Volkswagen ID.3 obniża ceny – odpowiedź na rosnącą konkurencję

Volkswagen ID.3 obniża ceny – odpowiedź na rosnącą konkurencję
03.10.2024 17:00
Volkswagen ID.3 staje przed coraz większym wyzwaniem na rynku aut elektrycznych, a konkurencja rośnie nie tylko ze strony innych producentów, ale również wewnątrz koncernu VW. Aby utrzymać konkurencyjność swojego popularnego modelu, niemiecki gigant postanowił obniżyć ceny ID.3, przynajmniej na rynku niemieckim. W obliczu spadającej sprzedaży aut elektrycznych w Niemczech oraz braku rządowych dopłat, takie posunięcie wydaje się niezbędne.
Brak dopłat, obniżki cen
Do niedawna niemieccy kierowcy mogli liczyć na rządowe wsparcie przy zakupie samochodów elektrycznych, jednak program ten został zawieszony, a jego powrót w tradycyjnej formie jest mało prawdopodobny. Zamiast bezpośrednich dopłat, planowane są ulgi podatkowe, szczególnie dla firm. To nie wystarcza, by zahamować spadki sprzedaży elektryków.

W poprzednich latach niemieckie dopłaty mogły wynosić nawet do 4500 euro (ok. 19 300 zł) dla aut o wartości do 40 tys. euro, co czyniło je znacznie bardziej atrakcyjnymi cenowo. Dodatkowo producenci dokładali swoją część, obniżając koszty o kolejne tysiące euro. Teraz, aby zachęcić klientów, Volkswagen zdecydował się na wprowadzenie własnych rabatów, sięgających nawet 7000 euro, co odpowiada około 30 tys. zł.
Ile kosztuje teraz Volkswagen ID.3?
Obniżki cen w Niemczech są zauważalne w każdej wersji Volkswagena ID.3. Na przykład bazowy model ID.3 Pure 55 kWh, który wcześniej kosztował 36 900 euro, teraz można nabyć za 29 760 euro (ok. 131 600 zł). Inne wersje również potaniały, np. ID.3 Pro 63 kWh kosztuje teraz 32 855 euro (145 300 zł), a wersja ID.3 Pro S z większym akumulatorem 77 kWh to wydatek 40 455 euro (178 900 zł).

Najbardziej zaawansowane warianty, jak ID.3 GTX z akumulatorem o pojemności 84 kWh, potaniały z 50 795 euro do 43 655 euro (193 100 zł). Najdroższa wersja GTX 84 kWh, wcześniej wyceniona na 52 295 euro, teraz kosztuje 45 155 euro (199 700 zł).
Sytuacja w Polsce
Na polskim rynku ceny Volkswagena ID.3 także lekko spadły, ale nie są tak atrakcyjne jak w Niemczech. Najtańszy model – ID.3 Pure z akumulatorem 52 kWh i mocą 170 KM – kosztuje obecnie od 153 090 zł. Mimo to, ceny te sprawiają, że ID.3 staje się bardziej konkurencyjny w porównaniu do innych aut elektrycznych. Na przykład Tesla Model 3, Renault Megane E-Tech, Volvo EX30 czy Kia EV3 są obecnie droższe niż odświeżony cenowo Volkswagen.
Konkurencja wewnątrz koncernu
Jednym z najciekawszych aspektów zmagań Volkswagena jest konkurencja z własną marką. Nowo zaprezentowana Skoda Elroq, bazująca na tej samej platformie co ID.3, ma ceny zaczynające się od 33 900 euro (ok. 145 000 zł), co stawia ją blisko Volkswagena ID.3 po obniżkach. W takiej sytuacji VW będzie musiał nieustannie monitorować rynek, aby odpowiednio reagować na działania zarówno konkurencji zewnętrznej, jak i tej wewnętrznej.
Podsumowanie
Obniżki cen Volkswagena ID.3 to reakcja na trudną sytuację rynkową, brak rządowych dopłat i coraz większą konkurencję. Volkswagen obniżył ceny, aby przyciągnąć klientów i utrzymać swoją pozycję na dynamicznie zmieniającym się rynku aut elektrycznych. Nowe, niższe ceny ID.3 czynią go bardziej dostępnym i atrakcyjnym nie tylko w porównaniu do innych aut elektrycznych, ale również spalinowych, co może wpłynąć na ożywienie sprzedaży w najbliższym czasie.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Rosnące rabaty, znikające rządowe dopłaty i imponujące wyniki sprzedaży aut elektrycznych – tak w skrócie wygląda europejski rynek motoryzacyjny na początku 2025 roku. Z najnowszego raportu JATO Dynamics wynika, że producenci muszą wykazywać się niezwykłą elastycznością, aby sprostać szybko zmieniającym się warunkom. Zobacz więcej >>
Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai zaprezentował zupełnie nowy model elektryczny – Elexio. To średniej wielkości SUV opracowany z myślą o rynku chińskim. Zobacz więcej >>
🌍 Tunel Europa–Afryka? Hiszpania wraca do śmiałej wizji sprzed lat!

🌍 Tunel Europa–Afryka? Hiszpania wraca do śmiałej wizji sprzed lat!

Czy już wkrótce pojedziemy samochodem z Europy do Afryki? Hiszpania znów rozważa budowę tunelu pod Cieśniną Gibraltarską, który połączyłby Półwysep Iberyjski z Marokiem. Projekt, nad którym pracuje się już od ponad 40 lat, zyskuje nowe życie. Zobacz więcej >>
Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Przez ostatni rok ulice Kolonii stały się poligonem dla jednego z najciekawszych projektów miejskiej elektromobilności w Europie. Rheinmetall – znany głównie z sektora zbrojeniowego – pokazał, że jego technologie świetnie sprawdzają się także… w chodniku. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane