Tesla ponownie udowadnia swoje zaangażowanie w stale rozwijającą się technologię elektrycznych pojazdów, wprowadzając nowe aktualizacje oprogramowania dla swoich modeli Model S, Model 3, Model X i Model Y. Wersja 2024.8.3 przynosi nie tylko reflektory adaptacyjne, ale także nową funkcję, która z pewnością przyciągnie uwagę kierowców – jednorazowe ładowanie do 100 procent.
Reflektory adaptacyjne to jedna z najnowszych innowacji technologicznych, które pojawiły się w Teslach. Funkcja ta została aktywowana w modelach Model 3 produkowanych w Giga Shanghai od końca 2020 roku, Teslach Model Y, a także w Teslach Model S i X po faceliftingu. To rozwiązanie, które poprawia komfort jazdy, zapewniając lepsze oświetlenie drogi w zależności od warunków atmosferycznych i otoczenia.Jednak to nie wszystko, co przynosi aktualizacja oprogramowania 2024.8.3. Nowa funkcja, jednorazowe ładowanie do 100 procent, pozwala kierowcom na pełne naładowanie baterii w momencie, gdy jest to potrzebne, na przykład przed długą podróżą. Po osiągnięciu pełnego naładowania bateria automatycznie wraca do wcześniejszych ustawień, eliminując konieczność ręcznego dostosowywania poziomu naładowania.
Warto jednak zaznaczyć, że nie wszystkie funkcje są dostępne we wszystkich regionach. Na przykład, w Szwajcarii reflektory adaptacyjne nie będą aktywne ze względu na lokalne przepisy. Jest to istotny aspekt, który pokazuje, jak różnorodne regulacje mogą wpływać na dostępność funkcji w poszczególnych rynkach. Aktualizacja oprogramowania 2024.8.3 dla Tesli Model S/3/X/Y przynosi zarówno nowe funkcje, jak i ograniczenia regionalne. Reflektory adaptacyjne i jednorazowe ładowanie do 100 procent stanowią krok naprzód w technologii elektrycznych pojazdów, jednak istnieją pewne ograniczenia, które mogą różnić się w zależności od lokalnych regulacji.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił rozpoczęcie konsultacji społecznych dotyczących nowego programu wsparcia dla nabywców samochodów elektrycznych. Program „Mój elektryk 2.0” ma na celu zwiększenie dostępności pojazdów zeroemisyjnych, oferując atrakcyjniejsze warunki dotacji niż dotychczasowy system. Zobacz więcej >>
Ford, jako jeden z liderów rynku motoryzacyjnego, zdecydował się na znaczącą zmianę w produkcji baterii do swoich pojazdów elektrycznych. W 2025 roku Mustang Mach-E będzie wyposażany w akumulatory produkowane nie pod Wrocławiem, ale w stanie Michigan. Zobacz więcej >>
Dodge zapowiedział nową generację elektrycznego Chargera, który będzie wyposażony w zaawansowane baterie solid state. Ten innowacyjny krok jest wynikiem współpracy z firmą Factorial, liderem w dziedzinie technologii stałego elektrolitu. Zobacz więcej >>
ORLEN Deutschland GmbH, spółka zależna PKN Orlen, rozpoczęła budowę nowoczesnego parku ładowania pojazdów elektrycznych w Elmshorn, w Niemczech. Jest to część strategii firmy mającej na celu rozwój infrastruktury elektromobilności nie tylko u naszego zachodniego sąsiada, ale także w Polsce. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>