Autonomiczny Elektryczny Minibus Blees BB-1 na Trasach w Parku Śląskim

Autonomiczny Elektryczny Minibus Blees BB-1 na Trasach w Parku Śląskim
23.05.2024 16:00
Od 24 maja odwiedzający Park Śląski będą mieli okazję skorzystać z autonomicznego minibusa Blees BB-1. Ten innowacyjny pojazd elektryczny będzie kursować na trzykilometrowej trasie przez Aleję Żyrafy, wzdłuż Śląskiego Ogrodu Zoologicznego, aż do Planetarium – Śląskiego Parku Nauki. Program pilotażowy, który potrwa do 21 czerwca, oferuje bezpłatne przejazdy dla wszystkich zainteresowanych.
Wyzwania na Trasie
Autonomiczny minibus Blees BB-1 będzie musiał sprostać licznym wyzwaniom na trasie, w tym rozpoznaniu przystanków, zakrętom oraz możliwości "skonfrontowania się" z innymi pojazdami i pieszymi. Kalibracja i programowanie trasy rozpoczęły się 13 maja i zakończyły 21 maja. Trasa zawiera różnorodne elementy, takie jak rondo, długi podjazd i zmienna nawierzchnia, co sprawia, że warunki są zbliżone do miejskich.
Komfort i Dostępność
Minibus Blees BB-1, który porusza się z prędkością do 20 km/h, jest przystosowany do przewozu 15 osób. Jest niskopodłogowy, posiada automatyczną rampę dla wózków, miejsce dla osób z ograniczeniami mobilności oraz 7 miejsc siedzących. Pojazd ma zasięg około 200 km, a jego bateria o pojemności 58 kWh może być szybko ładowana z mocą do 125 kW.
Testy i Badania
Pilotaż wpisuje się w szeroki plan rozwoju mobilności w parku, dążący do wyeliminowania ruchu samochodowego w jego centralnej części. Prezes Parku Śląskiego, Paweł Bilangowski, podkreśla: „Testowanie autonomicznego pojazdu Blees BB-1 pomoże nam lepiej zrozumieć potrzeby odwiedzających park oraz przeanalizować zasadność wprowadzenia takiego rozwiązania”. Równolegle z pilotażem w Parku Śląskim, testy odbywają się również na terenie Doliny Trzech Stawów, które potrwają do 29 maja oraz dodatkowo 3 i 4 czerwca.
Partnerzy i Przyszłość
W maju i czerwcu zostaną przeprowadzone badania wśród pasażerów i gości parku, prowadzone przez Uniwersytet Śląski wspólnie z zespołem GZM. Marszałek województwa śląskiego, Wojciech Saługa, zaznacza: „Autonomiczny autobus to doskonały przykład wykorzystania nowoczesnej technologii przyjaznej środowisku. Park Śląski, nazywany Zielonymi Płucami Śląska, jest idealnym miejscem na takie innowacyjne rozwiązania”.
Innowacja z Gliwic
Pojazd Blees BB-1 został wyprodukowany przez gliwicką firmę Blees, która od 2019 roku tworzy pierwszy polski autonomiczny minibus. Blees BB-1 to flagowy produkt, który wspiera zrównoważony rozwój miast, promując współdzielony transport i minimalizując negatywny wpływ na środowisko.
Podsumowanie
Autonomiczny elektryczny minibus Blees BB-1 to krok ku nowoczesnej, ekologicznej mobilności w przestrzeni miejskiej. Testy w Parku Śląskim stanowią ważny etap w rozwoju technologii autonomicznych pojazdów w Polsce, przynosząc korzyści zarówno dla odwiedzających park, jak i dla środowiska. Zachęcamy wszystkich do skorzystania z tej innowacyjnej formy transportu i udziału w tworzeniu przyszłości mobilności.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Elektryczny Dodge Charger z bateriami solid state – rewolucja w zasięgu?

Elektryczny Dodge Charger z bateriami solid state – rewolucja w zasięgu?

Dodge zapowiedział nową generację elektrycznego Chargera, który będzie wyposażony w zaawansowane baterie solid state. Ten innowacyjny krok jest wynikiem współpracy z firmą Factorial, liderem w dziedzinie technologii stałego elektrolitu. Zobacz więcej >>
ORLEN Deutschland buduje nowoczesny park ładowania w Elmshorn

ORLEN Deutschland buduje nowoczesny park ładowania w Elmshorn

ORLEN Deutschland GmbH, spółka zależna PKN Orlen, rozpoczęła budowę nowoczesnego parku ładowania pojazdów elektrycznych w Elmshorn, w Niemczech. Jest to część strategii firmy mającej na celu rozwój infrastruktury elektromobilności nie tylko u naszego zachodniego sąsiada, ale także w Polsce. Zobacz więcej >>
Nowe inicjatywy rządowe w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach

Nowe inicjatywy rządowe w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach

15 listopada br. ministrowie sprawiedliwości, infrastruktury oraz spraw wewnętrznych i administracji zorganizowali wspólną konferencję prasową, na której przedstawili szereg nowych propozycji mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach. Zobacz więcej >>
Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford, jako jeden z liderów rynku motoryzacyjnego, zdecydował się na znaczącą zmianę w produkcji baterii do swoich pojazdów elektrycznych. W 2025 roku Mustang Mach-E będzie wyposażany w akumulatory produkowane nie pod Wrocławiem, ale w stanie Michigan. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane