Gwałtowny spadek rejestracji nowych samochodów w UE w sierpniu 2024 roku

Gwałtowny spadek rejestracji nowych samochodów w UE w sierpniu 2024 roku
19.09.2024 16:30
Sierpień 2024 roku okazał się trudnym miesiącem dla europejskiego rynku motoryzacyjnego, odnotowując znaczny spadek rejestracji nowych samochodów. Z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów (ACEA) wynika, że liczba nowych pojazdów zarejestrowanych w Unii Europejskiej spadła aż o 18,3%. Największe spadki zaobserwowano na kluczowych rynkach, takich jak Niemcy (-27,8%), Francja (-24,3%) i Włochy (-13,4%). W Hiszpanii również odnotowano spadek, choć w nieco mniejszym stopniu, wynoszący 6,5%.
Wyniki od stycznia do sierpnia 2024 roku
Pomimo trudnej sytuacji w sierpniu, od początku roku do końca sierpnia 2024 r. liczba rejestracji nowych samochodów wzrosła o 1,4%, osiągając poziom niemal 7,2 miliona pojazdów. Hiszpania (+4,5%) i Włochy (+3,8%) odnotowały umiarkowane wzrosty, natomiast rynki francuski i niemiecki pozostały niemal na stałym poziomie, z minimalnymi spadkami wynoszącymi odpowiednio -0,5% i -0,3%.
Samochody elektryczne w trudnej sytuacji
Segment samochodów elektrycznych (BEV) w sierpniu 2024 roku przeżył znaczny kryzys, notując spadek rejestracji o 43,9%. Zarejestrowano jedynie 92 627 pojazdów elektrycznych, co stanowiło 14,4% rynku, w porównaniu do 21% w sierpniu 2023 roku. Spadki były szczególnie widoczne na dwóch największych rynkach elektrycznych: w Niemczech (-68,8%) oraz we Francji (-33,1%). To już czwarty z rzędu miesiąc, w którym segment BEV odnotował negatywne wyniki, co wyraźnie kontrastuje z rokiem poprzednim, kiedy to notowano stabilne wzrosty.

Od początku roku do sierpnia 2024 roku zarejestrowano łącznie 902 011 nowych samochodów elektrycznych, co daje 12,6% rynku. Jednakże, jeśli spadkowy trend się utrzyma, sektor ten może mieć trudności z odzyskaniem dynamiki wzrostu, którą cieszył się w poprzednich latach.
Hybrydy i tradycyjne napędy
Również segment hybryd plug-in odnotował znaczny spadek w sierpniu 2024 roku. Liczba rejestracji tych pojazdów spadła o 22,3%, co przełożyło się na 45 590 sprzedanych sztuk, co stanowiło 7,1% rynku. Spadki dotknęły wszystkie kluczowe rynki europejskie, co wskazuje na wyzwania dla tego rodzaju napędu.

Jedynym segmentem, który odnotował wzrost w sierpniu, były samochody hybrydowe (HEV). Rejestracje w tym segmencie wzrosły o 6,6%, osiągając poziom 201 552 sztuk. Wzrosty były widoczne w Hiszpanii (+12,6%), Francji (+12,5%) oraz we Włoszech (+2,5%), podczas gdy w Niemczech rynek hybryd pozostał na niemal stałym poziomie (-0,1%).
Samochody benzynowe i diesla nadal w odwrocie
Segment samochodów benzynowych również odnotował spadek w sierpniu 2024 roku, zmniejszając się o 17,1%. Największe spadki wystąpiły we Francji (-36,6%), Włoszech (-18,8%) oraz Hiszpanii (-17,4%). W Niemczech spadek był nieco mniejszy, wynosząc -7,4%. Udział samochodów benzynowych w rynku wyniósł 33,1%.

Rynek pojazdów z silnikiem diesla kontynuował swój wieloletni trend spadkowy. W sierpniu 2024 roku liczba rejestracji spadła o 26,4%, a udział diesli w rynku zmniejszył się do 11,2%. Spadki odnotowano we wszystkich większych europejskich krajach, co potwierdza odwrót konsumentów od tego typu napędu.
Podsumowanie
Sierpień 2024 roku był trudnym miesiącem dla rynku motoryzacyjnego w Unii Europejskiej, z poważnymi spadkami we wszystkich segmentach, z wyjątkiem hybryd (HEV). Chociaż wyniki za pierwsze osiem miesięcy roku były pozytywne, spadki w kluczowych segmentach, zwłaszcza w samochodach elektrycznych, mogą budzić obawy o przyszłość rynku motoryzacyjnego, szczególnie w kontekście transformacji na bardziej ekologiczne formy napędu.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Orlen Charge planuje rozbudowę sieci hubów ładowania pojazdów elektrycznych

Orlen Charge planuje rozbudowę sieci hubów ładowania pojazdów elektrycznych

Orlen, polski gigant naftowy, zamierza znacząco rozbudować swoją sieć ładowania samochodów elektrycznych, Orlen Charge. W 2025 roku firma planuje uruchomić kilkanaście nowych hubów ładowania, a do 2027 roku ich liczba ma przekroczyć 50. Zobacz więcej >>
Volkswagen ID.3 obniża ceny – odpowiedź na rosnącą konkurencję

Volkswagen ID.3 obniża ceny – odpowiedź na rosnącą konkurencję

Volkswagen ID.3 staje przed coraz większym wyzwaniem na rynku aut elektrycznych, a konkurencja rośnie nie tylko ze strony innych producentów, ale również wewnątrz koncernu VW. Aby utrzymać konkurencyjność swojego popularnego modelu, niemiecki gigant postanowił obniżyć ceny ID.3, przynajmniej na rynku niemieckim. Zobacz więcej >>
Tesla Autopilot – Niewykorzystany Potencjał Bezpieczeństwa

Tesla Autopilot – Niewykorzystany Potencjał Bezpieczeństwa

Systemy wspomagania jazdy, takie jak Tesla Autopilot, mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach poprzez asystowanie kierowcy. Jednak najnowsze badania przeprowadzone przez Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) sugerują, że wielu użytkowników korzysta z tych systemów w sposób, który podważa ich pierwotny cel. Zobacz więcej >>
Anwim S.A. i Makro Polska rozwijają infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych

Anwim S.A. i Makro Polska rozwijają infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych

Anwim S.A., właściciel sieci stacji paliw MOYA, podejmuje kolejne kroki w kierunku rozwoju elektromobilności w Polsce. Firma podpisała umowę z Makro Polska, dzięki której na parkingach przed 28 hurtowniami tej sieci pojawi się 150 nowych punktów ładowania pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane