Program "Mój Elektryk": 249 Milionów Złotych Do Rozdysponowania

Program "Mój Elektryk": 249 Milionów Złotych Do Rozdysponowania
06.03.2024 16:00
Na dzień 16 lutego 2024 roku program "Mój Elektryk" zbiera imponujące statystyki. Społeczeństwo odpowiedziało entuzjastycznie, składając już 19 010 wniosków o dofinansowanie. Z budżetu 900 milionów złotych, pozostało do rozdysponowania 249 milionów złotych, co stanowi 28 procent ogólnej kwoty przeznaczonej na elektromobilność.
Najbardziej aktywni byli przedsiębiorcy, instytucje oraz banki udzielające leasingów, reprezentując aż 80,5 procent składanych wniosków. Instytucje korzystające ze ścieżki bankowej zagospodarowały ponad 83 procent dostępnego finansowania, czyli 600 milionów złotych. Zaskakujące jest jednak, że osoby posiadające Kartę Dużej Rodziny (z trójką lub większą liczbą dzieci) stanowią zaledwie 7,3 procent składających podanie o dopłatę. Pojazdy dostawcze, choć stanowiące jedną czwartą wniosków na ścieżce bankowej, również nie osiągnęły znaczącego odsetka. Biorąc pod uwagę różne kategorie pojazdów, jednoślady, trzy- i czterokołowce uzyskały dofinansowanie w 797 przypadkach. Jednak odrzucono już 9,4 procent wniosków, co stanowi 1 785 sztuk. Zauważalna jest również efektywność procesu, gdyż zarówno liczba dokumentów czekających w kolejce, jak i zatwierdzonych wniosków oczekujących na przelew, nie przekracza 10 procent. Program "Mój Elektryk" nie obył się bez korekt w regulaminie. Od 1 lipca 2023 roku nie można uzyskać dopłaty do pojazdu elektrycznego, który wcześniej był zarejestrowany u dealera, leasingodawcy lub importera, nawet jeśli przebieg nie przekraczał 50 kilometrów.
Zgodnie z deklaracjami wiceministra klimatu i środowiska, Krzysztofa Bolesty, po wyczerpaniu środków dofinansowania - nie później niż 30 września 2025 roku - program podlegać będzie ocenie. Warto przy tym zauważyć, że ewentualne kolejne fale dofinansowań mogą skoncentrować się na wsparciu przedsiębiorców, zwłaszcza w zakupie elektrycznych aut dostawczych. Czy dopłaty dla osób fizycznych zostaną ograniczone lub całkowicie wyeliminowane, pozostaje otwarte pytanie, jednakże, zdaniem ekspertów, mają one potencjał wpływania na zniekształcenie rynku.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Huawei zapowiada na wrzesień 2025 aktualizację do nowego systemu jazdy autonomicznej ADS 4.0. Choć w sieci pojawiły się głosy o poziomie autonomii 4, producent studzi emocje – w rzeczywistości chodzi raczej o poziom 3, i to wyłącznie na autostradach. Zobacz więcej >>
Jedna Metropolia, jeden bilet, wiele środków transportu – GZM rozwija komunikację jutra

Jedna Metropolia, jeden bilet, wiele środków transportu – GZM rozwija komunikację jutra

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia to wyjątkowy obszar na mapie Polski. Skupia 41 miast i gmin, rozciąga się na powierzchni 2,5 tys. Zobacz więcej >>
BYD wprowadza megawatowe ładowarki do Europy. Rewolucja w szybkim ładowaniu już blisko

BYD wprowadza megawatowe ładowarki do Europy. Rewolucja w szybkim ładowaniu już blisko

Chiński gigant motoryzacyjny BYD zapowiedział wprowadzenie do Europy ultramocnych stacji ładowania o mocy nawet 1000 kW. Technologia funkcjonująca już w Chinach pod nazwą Megawatt Flash Chargers ma odmienić podejście do elektromobilności na Starym Kontynencie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane