Najmniejsza oferta elektryczna od Volvo trafia w dziesiątkę, której wielu kupujących samochody elektryczne aktualnie poszukuje. To rozsądnie wielki samochód z wystarczającymi prędkościami ładowania, akceptowalnym zasięgiem jazdy i przystępną ceną wyjściową.
EX30 nie prowadzi w żadnej kategorii, a opinie na temat kokpitu bez przycisków przypominającego Teslę są podzielone. Mimo to jest dobrym uniwersalnym modelem i ma niezłą szansę na wypełnienie luki pozostawionej na rynku samochodów elektrycznych w Ameryce Północnej przez Chevrolecie Bolt EV. (Na razie.) Ale w przeciwieństwie do rodziny Bolt, EX30 oferuje również wariant o podwójnej mocy wysokowydajnościowej. W tej wersji mały EX30 staje się najszybszym samochodem produkcyjnym, jaki kiedykolwiek wyprodukowało Volvo. Widzieliśmy tę wydajność wcześniej w wyścigu na 400m, udostępnionym przez E-Drive Sweden, pomiędzy najwyższym wariantem EX30 Twin Motor Performance a 2024 rokiem Teslą Model 3 Long Range (LR). Volvo zmiotło Teslę z toru, kończąc 400m w zaledwie 12,5 sekundy. Poprzedni wyścig nie był sprawiedliwym pojedynkiem, a nadchodzący Model 3 Performance (lub obecny Model Y Performance) byłby lepszym porównaniem.
E-Drive Sweden powróciło, aby nam to pokazać. W tym filmie EX30 staje do walki z Modelem Y Performance z 2024 roku. Na papierze te dwa modele są bardzo równo dopasowane, przy czym Model Y ma czas od 0 do 100 km/h wynoszący 3,5 sekundy w porównaniu do 3,4 sekundy dla EX30. Jednak oba pojazdy mają pewne ciekawe zastrzeżenia. Podane czasy przyspieszenia Tesli są dla startu z jazdy, co oznacza, że przyspieszenie od zatrzymania może być nieco wolniejsze. Podczas gdy EX30 wykazuje znaczące opóźnienia przepustnicy, co sprawia, że trudno jest określić czas startu. Widzisz to na początku pierwszego wyścigu. Model Y ruszył natychmiast po "start", podczas gdy EX30 wyraźnie wahał się. Model Y wyprzedził go, kończąc pierwszą ćwierć mila w zaledwie 12,21 sekundy.
Był to dość wyrównany wyścig. Czy Volvo odrobiło straty w drugiej rundzie?
Niestety, nie. EX30 ponownie opóźnił się na starcie, a przy tak zbliżonych do siebie samochodach Tesla była w stanie utrzymać prowadzenie. Kiedy pojazdy zbliżały się do ćwierć mili, Volvo zaczęło zyskiwać przewagę. Ale wtedy było już za późno. Według podanych czasów, gdy Volvo faktycznie zaczęło się poruszać, zdaje się, że ukończyło drugi bieg w zaledwie 12,04 sekundy, czyli o 0,17 sekundy szybciej niż pierwszy bieg Modelu Y. Według kanału, kierowcy wymienili pojazdy między wyścigami, aby upewnić się, że ten problem nie był spowodowany błędem kierowcy. I rzeczywiście, obaj kierowcy doświadczyli tego samego opóźnienia przepustnicy.
Lamborghini oficjalnie zapowiedziało swoje pierwsze całkowicie elektryczne auto – model Lanzador. Jego produkcja rozpocznie się jeszcze przed końcem tej dekady, co oznacza, że marka z bykiem na masce nie planuje opóźnień w realizacji elektrycznej strategii. Zobacz więcej >>
Donald Trump powraca do Białego Domu jako 47. prezydent Stanów Zjednoczonych, co wywołuje wiele pytań, szczególnie w kontekście przyszłości branży samochodów elektrycznych (EV). Zobacz więcej >>
15 listopada br. ministrowie sprawiedliwości, infrastruktury oraz spraw wewnętrznych i administracji zorganizowali wspólną konferencję prasową, na której przedstawili szereg nowych propozycji mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach. Zobacz więcej >>
Użytkowanie samochodu elektrycznego zimą może wydawać się wyzwaniem, szczególnie dla kierowców, którzy dopiero przesiadli się z aut spalinowych. Wokół tej kwestii narosło wiele mitów, ale czy faktycznie zima oznacza trudności? Przyjrzyjmy się faktom i wskazówkom, które pozwolą cieszyć się jazdą EV nawet podczas mrozów. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>