Na dzień 16 lutego 2024 roku program "Mój Elektryk" zbiera imponujące statystyki. Społeczeństwo odpowiedziało entuzjastycznie, składając już 19 010 wniosków o dofinansowanie. Z budżetu 900 milionów złotych, pozostało do rozdysponowania 249 milionów złotych, co stanowi 28 procent ogólnej kwoty przeznaczonej na elektromobilność.
Najbardziej aktywni byli przedsiębiorcy, instytucje oraz banki udzielające leasingów, reprezentując aż 80,5 procent składanych wniosków. Instytucje korzystające ze ścieżki bankowej zagospodarowały ponad 83 procent dostępnego finansowania, czyli 600 milionów złotych. Zaskakujące jest jednak, że osoby posiadające Kartę Dużej Rodziny (z trójką lub większą liczbą dzieci) stanowią zaledwie 7,3 procent składających podanie o dopłatę. Pojazdy dostawcze, choć stanowiące jedną czwartą wniosków na ścieżce bankowej, również nie osiągnęły znaczącego odsetka. Biorąc pod uwagę różne kategorie pojazdów, jednoślady, trzy- i czterokołowce uzyskały dofinansowanie w 797 przypadkach. Jednak odrzucono już 9,4 procent wniosków, co stanowi 1 785 sztuk. Zauważalna jest również efektywność procesu, gdyż zarówno liczba dokumentów czekających w kolejce, jak i zatwierdzonych wniosków oczekujących na przelew, nie przekracza 10 procent. Program "Mój Elektryk" nie obył się bez korekt w regulaminie. Od 1 lipca 2023 roku nie można uzyskać dopłaty do pojazdu elektrycznego, który wcześniej był zarejestrowany u dealera, leasingodawcy lub importera, nawet jeśli przebieg nie przekraczał 50 kilometrów.
Zgodnie z deklaracjami wiceministra klimatu i środowiska, Krzysztofa Bolesty, po wyczerpaniu środków dofinansowania - nie później niż 30 września 2025 roku - program podlegać będzie ocenie. Warto przy tym zauważyć, że ewentualne kolejne fale dofinansowań mogą skoncentrować się na wsparciu przedsiębiorców, zwłaszcza w zakupie elektrycznych aut dostawczych. Czy dopłaty dla osób fizycznych zostaną ograniczone lub całkowicie wyeliminowane, pozostaje otwarte pytanie, jednakże, zdaniem ekspertów, mają one potencjał wpływania na zniekształcenie rynku.