Lexus zarejestrował trzy nowe oznaczenia modelowe dla ES-a

Lexus zarejestrował trzy nowe oznaczenia modelowe dla ES-a
16.05.2024 16:00
Portal AutoGuide donosi, że Lexus zarejestrował trzy nowe oznaczenia modelowe dla swojego popularnego modelu ES, w tym dwa elektryczne: ES 350e i ES 500e. Nowe warianty sugerują, że Lexus planuje poszerzenie swojej oferty elektrycznych pojazdów. Lexus ES, technologiczny brat Lexusa RX i Toyoty Camry, może wkrótce wprowadzić elektryczne zespoły napędowe, które mogłyby znaleźć zastosowanie zarówno w większych SUV-ach, jak i w bardziej popularnych modelach.
Czy Lexus zwiększy liczbę elektryków w swoim portfolio?

Obecnie w Polsce Lexus oferuje model ES 300h, wyposażony w hybrydowy napęd spalinowo-elektryczny. W innych krajach dostępne są także modele ES 250 i ES 350, które nie mają napędu hybrydowego. Nowe oznaczenia zarejestrowane przez Lexus to ES 350h, wskazujące na mocniejszy hybrydowy napęd, oraz, co najważniejsze, ES 350e i ES 500e. Spekulacje sugerują, że oznaczenie "e" wskazuje na czysto elektryczny napęd, podobnie jak w przypadku Lexusa RZ 450e.
Co możemy oczekiwać od nowych modeli?

Lexus ES 350e prawdopodobnie będzie wyposażony w napęd na przednie koła, zgodnie z preferencjami Toyoty. Z kolei ES 500e mógłby oferować napęd na wszystkie koła i moc co najmniej 300 kW (408 KM), aby konkurować z innymi markami premium. Pomimo rozstawu osi wynoszącego 2,87 metra, co tylko nieznacznie przewyższa rozstaw Lexusa RZ, nowy ES może zostać wyposażony w baterię o pojemności 75-80 kWh. Chociaż nie jest to imponująca wartość, taka pojemność byłaby wystarczająca dla Toyoty Camry, która mogłaby zyskać na tym rozwiązaniu.
Przyszłość Lexusa ES

Wprowadzenie nowych, elektrycznych modeli ES mogłoby znacząco wpłynąć na rynek luksusowych limuzyn oraz SUV-ów, zwiększając konkurencyjność Lexusa w segmencie elektrycznych pojazdów. To krok w stronę bardziej ekologicznej przyszłości, która może przyciągnąć nowych klientów poszukujących nowoczesnych, ekologicznych rozwiązań.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 to elektryczny hot hatch, który wywodzi się z miejskiego Renault 5 E-Tech. Choć dzielą wiele wspólnych cech, różni je kluczowa rzecz: emocje za kierownicą. Zobacz więcej >>
Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Rosnące rabaty, znikające rządowe dopłaty i imponujące wyniki sprzedaży aut elektrycznych – tak w skrócie wygląda europejski rynek motoryzacyjny na początku 2025 roku. Z najnowszego raportu JATO Dynamics wynika, że producenci muszą wykazywać się niezwykłą elastycznością, aby sprostać szybko zmieniającym się warunkom. Zobacz więcej >>
Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Przez ostatni rok ulice Kolonii stały się poligonem dla jednego z najciekawszych projektów miejskiej elektromobilności w Europie. Rheinmetall – znany głównie z sektora zbrojeniowego – pokazał, że jego technologie świetnie sprawdzają się także… w chodniku. Zobacz więcej >>
Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Rok 2025 to kolejny przełom dla elektromobilności, szczególnie na Wyspach Brytyjskich. Ponad 20% nowych samochodów sprzedanych w UK to elektryki (BEV), co potwierdza, że auta z wtyczką przestały być niszową alternatywą, a stały się realną odpowiedzią na potrzeby współczesnych kierowców. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane