Mobilize Duo i Bento – Nowa Wizja Miejskiej Mobilności

Mobilize Duo i Bento – Nowa Wizja Miejskiej Mobilności
12.10.2024 16:00
Podczas salonu samochodowego w Paryżu, submarka Renault, Mobilize, zaprezentowała dwa nowe modele: Duo i Bento. Te innowacyjne pojazdy elektryczne mają za zadanie zmienić postrzeganie miejskiej mobilności, oferując ekologiczne i praktyczne rozwiązania zarówno dla osób prywatnych, jak i przedsiębiorców. Czym wyróżniają się te modele i dla kogo są przeznaczone?
Nowoczesne podejście do miejskiego transportu
Mobilize Duo i Bento to kontynuacja miejskiego ducha zapoczątkowanego przez Renault Twizy – modelu, który cieszył się popularnością głównie na południu Europy, a w Polsce pozostał raczej egzotyką. Oba pojazdy należą do kategorii lekkich czterokołowców, co oznacza, że na zachodzie Europy mogą być prowadzone bez prawa jazdy. W Polsce konieczny będzie dokument kategorii AM, dostępny od 14 roku życia.

Mobilize Duo to pojazd osobowy, mierzący zaledwie 2,43 m długości, który idealnie wpisuje się w potrzeby osób poruszających się po zatłoczonych ulicach miast. Z kolei Bento, o nieco większych gabarytach (2,54 m), został zaprojektowany z myślą o małych przedsiębiorcach – zamiast fotela pasażera oferuje przestronny kufer o pojemności aż 649 litrów, idealny do przewozu towarów.
Komfort i bezpieczeństwo
Oba modele wyróżniają się nie tylko niewielkimi rozmiarami, ale także dbałością o komfort i bezpieczeństwo. Kierowca w obu pojazdach siedzi centralnie, co zapewnia lepszą widoczność. W Duo zamontowano dodatkowy fotel z tyłu dla pasażera. Unikalnym rozwiązaniem są drzwi otwierające się do góry, co nadaje pojazdom futurystycznego charakteru.

Mobilize zadbało także o bezpieczeństwo – Duo i Bento wyposażono w poduszkę powietrzną kierowcy, co jest rzadkością w tym segmencie pojazdów. Producent podkreśla również, że auta będą charakteryzować się wyjątkowym komfortem jazdy, co w połączeniu z miejskim zasięgiem czyni je idealnymi do codziennego użytku.
Zasięg i ładowanie – idealne do miasta
Mobilize Duo i Bento zostały wyposażone w baterię o pojemności 10,3 kWh, która pozwala na przejechanie do 149 km w optymalnych warunkach. W zimie zasięg ten może spaść do około 100 km, co jednak wciąż czyni te pojazdy wystarczającymi do miejskiej eksploatacji. Czas ładowania od 20 do 80 procent wynosi niecałe 4 godziny przy użyciu prądu przemiennego (AC) oraz 3 godziny i 25 minut przy ładowaniu prądem stałym (DC).
Ekologia i nowoczesne technologie
Jednym z kluczowych aspektów projektowania Duo i Bento była ekologia. Pojazdy zostały zbudowane w 40% z materiałów pochodzących z recyklingu, a aż 95% ich komponentów nadaje się do ponownego przetworzenia. Mobilize oferuje również aplikację „MyDuo”, która umożliwia zdalne zarządzanie pojazdem – od sprawdzania zasięgu po lokalizację, a także generowanie cyfrowych kluczy dla maksymalnie sześciu użytkowników.
Ceny i dostępność
Ceny Mobilize Duo i Bento mają startować od 9 990 euro (około 42 500 zł) za wersję osobową oraz 11 600 euro (49 800 zł) za model dostawczy. W porównaniu do Citroena Ami, który do tej pory dominował na rynku lekkich czterokołowców, są to konkurencyjne ceny, choć nadal nie wiadomo, czy modele te będą oferowane w Polsce. Renault Twizy miało swoje miejsce na polskim rynku, jednak Citroen Ami oficjalnie nie jest dostępny nad Wisłą.
Przyszłość miejskiej mobilności
Jak podkreślają przedstawiciele Mobilize, Duo i Bento mają być odpowiedzią na rosnące wyzwania związane z mobilnością w miastach. Te niewielkie, ekologiczne pojazdy są zaprojektowane tak, aby spełniać potrzeby nowoczesnych mieszkańców miast, oferując prostsze, bezpieczniejsze i bardziej ekologiczne rozwiązania na co dzień. Czy nowe modele znajdą swoje miejsce na europejskich drogach? Czas pokaże, ale jedno jest pewne – Mobilize otwiera nowy rozdział w historii miejskiego transportu.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Donald Trump jako 47. prezydent USA: Co oznacza dla elektromobilności?

Donald Trump jako 47. prezydent USA: Co oznacza dla elektromobilności?

Donald Trump powraca do Białego Domu jako 47. prezydent Stanów Zjednoczonych, co wywołuje wiele pytań, szczególnie w kontekście przyszłości branży samochodów elektrycznych (EV). Zobacz więcej >>
Opony zimowe do samochodów elektrycznych – jak wybrać i dlaczego warto?

Opony zimowe do samochodów elektrycznych – jak wybrać i dlaczego warto?

Wraz z rosnącą popularnością samochodów elektrycznych na polskich drogach pojawia się coraz większa potrzeba specjalistycznych opon zimowych, które zapewnią bezpieczeństwo i poprawią efektywność jazdy w trudnych warunkach. Elektryki wymagają bowiem opon dostosowanych do specyficznych potrzeb, takich jak wyższy moment obrotowy czy większa masa pojazdu. Zobacz więcej >>
Nowe inicjatywy rządowe w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach

Nowe inicjatywy rządowe w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach

15 listopada br. ministrowie sprawiedliwości, infrastruktury oraz spraw wewnętrznych i administracji zorganizowali wspólną konferencję prasową, na której przedstawili szereg nowych propozycji mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach. Zobacz więcej >>
Elektryczny Dodge Charger z bateriami solid state – rewolucja w zasięgu?

Elektryczny Dodge Charger z bateriami solid state – rewolucja w zasięgu?

Dodge zapowiedział nową generację elektrycznego Chargera, który będzie wyposażony w zaawansowane baterie solid state. Ten innowacyjny krok jest wynikiem współpracy z firmą Factorial, liderem w dziedzinie technologii stałego elektrolitu. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane