Omoda E5 – nowy gracz na rynku elektrycznych crossoverów w Polsce

Omoda E5 – nowy gracz na rynku elektrycznych crossoverów w Polsce
03.12.2024 18:00
Omoda E5, chiński crossover segmentu C, wkracza na polski rynek z dużymi ambicjami. Samochód porównywalny rozmiarami z Kią Niro ma zasięg 402 km na jednym ładowaniu oraz bogate wyposażenie. Czy to wystarczy, aby zdobyć serca polskich klientów?
Ambitne plany chińskich marek
Marki Omoda i Jaecoo, spokrewnione ze sobą chińskie firmy, zapowiedziały ambitne plany sprzedażowe. Do 2025 roku chcą sprzedać w Polsce 18 000 aut rocznie, co pozwoliłoby im uplasować się w top 10 najlepiej sprzedających się marek w kraju, wyprzedzając Renault czy Dacię.
Cel na 2024 rok to sprzedaż 3200 samochodów. Jednak obecna sytuacja na rynku sugeruje, że realizacja tego planu może być trudna – produkty tych marek wciąż rzadko pojawiają się na ulicach, a bardziej rozpoznawalne MG wydaje się dominować w segmencie chińskich aut elektrycznych.
Omoda E5 – co oferuje?
Nowy model Omody to crossover o długości 4,42 m i rozstawie osi wynoszącym 2,63 m. Jego parametry są porównywalne do Kii Niro EV. E5 napędza silnik o mocy 204 KM, z momentem obrotowym 340 Nm, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,6 sekundy. Akumulator o pojemności netto 61 kWh zapewnia zasięg 402 km (WLTP).
Cena startowa Omody E5 to 169 tys. zł, a w tej kwocie klienci otrzymują topową wersję Premium z bogatym wyposażeniem, m.in. reflektorami LED, systemem audio Sony, kamerami 360, podgrzewaną przednią szybą, wentylowanymi fotelami, a także bezprzewodowymi systemami Android Auto i Apple CarPlay.
Czy cena i wyposażenie wystarczą?
Pomimo atrakcyjnego wyposażenia, Omoda E5 ma swoje wady. Największym problemem jest niska maksymalna moc ładowania – tylko 80 kW. To oznacza, że szybkie ładowanie do 80% zajmuje 28 minut, ale jedynie przy wyjściowym poziomie naładowania wynoszącym 30%.
Na rynku E5 zmierzy się z uznanymi konkurentami, takimi jak Kia Niro EV, Skoda Elroq (startująca od 149 tys. zł), Kia EV3 czy Hyundai Kona Electric. Czy bogate wyposażenie i konkurencyjna cena przekonają klientów do mniej znanej marki? W obliczu silnej konkurencji i rabatów na modele bardziej uznanych producentów, przed Omodą stoi trudne zadanie.
Podsumowanie
Omoda E5 to interesująca propozycja w segmencie elektrycznych crossoverów, jednak ambitne plany sprzedażowe marek Omoda i Jaecoo mogą okazać się trudne do zrealizowania. Czy polscy klienci dadzą szansę chińskiemu graczowi? Odpowiedź poznamy w nadchodzących miesiącach.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Ford Puma Gen-E – elektryk dla rozsądnych, nie dla sprinterów

Ford Puma Gen-E – elektryk dla rozsądnych, nie dla sprinterów

Ford Puma Gen-E to długo wyczekiwana elektryczna wersja jednego z najpopularniejszych crossoverów ostatnich lat. Model, który od lat święci triumfy w Wielkiej Brytanii i zadomowił się na dobre na polskich drogach, teraz staje do walki w segmencie elektryków – i robi to po swojemu: bez rewolucji, ale z pomysłem. Zobacz więcej >>
Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

🔋 Gwarancje pod lupą Na rynku aut elektrycznych gwarancja staje się dziś jednym z najważniejszych narzędzi walki o klienta. Szczególnie mocno widać to wśród nowych graczy, jak marki chińskie, które próbują przekonać sceptycznych klientów do swojej oferty. Zobacz więcej >>
🛣️ Koniec opłat na A4 Kraków–Katowice! Ale… jeszcze nie teraz

🛣️ Koniec opłat na A4 Kraków–Katowice! Ale… jeszcze nie teraz

Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło konkretną datę zniesienia opłat na autostradzie A4 pomiędzy Krakowem a Katowicami – będzie to 15 marca 2027 roku. Po tej dacie kierowcy samochodów osobowych pojadą za darmo, bo autostrada trafi pod zarząd GDDKiA, a brak podstaw prawnych uniemożliwia pobieranie opłat od pojazdów lekkich. Zobacz więcej >>
Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Huawei zapowiada na wrzesień 2025 aktualizację do nowego systemu jazdy autonomicznej ADS 4.0. Choć w sieci pojawiły się głosy o poziomie autonomii 4, producent studzi emocje – w rzeczywistości chodzi raczej o poziom 3, i to wyłącznie na autostradach. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane