Elektryczny papamobile: nowa era współpracy Mercedesa i Watykanu

Elektryczny papamobile: nowa era współpracy Mercedesa i Watykanu
05.12.2024 18:00
Mercedes-Benz i Watykan współpracują od prawie stu lat, dostarczając papieżom wyjątkowe pojazdy. Teraz ta współpraca wkracza w nowy etap – Papież Franciszek odebrał pierwszy w pełni elektryczny papamobile, przygotowany na bazie Mercedesa klasy G.
Prawie wiek tradycji
Historia współpracy sięga 1930 roku, gdy Pius XI otrzymał pierwszy pojazd – Mercedesa Nürburg 460 Pullman Saloon. Od tamtej pory kolejne modele, jak 300 Landaulet, 600 Pullman Landaulet czy seria G, towarzyszyły następnym papieżom podczas ich wystąpień publicznych. To właśnie Mercedes 460 serii G stał się pierwszym „papamobile”, który Jan Paweł II wykorzystywał w latach 80. XX wieku.
Nowa era: papamobile na prąd
W Watykanie odbyła się oficjalna prezentacja nowego papamobile, opartego na elektrycznej klasie G580 z technologią EQ. Auto dostosowano do niskich prędkości wymaganych podczas publicznych wystąpień.
Nowy papamobile nie tylko spełnia unikalne wymagania techniczne, ale także wpisuje się w zrównoważoną wizję świata promowaną przez papieża w encyklice „Laudato Si”. Prezes Mercedes-Benz Ola Källenius podkreślił, że to symboliczne wezwanie do elektromobilności i dekarbonizacji.
Zaawansowane technologie i unikalny projekt
Pojazd został ręcznie wykonany przez zespoły specjalistów z Grazu, Sindelfingen i Rzymu. Posiada cztery niezależne silniki przy każdym kole, centralne odchylane siedzenie dla papieża oraz miejsca dla pasażerów. Auto ma zdejmowany dach i możliwość montażu hardtopu na wypadek złej pogody.
Debiut podczas Jubileuszu 2025
Elektryczny papamobile zadebiutuje podczas Jubileuszu w 2025 roku, gromadząc miliony pielgrzymów w Rzymie. To historyczny krok w stronę bardziej ekologicznych rozwiązań w Watykanie, który wpisuje się w globalne trendy i wartości promowane przez Kościół Katolicki.
Autor: Karolina
Zdjęcia: elektromobilni
|
Tagi:

Warto przeczytać

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

🔋 Gwarancje pod lupą Na rynku aut elektrycznych gwarancja staje się dziś jednym z najważniejszych narzędzi walki o klienta. Szczególnie mocno widać to wśród nowych graczy, jak marki chińskie, które próbują przekonać sceptycznych klientów do swojej oferty. Zobacz więcej >>
🛣️ Koniec opłat na A4 Kraków–Katowice! Ale… jeszcze nie teraz

🛣️ Koniec opłat na A4 Kraków–Katowice! Ale… jeszcze nie teraz

Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło konkretną datę zniesienia opłat na autostradzie A4 pomiędzy Krakowem a Katowicami – będzie to 15 marca 2027 roku. Po tej dacie kierowcy samochodów osobowych pojadą za darmo, bo autostrada trafi pod zarząd GDDKiA, a brak podstaw prawnych uniemożliwia pobieranie opłat od pojazdów lekkich. Zobacz więcej >>
Apple CarPlay z wielką aktualizacją! Nowy wygląd, nowe funkcje i wsparcie dla EV 🚗⚡

Apple CarPlay z wielką aktualizacją! Nowy wygląd, nowe funkcje i wsparcie dla EV 🚗⚡

Apple nie zwalnia tempa – podczas konferencji WWDC 2025 zaprezentowano nową wersję CarPlay. System, z którego codziennie korzystają miliony kierowców, zyskał nie tylko odświeżony wygląd, ale i szereg nowych funkcji – szczególnie ważnych dla właścicieli aut elektrycznych. Zobacz więcej >>
Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Huawei zapowiada na wrzesień 2025 aktualizację do nowego systemu jazdy autonomicznej ADS 4.0. Choć w sieci pojawiły się głosy o poziomie autonomii 4, producent studzi emocje – w rzeczywistości chodzi raczej o poziom 3, i to wyłącznie na autostradach. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane