Hyundai Ioniq 9 – Nowy Rozdział w Elektromobilności SUV-ów

Hyundai Ioniq 9 – Nowy Rozdział w Elektromobilności SUV-ów
21.11.2024 19:00
Hyundai ponownie przesuwa granice innowacji w elektromobilności, prezentując model Ioniq 9 – przestronny, elektryczny SUV z trzema rzędami siedzeń, który zachwyca designem, technologią oraz wyjątkową kompatybilnością ładowania. Flagowy pojazd koreańskiego producenta będzie jednym z pierwszych elektryków poza Teslą, fabrycznie wyposażonym w port ładowania NACS.
Bezproblemowy dostęp do sieci Superchargerów
Decyzja o integracji portu NACS (North American Charging Standard) to krok milowy w branży. Dzięki temu właściciele Ioniqa 9 będą mogli korzystać z rozległej sieci ładowarek Tesla Supercharger bez potrzeby adapterów. To znacząca przewaga, szczególnie w kontekście wygody użytkowania – Tesla dysponuje ponad 27 000 punktami ładowania w USA oraz 50 000 na całym świecie. W porównaniu z innymi producentami, którzy wciąż bazują na systemie CCS, Hyundai wyraźnie wyróżnia się na tle konkurencji, oferując użytkownikom dostęp do jednej z najbardziej niezawodnych sieci ładowania.
Jak podkreśla producent, takie rozwiązanie to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie użytkowników EV na łatwiejszy dostęp do infrastruktury ładowania. Już wcześniej Hyundai zaprezentował model Ioniq 5 z wtyczką NACS, który trafi na rynek pod koniec tego roku, kontynuując rewolucję technologiczną w nadchodzącym Ioniqu 9, zapowiedzianym na wiosnę 2025 roku.
Ioniq 9 – SUV dla wymagających rodzin
Nowy model Ioniq 9 zaprojektowano z myślą o rodzinach oraz użytkownikach ceniących przestrzeń i komfort. Trzy rzędy siedzeń oraz przestronne wnętrze czynią go idealnym wyborem dla dużych rodzin. Siedzenia w pierwszym i drugim rzędzie można całkowicie odchylić, a trzeci rząd – złożyć, co daje nawet 1323 litry przestrzeni bagażowej. Dodatkowo, tzw. frunk oferuje do 88 litrów pojemności w wersjach RWD i 52 litry w AWD.
Aerodynamika również odgrywa tu kluczową rolę – współczynnik oporu powietrza wynosi jedynie 0,259 Cd w wersjach z cyfrowymi lusterkami bocznymi, co wspomaga efektywność energetyczną. Platforma E-GMP oraz akumulator NCM o pojemności 110,3 kWh zapewniają imponujące parametry. Wersja Long-Range RWD oferuje zasięg 620 km wg WLTP, a ładowanie od 10% do 80% zajmuje jedynie 24 minuty przy wykorzystaniu ładowarki o mocy 350 kW.
Moc i osiągi
W zależności od wybranej wersji, Ioniq 9 może spełnić różnorodne potrzeby kierowców:

Long-Range RWD: silnik tylny o mocy 160 kW, zasięg 620 km.
Long-Range AWD: dodatkowy silnik z przodu (70 kW).
Performance AWD: dwa silniki (160 kW każdy), przyspieszenie 0–100 km/h w 5,2 sekundy.
Hyundai liderem w adaptacji NACS
Hyundai jako jeden z pierwszych producentów szeroko implementuje standard NACS, włączając się w technologiczną transformację branży EV. Poza Hyundaiem, także marki takie jak Ford, Rivian czy General Motors wprowadzają ten standard, co podkreśla jego rosnącą popularność.
Ioniq 9 to nie tylko przykład innowacji technologicznych, ale również dowód na zaangażowanie Hyundaia w tworzenie pojazdów idealnie dopasowanych do potrzeb współczesnych użytkowników EV. Przestronność, zaawansowane technologie i wygodny dostęp do sieci ładowania sprawiają, że ten SUV może zrewolucjonizować rynek. Oficjalna premiera w 2025 roku z pewnością przyciągnie uwagę zarówno rodzin, jak i entuzjastów elektromobilności.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Podwyżki cen w Mercedes Me Charge – czy warto skorzystać z usługi?

Podwyżki cen w Mercedes Me Charge – czy warto skorzystać z usługi?

Mercedes-Benz, znany z luksusu i innowacyjnych rozwiązań, wprowadza zmiany w cenniku swojej usługi ładowania pojazdów elektrycznych – Mercedes Me Charge. Zmiany te dotykają zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych, co może wywołać mieszane reakcje wśród użytkowników elektrycznych modeli tej marki. Zobacz więcej >>
Elektryczny Radiowóz Tesli Model S Plaid Pursuit – Rewolucja w Policji

Elektryczny Radiowóz Tesli Model S Plaid Pursuit – Rewolucja w Policji

Na prestiżowych targach motoryzacyjnych SEMA 2024 zaprezentowano prawdziwą perełkę technologii – Teslę Model S Plaid Pursuit, specjalnie przystosowaną do służby w policji przez firmę Unplugged Performance. Ten niezwykle szybki i innowacyjny radiowóz zasili flotę departamentu szeryfa hrabstwa Los Angeles, wprowadzając nowe standardy efektywności i wydajności w działaniach policyjnych. Zobacz więcej >>
Orlen Charge z promocyjnymi stawkami ładowania na długi weekend listopadowy

Orlen Charge z promocyjnymi stawkami ładowania na długi weekend listopadowy

Orlen Charge wprowadził promocyjne stawki na ładowanie samochodów elektrycznych, które obowiązują od 28 października do 10 listopada 2023 roku. Zniżki te mogą szczególnie ucieszyć kierowców planujących listopadowe podróże związane z Dniem Wszystkich Świętych oraz długim weekendem. Zobacz więcej >>
Punkty Vitay za ładowanie samochodów elektrycznych: Orlen rozszerza ofertę programu lojalnościowego

Punkty Vitay za ładowanie samochodów elektrycznych: Orlen rozszerza ofertę programu lojalnościowego

Programy lojalnościowe stacji benzynowych od lat cieszą się dużą popularnością wśród kierowców. Teraz Orlen, lider w tej dziedzinie w Polsce, postanowił rozszerzyć swoją ofertę, obejmując nią również właścicieli pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane