Impact Clean Power Technology uruchamia najnowocześniejszą linię produkcyjną baterii litowo-jonowych w Europie

Impact Clean Power Technology uruchamia najnowocześniejszą linię produkcyjną baterii litowo-jonowych w Europie
18.09.2024 16:30
Impact Clean Power Technology, jeden z wiodących europejskich producentów zaawansowanych systemów bateryjnych, zrealizował przełomowy krok w rozwoju swojej działalności. Firma uruchomiła w pełni zautomatyzowaną linię produkcyjną baterii litowo-jonowych, która znajduje się w nowej fabryce GigafactoryX pod Warszawą. Inwestycja ta nie tylko podwaja aktualne moce produkcyjne do 1,2 GWh, ale w przyszłości ma na celu osiągnięcie aż 4 GWh rocznej produkcji.

Prezes firmy, Ireneusz Kazimierski, podkreślił, że nowa linia produkcyjna, będąca częścią zakończonej inwestycji, wprowadza zaawansowane technologie na wyższy poziom. Wśród innowacji znajduje się autorski system zarządzania baterią (BMS), który optymalizuje pracę systemu i podnosi poziom bezpieczeństwa użytkowania baterii.
Skalowalna produkcja i nowe możliwości
Nowa linia produkcyjna to ogromne osiągnięcie technologiczne. Dzięki 22 stanowiskom produkcyjnym oraz zaawansowanemu systemowi transportowemu TS7 firmy Bosch Rexroth, Impact Clean Power Technology zwiększyło swoje moce wytwórcze z 2 500 do minimum 16 000 baterii rocznie. Oznacza to, że co 11 minut firma będzie w stanie wyprodukować kompletny system bateryjny przeznaczony dla transportu ciężkiego.

Linia została zaprojektowana w sposób elastyczny, pozwalając na jednoczesne wytwarzanie baterii o różnych rozmiarach, co znacznie zwiększa efektywność i możliwości produkcji. W pełni zautomatyzowane procesy obejmujące montaż, dozowanie, kontrolę wizyjną oraz testy gwarantują najwyższą jakość i powtarzalność produkowanych komponentów. Dodatkowo, system serializacji umożliwia śledzenie każdego etapu produkcji, co wzmacnia transparentność i jakość końcowego produktu.
170 milionów kilometrów bezpiecznego użytkowania
Jednym z kluczowych filarów działalności Impact Clean Power Technology jest bezpieczeństwo. Firma może pochwalić się dostarczeniem 12 000 pakietów bateryjnych, które zostały zamontowane w ponad 4 200 autobusach elektrycznych na całym świecie. Te pojazdy przejechały już łącznie 170 milionów kilometrów, nie odnotowując przy tym żadnych incydentów związanych z bezpieczeństwem.

Wiceprezes firmy, Ninoslav Sotirov, wskazuje na strategiczne znaczenie nowej linii produkcyjnej w GigafactoryX. Firma dołączyła tym samym do elitarnego grona producentów gigafabryk baterii litowo-jonowych, co umożliwia jej realizację wielkoskalowych zamówień zgodnych z najwyższymi standardami produkcji.

Dzięki inwestycjom w nowoczesne technologie, Impact Clean Power Technology staje się jednym z kluczowych graczy na europejskim rynku bateryjnym, wyznaczając nowe standardy w dziedzinie zrównoważonego transportu oraz magazynowania energii.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

 Orlen bez rosyjskiej ropy – historyczny koniec epoki

Orlen bez rosyjskiej ropy – historyczny koniec epoki

1 lipca 2025 roku zapisał się jako symboliczna data w historii energetycznej Europy Środkowej. Grupa Orlen zakończyła ostatni kontrakt na dostawy rosyjskiej ropy naftowej do Czech, domykając tym samym wieloletni proces uniezależniania się od surowców z Rosji. Zobacz więcej >>
Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

🔋 Gwarancje pod lupą Na rynku aut elektrycznych gwarancja staje się dziś jednym z najważniejszych narzędzi walki o klienta. Szczególnie mocno widać to wśród nowych graczy, jak marki chińskie, które próbują przekonać sceptycznych klientów do swojej oferty. Zobacz więcej >>
Tylko elektryki naprawdę czyszczą powietrze. Hybrydy? Coraz większe rozczarowanie

Tylko elektryki naprawdę czyszczą powietrze. Hybrydy? Coraz większe rozczarowanie

Według najnowszego raportu ICCT (International Council on Clean Transportation), samochody elektryczne sprzedawane obecnie w Europie emitują aż 73 proc. mniej gazów cieplarnianych w całym cyklu życia niż ich benzynowe odpowiedniki. Zobacz więcej >>
5000 elektrycznych vanów Mercedesa zasili flotę Amazona

5000 elektrycznych vanów Mercedesa zasili flotę Amazona

Amazon stawia na elektromobilność na wielką skalę. Do jego sieci dostawczej trafi niemal 5000 bezemisyjnych vanów Mercedes-Benz – modeli eSprinter i eVito. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane