Impact Clean Power Technology uruchamia najnowocześniejszą linię produkcyjną baterii litowo-jonowych w Europie

Impact Clean Power Technology uruchamia najnowocześniejszą linię produkcyjną baterii litowo-jonowych w Europie
18.09.2024 16:30
Impact Clean Power Technology, jeden z wiodących europejskich producentów zaawansowanych systemów bateryjnych, zrealizował przełomowy krok w rozwoju swojej działalności. Firma uruchomiła w pełni zautomatyzowaną linię produkcyjną baterii litowo-jonowych, która znajduje się w nowej fabryce GigafactoryX pod Warszawą. Inwestycja ta nie tylko podwaja aktualne moce produkcyjne do 1,2 GWh, ale w przyszłości ma na celu osiągnięcie aż 4 GWh rocznej produkcji.

Prezes firmy, Ireneusz Kazimierski, podkreślił, że nowa linia produkcyjna, będąca częścią zakończonej inwestycji, wprowadza zaawansowane technologie na wyższy poziom. Wśród innowacji znajduje się autorski system zarządzania baterią (BMS), który optymalizuje pracę systemu i podnosi poziom bezpieczeństwa użytkowania baterii.
Skalowalna produkcja i nowe możliwości
Nowa linia produkcyjna to ogromne osiągnięcie technologiczne. Dzięki 22 stanowiskom produkcyjnym oraz zaawansowanemu systemowi transportowemu TS7 firmy Bosch Rexroth, Impact Clean Power Technology zwiększyło swoje moce wytwórcze z 2 500 do minimum 16 000 baterii rocznie. Oznacza to, że co 11 minut firma będzie w stanie wyprodukować kompletny system bateryjny przeznaczony dla transportu ciężkiego.

Linia została zaprojektowana w sposób elastyczny, pozwalając na jednoczesne wytwarzanie baterii o różnych rozmiarach, co znacznie zwiększa efektywność i możliwości produkcji. W pełni zautomatyzowane procesy obejmujące montaż, dozowanie, kontrolę wizyjną oraz testy gwarantują najwyższą jakość i powtarzalność produkowanych komponentów. Dodatkowo, system serializacji umożliwia śledzenie każdego etapu produkcji, co wzmacnia transparentność i jakość końcowego produktu.
170 milionów kilometrów bezpiecznego użytkowania
Jednym z kluczowych filarów działalności Impact Clean Power Technology jest bezpieczeństwo. Firma może pochwalić się dostarczeniem 12 000 pakietów bateryjnych, które zostały zamontowane w ponad 4 200 autobusach elektrycznych na całym świecie. Te pojazdy przejechały już łącznie 170 milionów kilometrów, nie odnotowując przy tym żadnych incydentów związanych z bezpieczeństwem.

Wiceprezes firmy, Ninoslav Sotirov, wskazuje na strategiczne znaczenie nowej linii produkcyjnej w GigafactoryX. Firma dołączyła tym samym do elitarnego grona producentów gigafabryk baterii litowo-jonowych, co umożliwia jej realizację wielkoskalowych zamówień zgodnych z najwyższymi standardami produkcji.

Dzięki inwestycjom w nowoczesne technologie, Impact Clean Power Technology staje się jednym z kluczowych graczy na europejskim rynku bateryjnym, wyznaczając nowe standardy w dziedzinie zrównoważonego transportu oraz magazynowania energii.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Przerwa w naborze do programu „Mój elektryk” – co dalej?

Przerwa w naborze do programu „Mój elektryk” – co dalej?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) poinformował, że od 1 września 2024 r. do 31 grudnia 2024 r. Zobacz więcej >>
Eleport przedłuża wakacje cenowe na swoich stacjach ładowania – niższe ceny przez cały wrzesień!

Eleport przedłuża wakacje cenowe na swoich stacjach ładowania – niższe ceny przez cały wrzesień!

Estońska firma Eleport, znana z dynamicznego rozwoju swojej sieci stacji ładowania samochodów elektrycznych w Polsce, postanowiła przedłużyć promocję cenową na wszystkich swoich punktach ładowania do końca września. Klienci mogą cieszyć się obniżonymi cenami za ładowanie zarówno na stacjach AC, jak i DC w całym kraju. Zobacz więcej >>
Gwałtowny spadek rejestracji nowych samochodów w UE w sierpniu 2024 roku

Gwałtowny spadek rejestracji nowych samochodów w UE w sierpniu 2024 roku

Sierpień 2024 roku okazał się trudnym miesiącem dla europejskiego rynku motoryzacyjnego, odnotowując znaczny spadek rejestracji nowych samochodów. Z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów (ACEA) wynika, że liczba nowych pojazdów zarejestrowanych w Unii Europejskiej spadła aż o 18,3%. Zobacz więcej >>
Elektryczne Pojazdy Dostawcze: Rzeczywisty Zasięg pod Presją

Elektryczne Pojazdy Dostawcze: Rzeczywisty Zasięg pod Presją

W ostatnim badaniu przeprowadzonym przez firmę Arval, we współpracy z The United Test and Assembly Centre (UTAC), zbadano efektywność pojazdów elektrycznych w różnych warunkach obciążenia i holowania. Wyniki tego badania są kluczowe dla firm rozważających adaptację elektrycznych pojazdów dostawczych (eLCV) do swoich flot. Wyzwanie Holowania: Zasięg pod Linią Krytyczną Najważniejszym wnioskiem z badania jest znaczący spadek zasięgu elektrycznych pojazdów osobowych podczas holowania. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane