Rynek Samochodów Elektrycznych w Europie: Analiza Wzrostu i Trendów na Przełomie 2023/2024

Rynek Samochodów Elektrycznych w Europie: Analiza Wzrostu i Trendów na Przełomie 2023/2024
25.03.2024 16:00
Najnowsze dane opublikowane przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) rzuciły światło na aktualny stan sprzedaży samochodów elektrycznych w Europie, wykazując pewne delikatne spowolnienie w tempie wzrostu. W okresie styczeń-luty 2024 roku pojazdy elektryczne stanowiły 11,5% wszystkich nowych rejestracji w Unii Europejskiej, co oznacza wzrost o 11,2% w porównaniu do poprzedniego roku. Pomimo że większość krajów odnotowała znaczący wzrost, niektóre, takie jak Niemcy, Zjednoczone Królestwo i Szwecja, zarejestrowały minimalny spadek.
Według danych zebranych na podstawie liczby rejestracji, rynek samochodów w Europie (obejmujący UE, EFTA i Wielką Brytanię) wzrósł o 10,9% rok do roku w okresie styczeń-luty 2024 roku. Jednakże segment samochodów elektrycznych odnotował znacznie lepszy wynik, z wzrostem o 18,6% w Europie i 17,4% w samym tylko obszarze Unii Europejskiej. Udział samochodów elektrycznych w rynku wyniósł odpowiednio 11,5% w UE i 12,5% w całej Europie. Co ciekawe, wzrost odnotowano we wszystkich typach napędów, z wyjątkiem pojazdów z silnikiem diesla. W Unii Europejskiej minimalny spadek odnotowano głównie w Niemczech (-1,3%), co jest zaskakująco niewielkim spadkiem, biorąc pod uwagę, że od grudnia 2023 roku nie ma już dopłat do samochodów elektrycznych. Niemniej jednak, wydaje się, że brak federalnego wsparcia finansowego zniechęcił jedynie niewielką liczbę osób, ponieważ większość nadal wybiera samochody elektryczne. Norwegia również odnotowała wzrost sprzedaży, jednak na dzisiaj największe rynki samochodów elektrycznych w Europie to kolejno: Niemcy, Francja, Zjednoczone Królestwo, Belgia i Holandia. Warto również zauważyć, że w tym roku ani Norwegowie, ani Brytyjczycy, ani Duńczycy nie zdecydowali się na zakup samochodów z napędem wodorowym.
W Polsce samochody elektryczne odnotowały imponujący wzrost sprzedaży, z 14,3% wzrostem rok do roku w okresie styczeń-luty i aż 24,3% wzrostem wyłącznie w lutym. Od początku roku Polacy zakupili niemal 2,5 tysiąca samochodów elektrycznych, które stanowiły 2,8% wszystkich sprzedanych samochodów osobowych, co jest jednym z niższych wyników w Europie. Na przykład Czechy miały udział na poziomie 2,5%, Grecy 4,2%, a Niemcy aż 11,6%. Artykuł ten pokazuje, że mimo pewnego spowolnienia, rynek samochodów elektrycznych w Europie nadal rośnie, choć tempo wzrostu może być różne w poszczególnych krajach. Polacy coraz bardziej sięgają po pojazdy elektryczne, choć nadal pozostają w tyle za niektórymi innymi krajami europejskimi pod względem udziału tego rodzaju pojazdów w ogólnej sprzedaży.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Elektryczny Dodge Charger z bateriami solid state – rewolucja w zasięgu?

Elektryczny Dodge Charger z bateriami solid state – rewolucja w zasięgu?

Dodge zapowiedział nową generację elektrycznego Chargera, który będzie wyposażony w zaawansowane baterie solid state. Ten innowacyjny krok jest wynikiem współpracy z firmą Factorial, liderem w dziedzinie technologii stałego elektrolitu. Zobacz więcej >>
Opony zimowe do samochodów elektrycznych – jak wybrać i dlaczego warto?

Opony zimowe do samochodów elektrycznych – jak wybrać i dlaczego warto?

Wraz z rosnącą popularnością samochodów elektrycznych na polskich drogach pojawia się coraz większa potrzeba specjalistycznych opon zimowych, które zapewnią bezpieczeństwo i poprawią efektywność jazdy w trudnych warunkach. Elektryki wymagają bowiem opon dostosowanych do specyficznych potrzeb, takich jak wyższy moment obrotowy czy większa masa pojazdu. Zobacz więcej >>
Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych

Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił rozpoczęcie konsultacji społecznych dotyczących nowego programu wsparcia dla nabywców samochodów elektrycznych. Program „Mój elektryk 2.0” ma na celu zwiększenie dostępności pojazdów zeroemisyjnych, oferując atrakcyjniejsze warunki dotacji niż dotychczasowy system. Zobacz więcej >>
Tesla przywraca program poleceń w Polsce – korzyści dla polecających i nowych klientów

Tesla przywraca program poleceń w Polsce – korzyści dla polecających i nowych klientów

Po krótkiej przerwie Tesla ponownie uruchamia w Polsce program linków polecających, dzięki któremu zyskać mogą zarówno aktualni właściciele pojazdów Tesli, jak i nowi nabywcy, którzy skorzystają z unikalnego kodu rekomendacji. To szansa na zniżki dla klientów oraz premie dla polecających, co przyciąga coraz więcej zainteresowanych. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane