Firma SIXT Polska ogłosiła plany rozszerzenia swojej floty pojazdów o 65 elektrycznych samochodów marki Mercedes-Benz. Do końca 2024 roku w ofercie firmy znajdą się modele EQA, EQB i EQE, co zwiększy łączną liczbę elektrycznych Mercedesów do 70 sztuk.
Krok w kierunku przyszłości
Raport „Polish EV Outlook” opracowany przez Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności przewiduje, że do 2025 roku liczba całkowicie elektrycznych samochodów osobowych i dostawczych w Polsce może wzrosnąć do niemal 300 tys. sztuk. Ponadto, udział samochodów BEV w sprzedaży nowych, osobowych pojazdów na polskim rynku ma osiągnąć 14,5%. Te dane pokazują, że rynek samochodów elektrycznych ma ogromny potencjał, co odzwierciedla rosnące zainteresowanie konsumentów.
– Zmieniające się trendy globalne oraz preferencje konsumentów jasno wskazują, że rynek aut elektrycznych będzie rósł. Jesteśmy świadomi, że nie jest to przełom, ale mimo wszystko uważamy, że samochód elektryczny jest opcją wartą rozważenia. Decyzja SIXT o partnerstwie z Mercedes-Benz to krok w kierunku przyszłości, w której mobilność będzie bardziej zrównoważona i dostępna dla wszystkich. Zależy nam na tym, aby zapewnić naszym klientom markę premium samochodów, również w segmencie aut elektrycznych. Poza rozszerzeniem naszej floty, ruszyliśmy także z kampanią „Nie kupuj, wynajmij”. Ma ona pokazać, jak w praktyce sprawdza się ten rodzaj samochodów i zachęcić klientów do wyboru pojazdów o napędzie innym niż spalinowy – powiedział Łukasz Żurek, Prezes SIXT Polska.
Przyszłość w elektrykach
Mercedes-Benz postrzega swoją przyszłość w samochodach elektrycznych, a współpraca z SIXT Polska jest tego najlepszym dowodem. – Mercedes-Benz strategicznie widzi swoją przyszłość w samochodach elektrycznych, a przekazanie 65 takich pojazdów do floty SIXT jest najlepszym dowodem na to, że elektromobilność zyskuje szeroką akceptację i cieszy się coraz większym zainteresowaniem oraz zaufaniem także w segmencie najmu krótko- i długoterminowego – powiedział Marcin Kwoka, COO, Head of Market Operations w Mercedes-Benz Polska.
Decyzja o wprowadzeniu elektrycznych Mercedesów do floty SIXT Polska wpisuje się w globalne trendy oraz rosnące potrzeby klientów poszukujących zrównoważonych opcji transportu. Kampania „Nie kupuj, wynajmij” ma na celu zachęcenie do korzystania z elektrycznych pojazdów, podkreślając korzyści wynikające z ich użytkowania oraz promując bardziej odpowiedzialne podejście do mobilności.
Wprowadzenie tych nowoczesnych pojazdów do oferty SIXT Polska to nie tylko rozszerzenie dostępnej floty, ale także ważny krok w kierunku bardziej zrównoważonej i ekologicznej przyszłości.