Hyundai ponownie przesuwa granice innowacji w elektromobilności, prezentując model Ioniq 9 – przestronny, elektryczny SUV z trzema rzędami siedzeń, który zachwyca designem, technologią oraz wyjątkową kompatybilnością ładowania. Flagowy pojazd koreańskiego producenta będzie jednym z pierwszych elektryków poza Teslą, fabrycznie wyposażonym w port ładowania NACS.
Bezproblemowy dostęp do sieci Superchargerów
Decyzja o integracji portu NACS (North American Charging Standard) to krok milowy w branży. Dzięki temu właściciele Ioniqa 9 będą mogli korzystać z rozległej sieci ładowarek Tesla Supercharger bez potrzeby adapterów. To znacząca przewaga, szczególnie w kontekście wygody użytkowania – Tesla dysponuje ponad 27 000 punktami ładowania w USA oraz 50 000 na całym świecie. W porównaniu z innymi producentami, którzy wciąż bazują na systemie CCS, Hyundai wyraźnie wyróżnia się na tle konkurencji, oferując użytkownikom dostęp do jednej z najbardziej niezawodnych sieci ładowania.
Jak podkreśla producent, takie rozwiązanie to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie użytkowników EV na łatwiejszy dostęp do infrastruktury ładowania. Już wcześniej Hyundai zaprezentował model Ioniq 5 z wtyczką NACS, który trafi na rynek pod koniec tego roku, kontynuując rewolucję technologiczną w nadchodzącym Ioniqu 9, zapowiedzianym na wiosnę 2025 roku.
Ioniq 9 – SUV dla wymagających rodzin
Nowy model Ioniq 9 zaprojektowano z myślą o rodzinach oraz użytkownikach ceniących przestrzeń i komfort. Trzy rzędy siedzeń oraz przestronne wnętrze czynią go idealnym wyborem dla dużych rodzin. Siedzenia w pierwszym i drugim rzędzie można całkowicie odchylić, a trzeci rząd – złożyć, co daje nawet 1323 litry przestrzeni bagażowej. Dodatkowo, tzw. frunk oferuje do 88 litrów pojemności w wersjach RWD i 52 litry w AWD.
Aerodynamika również odgrywa tu kluczową rolę – współczynnik oporu powietrza wynosi jedynie 0,259 Cd w wersjach z cyfrowymi lusterkami bocznymi, co wspomaga efektywność energetyczną. Platforma E-GMP oraz akumulator NCM o pojemności 110,3 kWh zapewniają imponujące parametry. Wersja Long-Range RWD oferuje zasięg 620 km wg WLTP, a ładowanie od 10% do 80% zajmuje jedynie 24 minuty przy wykorzystaniu ładowarki o mocy 350 kW.
Moc i osiągi
W zależności od wybranej wersji, Ioniq 9 może spełnić różnorodne potrzeby kierowców:
Long-Range RWD: silnik tylny o mocy 160 kW, zasięg 620 km.
Long-Range AWD: dodatkowy silnik z przodu (70 kW).
Performance AWD: dwa silniki (160 kW każdy), przyspieszenie 0–100 km/h w 5,2 sekundy.
Hyundai liderem w adaptacji NACS
Hyundai jako jeden z pierwszych producentów szeroko implementuje standard NACS, włączając się w technologiczną transformację branży EV. Poza Hyundaiem, także marki takie jak Ford, Rivian czy General Motors wprowadzają ten standard, co podkreśla jego rosnącą popularność.
Ioniq 9 to nie tylko przykład innowacji technologicznych, ale również dowód na zaangażowanie Hyundaia w tworzenie pojazdów idealnie dopasowanych do potrzeb współczesnych użytkowników EV. Przestronność, zaawansowane technologie i wygodny dostęp do sieci ładowania sprawiają, że ten SUV może zrewolucjonizować rynek. Oficjalna premiera w 2025 roku z pewnością przyciągnie uwagę zarówno rodzin, jak i entuzjastów elektromobilności.