Volvo EX30 Twin Motor VS Tesla Model Y Performance!

Volvo EX30 Twin Motor VS Tesla Model Y Performance!
30.04.2024 16:00
Najmniejsza oferta elektryczna od Volvo trafia w dziesiątkę, której wielu kupujących samochody elektryczne aktualnie poszukuje. To rozsądnie wielki samochód z wystarczającymi prędkościami ładowania, akceptowalnym zasięgiem jazdy i przystępną ceną wyjściową.
EX30 nie prowadzi w żadnej kategorii, a opinie na temat kokpitu bez przycisków przypominającego Teslę są podzielone. Mimo to jest dobrym uniwersalnym modelem i ma niezłą szansę na wypełnienie luki pozostawionej na rynku samochodów elektrycznych w Ameryce Północnej przez Chevrolecie Bolt EV. (Na razie.) Ale w przeciwieństwie do rodziny Bolt, EX30 oferuje również wariant o podwójnej mocy wysokowydajnościowej. W tej wersji mały EX30 staje się najszybszym samochodem produkcyjnym, jaki kiedykolwiek wyprodukowało Volvo. Widzieliśmy tę wydajność wcześniej w wyścigu na 400m, udostępnionym przez E-Drive Sweden, pomiędzy najwyższym wariantem EX30 Twin Motor Performance a 2024 rokiem Teslą Model 3 Long Range (LR). Volvo zmiotło Teslę z toru, kończąc 400m w zaledwie 12,5 sekundy. Poprzedni wyścig nie był sprawiedliwym pojedynkiem, a nadchodzący Model 3 Performance (lub obecny Model Y Performance) byłby lepszym porównaniem.
E-Drive Sweden powróciło, aby nam to pokazać. W tym filmie EX30 staje do walki z Modelem Y Performance z 2024 roku. Na papierze te dwa modele są bardzo równo dopasowane, przy czym Model Y ma czas od 0 do 100 km/h wynoszący 3,5 sekundy w porównaniu do 3,4 sekundy dla EX30. Jednak oba pojazdy mają pewne ciekawe zastrzeżenia. Podane czasy przyspieszenia Tesli są dla startu z jazdy, co oznacza, że przyspieszenie od zatrzymania może być nieco wolniejsze. Podczas gdy EX30 wykazuje znaczące opóźnienia przepustnicy, co sprawia, że trudno jest określić czas startu. Widzisz to na początku pierwszego wyścigu. Model Y ruszył natychmiast po "start", podczas gdy EX30 wyraźnie wahał się. Model Y wyprzedził go, kończąc pierwszą ćwierć mila w zaledwie 12,21 sekundy.
Był to dość wyrównany wyścig. Czy Volvo odrobiło straty w drugiej rundzie?
Niestety, nie. EX30 ponownie opóźnił się na starcie, a przy tak zbliżonych do siebie samochodach Tesla była w stanie utrzymać prowadzenie. Kiedy pojazdy zbliżały się do ćwierć mili, Volvo zaczęło zyskiwać przewagę. Ale wtedy było już za późno. Według podanych czasów, gdy Volvo faktycznie zaczęło się poruszać, zdaje się, że ukończyło drugi bieg w zaledwie 12,04 sekundy, czyli o 0,17 sekundy szybciej niż pierwszy bieg Modelu Y. Według kanału, kierowcy wymienili pojazdy między wyścigami, aby upewnić się, że ten problem nie był spowodowany błędem kierowcy. I rzeczywiście, obaj kierowcy doświadczyli tego samego opóźnienia przepustnicy.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Volkswagen ID.Buzz z akumulatorem 62 kWh: nowa era nadchodzi!

Volkswagen ID.Buzz z akumulatorem 62 kWh: nowa era nadchodzi!

Volkswagen Samochody Dostawcze, jak donosi tygodnik Automobilwoche, planuje wprowadzenie na rynek nowego wariantu ID.Buzza z akumulatorem o pojemności 62 kWh. Szef marketingu firmy, Lars Krause, w rozmowie z niemieckim czasopismem zapowiedział, że za „trzy do czterech lat” napęd elektryczny stanie się w Europie pierwszym wyborem klientów w segmencie vanów. Dynamiczny rozwój gamy modelowej Firma ma ambitne plany związane z elektromobilnością. Zobacz więcej >>
Warszawa Pionierem w Ochronie Klimatu: Start Strefy Czystego Transportu

Warszawa Pionierem w Ochronie Klimatu: Start Strefy Czystego Transportu

Od 1 lipca 2024 roku Warszawa stała się krajowym prekursorem w sektorze ochrony klimatu dzięki wprowadzeniu Strefy Czystego Transportu (SCT). W ramach tego ambitnego projektu, miasto dąży do poprawy jakości powietrza i ograniczenia smogu komunikacyjnego, obejmując obszar 37 kilometrów kwadratowych, co stanowi około 7% powierzchni miasta. Zobacz więcej >>
Samochody elektryczne z drugiej ręki – ceny, utrata wartości i wpływ rządowych dopłat

Samochody elektryczne z drugiej ręki – ceny, utrata wartości i wpływ rządowych dopłat

Według prognoz portalu Otomoto, do końca bieżącego roku liczba ogłoszeń dotyczących używanych samochodów elektrycznych ma osiągnąć 8241. Choć stanowi to niewielki ułamek w morzu ogłoszeń samochodów spalinowych (ponad 250 tysięcy), udział elektryków stale rośnie. Zobacz więcej >>
Leasing vs Najem Długoterminowy: Porównanie Form Finansowania Samochodów

Leasing vs Najem Długoterminowy: Porównanie Form Finansowania Samochodów

Decyzja o zakupie samochodu to zazwyczaj proces wymagający starannej analizy finansowej, niezależnie od tego, czy dotyczy ona klienta indywidualnego czy firmy. W dzisiejszych czasach zakup auta za gotówkę jest rzadkością, dlatego coraz więcej osób i przedsiębiorstw zwraca się ku alternatywnym formom finansowania, takim jak leasing i najem długoterminowy. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane