Program "Mój Elektryk": 249 Milionów Złotych Do Rozdysponowania

Program "Mój Elektryk": 249 Milionów Złotych Do Rozdysponowania
06.03.2024 16:00
Na dzień 16 lutego 2024 roku program "Mój Elektryk" zbiera imponujące statystyki. Społeczeństwo odpowiedziało entuzjastycznie, składając już 19 010 wniosków o dofinansowanie. Z budżetu 900 milionów złotych, pozostało do rozdysponowania 249 milionów złotych, co stanowi 28 procent ogólnej kwoty przeznaczonej na elektromobilność.
Najbardziej aktywni byli przedsiębiorcy, instytucje oraz banki udzielające leasingów, reprezentując aż 80,5 procent składanych wniosków. Instytucje korzystające ze ścieżki bankowej zagospodarowały ponad 83 procent dostępnego finansowania, czyli 600 milionów złotych. Zaskakujące jest jednak, że osoby posiadające Kartę Dużej Rodziny (z trójką lub większą liczbą dzieci) stanowią zaledwie 7,3 procent składających podanie o dopłatę. Pojazdy dostawcze, choć stanowiące jedną czwartą wniosków na ścieżce bankowej, również nie osiągnęły znaczącego odsetka. Biorąc pod uwagę różne kategorie pojazdów, jednoślady, trzy- i czterokołowce uzyskały dofinansowanie w 797 przypadkach. Jednak odrzucono już 9,4 procent wniosków, co stanowi 1 785 sztuk. Zauważalna jest również efektywność procesu, gdyż zarówno liczba dokumentów czekających w kolejce, jak i zatwierdzonych wniosków oczekujących na przelew, nie przekracza 10 procent. Program "Mój Elektryk" nie obył się bez korekt w regulaminie. Od 1 lipca 2023 roku nie można uzyskać dopłaty do pojazdu elektrycznego, który wcześniej był zarejestrowany u dealera, leasingodawcy lub importera, nawet jeśli przebieg nie przekraczał 50 kilometrów.
Zgodnie z deklaracjami wiceministra klimatu i środowiska, Krzysztofa Bolesty, po wyczerpaniu środków dofinansowania - nie później niż 30 września 2025 roku - program podlegać będzie ocenie. Warto przy tym zauważyć, że ewentualne kolejne fale dofinansowań mogą skoncentrować się na wsparciu przedsiębiorców, zwłaszcza w zakupie elektrycznych aut dostawczych. Czy dopłaty dla osób fizycznych zostaną ograniczone lub całkowicie wyeliminowane, pozostaje otwarte pytanie, jednakże, zdaniem ekspertów, mają one potencjał wpływania na zniekształcenie rynku.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Lamborghini Lanzador – pierwszy elektryk marki już do 2030 roku

Lamborghini Lanzador – pierwszy elektryk marki już do 2030 roku

Lamborghini oficjalnie zapowiedziało swoje pierwsze całkowicie elektryczne auto – model Lanzador. Jego produkcja rozpocznie się jeszcze przed końcem tej dekady, co oznacza, że marka z bykiem na masce nie planuje opóźnień w realizacji elektrycznej strategii. Zobacz więcej >>
Omoda E5 – nowy gracz na rynku elektrycznych crossoverów w Polsce

Omoda E5 – nowy gracz na rynku elektrycznych crossoverów w Polsce

Omoda E5, chiński crossover segmentu C, wkracza na polski rynek z dużymi ambicjami. Samochód porównywalny rozmiarami z Kią Niro ma zasięg 402 km na jednym ładowaniu oraz bogate wyposażenie. Zobacz więcej >>
Eleport otwiera pierwszą stację ładowania w Warszawie – darmowe ładowanie w ramach promocji!

Eleport otwiera pierwszą stację ładowania w Warszawie – darmowe ładowanie w ramach promocji!

Estoński operator Eleport otworzył w Warszawie swoją pierwszą stację ładowania samochodów elektrycznych w ramach partnerstwa strategicznego z Carrefour Polska. Stacja, zlokalizowana przy ul. Zobacz więcej >>
Elektryczne samochody w Raporcie TÜV 2025: Kto wypadł najlepiej, a kto rozczarował?

Elektryczne samochody w Raporcie TÜV 2025: Kto wypadł najlepiej, a kto rozczarował?

Najnowszy Raport TÜV 2025, oparty na wynikach 10,2 miliona badań technicznych przeprowadzonych w Niemczech od lipca 2023 do czerwca 2024, dostarczył interesujących wniosków na temat niezawodności samochodów elektrycznych. Pomimo ogólnie dobrych wyników, niektóre modele zaskoczyły pozytywnie, podczas gdy inne rozczarowały. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane