Elektryczne samochody w Raporcie TÜV 2025: Kto wypadł najlepiej, a kto rozczarował?

Elektryczne samochody w Raporcie TÜV 2025: Kto wypadł najlepiej, a kto rozczarował?
25.11.2024 19:30
Najnowszy Raport TÜV 2025, oparty na wynikach 10,2 miliona badań technicznych przeprowadzonych w Niemczech od lipca 2023 do czerwca 2024, dostarczył interesujących wniosków na temat niezawodności samochodów elektrycznych. Pomimo ogólnie dobrych wyników, niektóre modele zaskoczyły pozytywnie, podczas gdy inne rozczarowały.
Najlepsze wyniki – platformy spalinowe górą
Ciekawym wnioskiem z raportu jest fakt, że najbardziej niezawodne okazały się elektryczne wersje samochodów zbudowanych na platformach wykorzystywanych również w modelach spalinowych. To m.in. VW e-Golf, VW e-Up! czy Mini Cooper SE. Sprawdzona technologia w zakresie nadwozia, układów napędowych czy hamulców przełożyła się na jakość również w autach elektrycznych.
Przykładowo, e-Golf miał problemy jedynie w 3,4% przypadków, a Mini Cooper SE – w 4,4%. Dla porównania, Hyundai Kona Electric zanotował wynik 4%, a VW ID.3 – 5%.
Tesla Model 3 – lider wśród… rozczarowań
Raport TÜV przyniósł mniej pochlebne wyniki dla Tesli Model 3, która w kategorii aut 2–3-letnich zajęła ostatnie miejsce. Aż 14,2% badanych egzemplarzy miało „znaczące wady” uniemożliwiające zaliczenie przeglądu. W przypadku Renault Zoe wynik ten wynosił 8,9%, co również pozostawia wiele do życzenia, ale nadal jest znacznie lepszy niż w przypadku Tesli.
W starszych grupach wiekowych sytuacja Modelu 3 nie wygląda lepiej. Dla 4–5-letnich egzemplarzy aż 19,7% aut nie przeszło przeglądu. TÜV wskazuje na problemy z zawieszeniem, układem hamulcowym, a także dużą liczbę usterek oświetlenia. Przyczyną tak wysokiej awaryjności mogą być również nieregularne przeglądy zalecane przez producenta.
Co wynika z raportu?
Badania TÜV pokazują, że niezawodność aut elektrycznych w dużej mierze zależy od jakości zastosowanych podzespołów i technologii. Modele oparte na platformach spalinowych wydają się być bardziej dopracowane, co przekłada się na ich lepsze wyniki. Z kolei samochody, takie jak Tesla Model 3, pokazują, że innowacyjność musi iść w parze z dbałością o szczegóły i odpowiednią polityką serwisową.

Dla użytkowników EV to ważny sygnał: regularne przeglądy i konserwacja są kluczem do długowieczności nawet w najbardziej zaawansowanych technologicznie autach.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Miał być symbolem nowoczesności i luksusu na miarę XXI wieku. Zamiast tego Mercedes G 580 EQ, elektryczna wersja legendarnej Klasy G, notuje wyniki sprzedaży, które można uznać za... Zobacz więcej >>
5000 elektrycznych vanów Mercedesa zasili flotę Amazona

5000 elektrycznych vanów Mercedesa zasili flotę Amazona

Amazon stawia na elektromobilność na wielką skalę. Do jego sieci dostawczej trafi niemal 5000 bezemisyjnych vanów Mercedes-Benz – modeli eSprinter i eVito. Zobacz więcej >>
Koniec z blokowaniem ładowarek w blokach? Ministerstwo Klimatu szykuje istotne zmiany w prawie

Koniec z blokowaniem ładowarek w blokach? Ministerstwo Klimatu szykuje istotne zmiany w prawie

Ministerstwo Klimatu i Środowiska opublikowało projekt nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. To dobra wiadomość dla właścicieli mieszkań w budynkach wielorodzinnych, którzy chcą zainstalować prywatną stację ładowania samochodu elektrycznego. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane