Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło plany rozszerzenia możliwości korzystania z tzw. „kilometrówki” dla posiadaczy samochodów elektrycznych i hybrydowych

Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło plany rozszerzenia możliwości korzystania z tzw. „kilometrówki” dla posiadaczy samochodów elektrycznych i hybrydowych
15.05.2024 16:00
Zgodnie z opublikowanymi założeniami projektu nowelizacji ustawy o transporcie drogowym, ma to na celu zwiększenie dostępności zwrotu kosztów użytkowania pojazdów służbowych niebędących własnością pracodawcy.

Dotychczasowa regulacja pozwalała na korzystanie z kilometrówki jedynie posiadaczom pojazdów spalinowych. Jednakże, nowy projekt zakłada, że osoby korzystające z samochodów z napędem elektrycznym, hybrydowych, napędzanych wodorem lub innymi alternatywnymi źródłami energii także będą uprawnione do zwrotu kosztów związanych z ich użytkowaniem do celów służbowych.
Potrzebne klarowne przepisy

W wyjaśnieniu zamieszczonym w wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów podkreślono, że brak dotychczasowej regulacji w zakresie zwrotu kosztów dla użytkowników pojazdów alternatywnych źródeł energii wymaga wprowadzenia klarownych przepisów. Obecnie, nie ma wytycznych dotyczących zwrotu kosztów użytkowania samochodów elektrycznych czy hybrydowych do celów służbowych.
„Obowiązujące przepisy aktu wykonawczego wydanego na podstawie ww. delegacji ustawowej nie regulują kwestii zwrotu pracownikom kosztów poniesionych w trakcie wykonywania przez nich czynności służbowych samochodami prywatnymi z napędem elektrycznym lub hybrydowym, napędzanych wodorem, czy zasilanych innymi alternatywnymi źródłami energii. Warunki ustalania oraz sposób dokonywania zwrotu kosztów używania pojazdów prywatnych do celów służbowych określone zostały w rozporządzeniu” – wskazano.
Nowelizacja podniosła stawki

W styczniu ubiegłego roku weszła w życie nowelizacja rozporządzenia, która podniosła stawki za używanie pojazdów prywatnych do celów służbowych. Koszty używania pojazdów do celów służbowych pokrywa pracodawca według stawek za 1 kilometr przebiegu pojazdu, które nie mogą być wyższe dla samochodu osobowego o pojemności skokowej silnika do 900 cm3 niż 0,89 zł, dla samochodu o pojemności skokowej silnika powyżej 900 cm3 – 1,15 zł, dla motocykla – 0,69 zł, a dla motoroweru – 0,42 zł.
Krok w kierunku promocji eko

Nowa propozycja Ministerstwa Infrastruktury jest krokiem w kierunku promocji pojazdów ekologicznych oraz zachęty dla użytkowników do wyboru bardziej przyjaznych dla środowiska opcji transportu. Wprowadzenie możliwości zwrotu kosztów także dla użytkowników pojazdów elektrycznych i hybrydowych może przyspieszyć proces adaptacji nowych technologii na rynku samochodowym, wspierając tym samym cele zrównoważonego rozwoju transportu drogowego.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Nowe rekordy EV na legendarnym Pikes Peak

Nowe rekordy EV na legendarnym Pikes Peak

W tegorocznym Pikes Peak International Hill Climb nie zabrakło samochodów elektrycznych, które wygrywały i ustanawiały rekordy. Motorsport coraz częściej się elektryfikuje, co przynosi korzyści dla klientów. Zobacz więcej >>
Leasing vs Najem Długoterminowy: Porównanie Form Finansowania Samochodów

Leasing vs Najem Długoterminowy: Porównanie Form Finansowania Samochodów

Decyzja o zakupie samochodu to zazwyczaj proces wymagający starannej analizy finansowej, niezależnie od tego, czy dotyczy ona klienta indywidualnego czy firmy. W dzisiejszych czasach zakup auta za gotówkę jest rzadkością, dlatego coraz więcej osób i przedsiębiorstw zwraca się ku alternatywnym formom finansowania, takim jak leasing i najem długoterminowy. Zobacz więcej >>
Samochody elektryczne z drugiej ręki – ceny, utrata wartości i wpływ rządowych dopłat

Samochody elektryczne z drugiej ręki – ceny, utrata wartości i wpływ rządowych dopłat

Według prognoz portalu Otomoto, do końca bieżącego roku liczba ogłoszeń dotyczących używanych samochodów elektrycznych ma osiągnąć 8241. Choć stanowi to niewielki ułamek w morzu ogłoszeń samochodów spalinowych (ponad 250 tysięcy), udział elektryków stale rośnie. Zobacz więcej >>
Recykling baterii litowo-jonowych w samochodach elektrycznych: klucz do zrównoważonej motoryzacji

Recykling baterii litowo-jonowych w samochodach elektrycznych: klucz do zrównoważonej motoryzacji

Recykling baterii i akumulatorów używanych w samochodach elektrycznych jest nie tylko kluczowym elementem zrównoważonego rozwoju branży motoryzacyjnej, ale także wyzwaniem wymagającym zaawansowanych technologii i precyzyjnego zarządzania. Od wydobycia cennych surowców po neutralizację materiałów niebezpiecznych, proces ten odgrywa zasadniczą rolę w minimalizowaniu wpływu na środowisko i zapewnianiu stabilności dostaw niezbędnych do produkcji nowych baterii. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane