Opel Astra Sports Tourer Electric: Elektryczne Kombi Dla Pasjonatów

Opel Astra Sports Tourer Electric: Elektryczne Kombi Dla Pasjonatów
27.02.2024 16:00
Opel ogłosił ceny najnowszego modelu - Opla Astra Sports Tourer Electric na rok 2024, wprowadzając elektryczne kombi do segmentu C. Nowość w wersji GS Electric dostępna jest od 202 500 złotych. Jednakże, dla tych, którzy zwracają uwagę na cenę, warto porównać ją z tradycyjnym odpowiednikiem spalinowym, który zaczyna się od 116 950 złotych, oferując przy tym większą pojemność bagażnika o 81 litrów. Czy cena elektrycznej innowacji jest warta dodatkowych korzyści?
Zanim jednak zastanowimy się nad tym, przejdźmy do specyfikacji. Elektryczna Astra Kombi wyposażona jest w silnik o mocy 115 kW/156 KM oraz baterię o pojemności 54 (51) kWh. Producent deklaruje zasięg na poziomie 413 jednostek WLTP, choć warto zauważyć, że może się różnić w zależności od warunków i felg. To elektryczne cudo potrafi przyspieszyć do 100 km/h w 9.2 sekundy, co jest nieco lepsze niż odpowiedniki spalinowe, ale nie dorównuje hybrydom plug-in. Cena i specyfikacje to jednak tylko jedna strona medalu. Astra Sports Tourer Electric waży najwięcej wśród swoich odpowiedników (1,785 tony) i ma najniższą dopuszczalną ładowność (385 kg). Niemożność ciągnięcia przyczep oraz nieco mniejsza pojemność bagażnika (516 litrów) w porównaniu do wersji spalinowej (597 litrów) mogą być dla niektórych utrudnieniem.
Pod względem wyposażenia, Opel Astra Sports Tourer Electric oferuje m.in. dwustrefową klimatyzację, LED-owe reflektory, przyciemniane szyby z tyłu, automatycznie ściemniające się lusterka, 18-calowe felgi, trzyfazową ładowarkę pokładową AC-DC, 10-calowy ekran centralny Pure Panel, system audio z 6 głośnikami oraz podgrzewane przednie fotele. Choć brakuje wersji Ultimate, kierowcy nadal mają możliwość wyboru wykończenia wnętrza między alcantarą a skajem.
Czy Opel Astra Sports Tourer Electric to pojazd dla pasjonatów? Cena i wydajność mogą być kluczowymi kryteriami wyboru, a dla tych, którzy pragną zaangażowania w ochronę środowiska, elektryczna opcja może być krokiem w dobrym kierunku. Jednak, czy każdy entuzjasta motoryzacji gotów jest zainwestować więcej za elektryczne doznania, to już kwestia indywidualnych preferencji.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Apple CarPlay z wielką aktualizacją! Nowy wygląd, nowe funkcje i wsparcie dla EV 🚗⚡

Apple CarPlay z wielką aktualizacją! Nowy wygląd, nowe funkcje i wsparcie dla EV 🚗⚡

Apple nie zwalnia tempa – podczas konferencji WWDC 2025 zaprezentowano nową wersję CarPlay. System, z którego codziennie korzystają miliony kierowców, zyskał nie tylko odświeżony wygląd, ale i szereg nowych funkcji – szczególnie ważnych dla właścicieli aut elektrycznych. Zobacz więcej >>
Jedna Metropolia, jeden bilet, wiele środków transportu – GZM rozwija komunikację jutra

Jedna Metropolia, jeden bilet, wiele środków transportu – GZM rozwija komunikację jutra

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia to wyjątkowy obszar na mapie Polski. Skupia 41 miast i gmin, rozciąga się na powierzchni 2,5 tys. Zobacz więcej >>
Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

🔋 Gwarancje pod lupą Na rynku aut elektrycznych gwarancja staje się dziś jednym z najważniejszych narzędzi walki o klienta. Szczególnie mocno widać to wśród nowych graczy, jak marki chińskie, które próbują przekonać sceptycznych klientów do swojej oferty. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane