Globalny rynek EV w 2025 roku – dynamiczny wzrost mimo wyzwań

Globalny rynek EV w 2025 roku – dynamiczny wzrost mimo wyzwań
30.12.2024 18:00
Według najnowszego raportu S&P Global Mobility, światowa sprzedaż pojazdów elektrycznych (EV) ma wzrosnąć o 30% w 2025 roku, osiągając 15,1 mln sztuk. To oznacza, że udział EV na globalnym rynku motoryzacyjnym zwiększy się z 13,2% w 2024 roku do 16,7%. Mimo że niektórzy producenci ograniczają swoje plany elektryfikacji, sektor elektromobilności nadal rozwija się dynamicznie. Eksperci przewidują, że trend ten utrzyma się przez kolejne lata.
Dynamika regionalna
Raport podkreśla różnice w tempie wzrostu sprzedaży EV w zależności od regionu. Europa, USA, Chiny i Indie to kluczowe rynki, które kształtują globalny obraz elektryfikacji transportu.
Europa
Na europejskim rynku sprzedaż EV ma wzrosnąć o 43,4%, co zwiększy udział elektryków do 20,4%. Mimo wyzwań, takich jak zmniejszenie dotacji w Niemczech czy planowane ograniczenia wsparcia w krajach takich jak Francja i Hiszpania, sektor wciąż dynamicznie się rozwija.
Stany Zjednoczone
W USA prognozowany wzrost sprzedaży wynosi 36%, co da EV 11,2% udziału w rynku. Jednak przyszłość zależy od polityki administracji Donalda Trumpa, w tym decyzji dotyczących ulg podatkowych i ceł na importowane pojazdy.
Chiny
Chiny pozostają liderem rynku EV, gdzie udział elektryków w rynku ma wynieść 29,7%. Sprzedaż EV przewyższy tam sprzedaż pojazdów spalinowych, co jest ważnym krokiem w realizacji rządowych celów. Do 2035 roku Chiny planują, aby 50% sprzedaży nowych samochodów stanowiły EV.
Indie
Indyjski rynek EV, choć stosunkowo mały, notuje imponujący wzrost. Sprzedaż ma wzrosnąć o 117%, co da EV udział w rynku na poziomie 7,5%. Kluczowe dla dalszego rozwoju będą inwestycje w infrastrukturę ładowania i politykę rządową.
Perspektywy rozwoju
Prognozy na 2025 rok wskazują, że globalny rynek motoryzacyjny zmierza w kierunku coraz większej elektryfikacji. Osiągnięcie 16,7% udziału EV w sprzedaży nowych samochodów będzie kolejnym istotnym krokiem w transformacji transportu, mimo regionalnych różnic i wyzwań.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

 Rewolucja w górnictwie. W Mongolii pracują elektryczne ciężarówki bez kierowców

Rewolucja w górnictwie. W Mongolii pracują elektryczne ciężarówki bez kierowców

W Mongolii Wewnętrznej dzieje się coś, co jeszcze kilka lat temu brzmiałoby jak science fiction. Kopalnia odkrywkowa Yimin jako pierwsza na świecie przestawia się całkowicie na autonomiczne, elektryczne ciężarówki. Zobacz więcej >>
Ile naprawdę przejadą auta elektryczne na „zerze”? Test ADAC i niemieckich dziennikarzy

Ile naprawdę przejadą auta elektryczne na „zerze”? Test ADAC i niemieckich dziennikarzy

Zasięg 0 km. Co dalej? To pytanie spędza sen z powiek wielu kierowcom rozważającym zakup auta elektrycznego. Zobacz więcej >>
Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Miał być symbolem nowoczesności i luksusu na miarę XXI wieku. Zamiast tego Mercedes G 580 EQ, elektryczna wersja legendarnej Klasy G, notuje wyniki sprzedaży, które można uznać za... Zobacz więcej >>
Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Sprzedaż Tesli w kwietniu 2025 roku wyraźnie spadła – i to zarówno w Europie, jak i w Chinach. Dane mówią jednoznacznie: europejski rynek EV coraz częściej wybiera inne marki, a klienci zrażeni są nie tylko ofertą, ale i postawą Elona Muska. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane