Lamborghini Lanzador – pierwszy elektryk marki już do 2030 roku

Lamborghini Lanzador – pierwszy elektryk marki już do 2030 roku
30.11.2024 19:00
Lamborghini oficjalnie zapowiedziało swoje pierwsze całkowicie elektryczne auto – model Lanzador. Jego produkcja rozpocznie się jeszcze przed końcem tej dekady, co oznacza, że marka z bykiem na masce nie planuje opóźnień w realizacji elektrycznej strategii. Choć konkurencja rewiduje swoje plany, Lamborghini trzyma się obranego kursu.
Elektryczna przyszłość Lamborghini – co wiemy o Lanzadorze?
Pierwszy w pełni elektryczny model Lamborghini – Lanzador – będzie czwartym samochodem w ofercie marki. Jego prototyp zadebiutował w 2023 roku, a już dziś wiemy, że będzie to auto o zwiększonym prześwicie i układzie siedzeń 2+2. Wyróżnikiem ma być wyjątkowa aerodynamika – nadwozie o wysokości zaledwie 150 cm i pochylona przednia szyba zapewnią świetne osiągi i zasięg.
Lanzador ma generować aż 1341 KM. Choć szczegóły dotyczące przyspieszenia czy zasięgu nie są jeszcze znane, Lamborghini zapewnia, że auto sprosta oczekiwaniom fanów marki.
Hybrydowe Lamborghini – pomost ku elektrycznej przyszłości
Obecna gama Lamborghini wciąż oferuje spalinowe jednostki napędowe, ale wszystkie modele mają już hybrydowe wsparcie. Bestsellerowy SUV Urus oraz supersamochody Revuelto i Temerario to przykłady harmonijnego połączenia mocy i ekologii.
Konkurencja się waha, Lamborghini idzie naprzód
Podczas gdy marki takie jak Porsche czy Bentley rewidują swoje strategie dotyczące napędów elektrycznych, Lamborghini pozostaje wierne wcześniejszym deklaracjom. Jak podkreśla CEO marki, Stefan Winkelmann, pierwszy elektryczny model Lamborghini pojawi się zgodnie z planem – do 2030 roku.
Czy jednak całkowita elektryfikacja gamy marki jest możliwa? Lamborghini, w odróżnieniu od wielu konkurentów, nie zapowiedziało rezygnacji z silników spalinowych. Dzięki temu, w razie potrzeby, marka może elastycznie dostosować swoje plany.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Dynamiczny rozwój stacji ładowania w Polsce w 2024 roku

Dynamiczny rozwój stacji ładowania w Polsce w 2024 roku

Na koniec grudnia 2024 roku liczba lokalizacji stacji ładowania samochodów elektrycznych w Polsce wzrosła o 53% w porównaniu do stanu na koniec 2023 roku, co przełożyło się na 10,6 tys. punktów ładowania (wzrost o 50%). Zobacz więcej >>
ChargeIn Go: Nowa aplikacja, która może zmienić podróże autami elektrycznymi

ChargeIn Go: Nowa aplikacja, która może zmienić podróże autami elektrycznymi

ChargeIn Go to nowa aplikacja, która ma za zadanie ułatwić podróżowanie samochodami elektrycznymi zarówno po Polsce, jak i Europie. Jak wygląda obecnie infrastruktura operatora ChargeIn i jakie plany na przyszłość ma firma? Czym jest ChargeIn Go? Twórcy aplikacji określają swoje rozwiązanie jako narzędzie do komfortowego i bezproblemowego ładowania aut elektrycznych. Zobacz więcej >>
Zmiany na europejskich autostradach w 2025 roku – wyższe opłaty i nowe limity prędkości

Zmiany na europejskich autostradach w 2025 roku – wyższe opłaty i nowe limity prędkości

2025 rok to czas istotnych zmian dla kierowców podróżujących po Europie. W wielu krajach Unii Europejskiej wprowadzono wyższe opłaty za winiety oraz zaktualizowano limity prędkości. Zobacz więcej >>
Volkswagen ID.7 – Zwycięzca Testów ADAC 2024

Volkswagen ID.7 – Zwycięzca Testów ADAC 2024

W 2024 roku niemiecka organizacja motoryzacyjna ADAC przeprowadziła szerokie testy aż 84 samochodów, w tym 29 modeli elektrycznych. Oceniano je pod kątem zużycia energii, przestronności wnętrza, funkcjonalności oraz bezpieczeństwa. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane