dobrej drodze do zaawansowania w produkcji ogniw z litowymi anodami i stałym elektrolitem. Zobacz więcej >>
Samochody Elektryczne: Taniej Już Być Nie Może!

Samochody Elektryczne: Taniej Już Być Nie Może!

Wraz z rosnącą popularnością samochodów elektrycznych, coraz częściej pojawiają się głosy obawiające się przeciążenia sieci energetycznej i wzrostu cen prądu. Jednakże, najnowsze dane oraz raporty wskazują na zupełnie inną perspektywę. Według raportu amerykańskiej firmy Synapse Energy Economics, właściciele samochodów elektrycznych odnotowali znaczące korzyści finansowe w ciągu ostatniej dekady. Zobacz więcej >>
Kontrowersje wokół Tesli: Anulacja Taniej Tesli na Rzecz Robotaxi?

Kontrowersje wokół Tesli: Anulacja Taniej Tesli na Rzecz Robotaxi?

Ostatnie doniesienia od agencji Reuters wstrząsnęły światem Tesli i jego entuzjastów. Według informacji opublikowanych przez Reuters, producent samochodów elektrycznych miał rzekomo porzucić plany dotyczące taniej wersji Tesli, znanego wewnętrznie jako NV91 lub H422. Zobacz więcej >>
Tesla Model S Plaid: Nowe Sportowe Siedzenia pojawiają się, ale gdzie jest Cybertruck?

Tesla Model S Plaid: Nowe Sportowe Siedzenia pojawiają się, ale gdzie jest Cybertruck?

Tesla wkracza na nowy poziom komfortu i sportowego stylu, dodając opcję sportowych siedzeń do swojego flagowego modelu, Modelu S Plaid. Ale czy to naprawdę nowość? Okazuje się, że sportowe fotele, które teraz oficjalnie pojawiły się w konfiguratorze Modelu S Plaid, pierwotnie miały swoje pięć minut sławy na pokładzie Tesli Cybertrucka... Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane