Globalny rynek EV w 2025 roku – dynamiczny wzrost mimo wyzwań

Globalny rynek EV w 2025 roku – dynamiczny wzrost mimo wyzwań
30.12.2024 18:00
Według najnowszego raportu S&P Global Mobility, światowa sprzedaż pojazdów elektrycznych (EV) ma wzrosnąć o 30% w 2025 roku, osiągając 15,1 mln sztuk. To oznacza, że udział EV na globalnym rynku motoryzacyjnym zwiększy się z 13,2% w 2024 roku do 16,7%. Mimo że niektórzy producenci ograniczają swoje plany elektryfikacji, sektor elektromobilności nadal rozwija się dynamicznie. Eksperci przewidują, że trend ten utrzyma się przez kolejne lata.
Dynamika regionalna
Raport podkreśla różnice w tempie wzrostu sprzedaży EV w zależności od regionu. Europa, USA, Chiny i Indie to kluczowe rynki, które kształtują globalny obraz elektryfikacji transportu.
Europa
Na europejskim rynku sprzedaż EV ma wzrosnąć o 43,4%, co zwiększy udział elektryków do 20,4%. Mimo wyzwań, takich jak zmniejszenie dotacji w Niemczech czy planowane ograniczenia wsparcia w krajach takich jak Francja i Hiszpania, sektor wciąż dynamicznie się rozwija.
Stany Zjednoczone
W USA prognozowany wzrost sprzedaży wynosi 36%, co da EV 11,2% udziału w rynku. Jednak przyszłość zależy od polityki administracji Donalda Trumpa, w tym decyzji dotyczących ulg podatkowych i ceł na importowane pojazdy.
Chiny
Chiny pozostają liderem rynku EV, gdzie udział elektryków w rynku ma wynieść 29,7%. Sprzedaż EV przewyższy tam sprzedaż pojazdów spalinowych, co jest ważnym krokiem w realizacji rządowych celów. Do 2035 roku Chiny planują, aby 50% sprzedaży nowych samochodów stanowiły EV.
Indie
Indyjski rynek EV, choć stosunkowo mały, notuje imponujący wzrost. Sprzedaż ma wzrosnąć o 117%, co da EV udział w rynku na poziomie 7,5%. Kluczowe dla dalszego rozwoju będą inwestycje w infrastrukturę ładowania i politykę rządową.
Perspektywy rozwoju
Prognozy na 2025 rok wskazują, że globalny rynek motoryzacyjny zmierza w kierunku coraz większej elektryfikacji. Osiągnięcie 16,7% udziału EV w sprzedaży nowych samochodów będzie kolejnym istotnym krokiem w transformacji transportu, mimo regionalnych różnic i wyzwań.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Mercedes szykuje mniejszego "Gelendę" na prąd – premiera w 2026 roku

Mercedes szykuje mniejszego "Gelendę" na prąd – premiera w 2026 roku

Mercedes przygotowuje nową propozycję dla klientów, którym klasyczny Mercedes klasy G 580 EQ wydaje się zbyt duży lub zbyt drogi. Producent pracuje nad mniejszym, elektrycznym modelem, który zachowa charakterystyczny styl i niektóre technologie swojego większego brata. Elektryczna klasa G – potężna, ale kosztowna Mercedes G 580 EQ rozwija 587 KM, osiąga 100 km/h w mniej niż 5 sekund i posiada akumulator o pojemności 112 kWh, umożliwiający szybkie ładowanie z mocą 200 kW. Zobacz więcej >>
Samochody elektryczne tracą na wartości szybciej niż się spodziewano – czy to szansa dla kupujących?

Samochody elektryczne tracą na wartości szybciej niż się spodziewano – czy to szansa dla kupujących?

Nowe badanie iSeeCars ujawnia, że samochody elektryczne tracą na wartości znacznie szybciej niż ich spalinowe odpowiedniki. W ciągu pięciu lat ich wartość może spaść nawet o 72%, co oznacza, że obecni właściciele tracą dziesiątki tysięcy dolarów. Zobacz więcej >>
Europa pracuje nad przełomem w ładowaniu EV – nadchodzi architektura 1200V

Europa pracuje nad przełomem w ładowaniu EV – nadchodzi architektura 1200V

Szybsze, bardziej efektywne ładowanie samochodów elektrycznych może być bliżej, niż nam się wydaje. Europejskie konsorcjum Enlighten pracuje nad nową architekturą elektryczną 1200V, która może zrewolucjonizować elektromobilność. Zobacz więcej >>
XPeng oficjalnie wjeżdża do Polski z trzema elektrykami

XPeng oficjalnie wjeżdża do Polski z trzema elektrykami

To już oficjalne – XPeng, chiński producent nowoczesnych samochodów elektrycznych, rozpoczął działalność w Polsce. Na start oferuje trzy modele: sportowego sedana P7, średniej wielkości SUV-a G6 oraz flagowego SUV-a klasy D – G9. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane