Lamborghini Lanzador – pierwszy elektryk marki już do 2030 roku

Lamborghini Lanzador – pierwszy elektryk marki już do 2030 roku
30.11.2024 19:00
Lamborghini oficjalnie zapowiedziało swoje pierwsze całkowicie elektryczne auto – model Lanzador. Jego produkcja rozpocznie się jeszcze przed końcem tej dekady, co oznacza, że marka z bykiem na masce nie planuje opóźnień w realizacji elektrycznej strategii. Choć konkurencja rewiduje swoje plany, Lamborghini trzyma się obranego kursu.
Elektryczna przyszłość Lamborghini – co wiemy o Lanzadorze?
Pierwszy w pełni elektryczny model Lamborghini – Lanzador – będzie czwartym samochodem w ofercie marki. Jego prototyp zadebiutował w 2023 roku, a już dziś wiemy, że będzie to auto o zwiększonym prześwicie i układzie siedzeń 2+2. Wyróżnikiem ma być wyjątkowa aerodynamika – nadwozie o wysokości zaledwie 150 cm i pochylona przednia szyba zapewnią świetne osiągi i zasięg.
Lanzador ma generować aż 1341 KM. Choć szczegóły dotyczące przyspieszenia czy zasięgu nie są jeszcze znane, Lamborghini zapewnia, że auto sprosta oczekiwaniom fanów marki.
Hybrydowe Lamborghini – pomost ku elektrycznej przyszłości
Obecna gama Lamborghini wciąż oferuje spalinowe jednostki napędowe, ale wszystkie modele mają już hybrydowe wsparcie. Bestsellerowy SUV Urus oraz supersamochody Revuelto i Temerario to przykłady harmonijnego połączenia mocy i ekologii.
Konkurencja się waha, Lamborghini idzie naprzód
Podczas gdy marki takie jak Porsche czy Bentley rewidują swoje strategie dotyczące napędów elektrycznych, Lamborghini pozostaje wierne wcześniejszym deklaracjom. Jak podkreśla CEO marki, Stefan Winkelmann, pierwszy elektryczny model Lamborghini pojawi się zgodnie z planem – do 2030 roku.
Czy jednak całkowita elektryfikacja gamy marki jest możliwa? Lamborghini, w odróżnieniu od wielu konkurentów, nie zapowiedziało rezygnacji z silników spalinowych. Dzięki temu, w razie potrzeby, marka może elastycznie dostosować swoje plany.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

🔋 Gwarancje pod lupą Na rynku aut elektrycznych gwarancja staje się dziś jednym z najważniejszych narzędzi walki o klienta. Szczególnie mocno widać to wśród nowych graczy, jak marki chińskie, które próbują przekonać sceptycznych klientów do swojej oferty. Zobacz więcej >>
5000 elektrycznych vanów Mercedesa zasili flotę Amazona

5000 elektrycznych vanów Mercedesa zasili flotę Amazona

Amazon stawia na elektromobilność na wielką skalę. Do jego sieci dostawczej trafi niemal 5000 bezemisyjnych vanów Mercedes-Benz – modeli eSprinter i eVito. Zobacz więcej >>
BYD wprowadza megawatowe ładowarki do Europy. Rewolucja w szybkim ładowaniu już blisko

BYD wprowadza megawatowe ładowarki do Europy. Rewolucja w szybkim ładowaniu już blisko

Chiński gigant motoryzacyjny BYD zapowiedział wprowadzenie do Europy ultramocnych stacji ładowania o mocy nawet 1000 kW. Technologia funkcjonująca już w Chinach pod nazwą Megawatt Flash Chargers ma odmienić podejście do elektromobilności na Starym Kontynencie. Zobacz więcej >>
Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Miał być symbolem nowoczesności i luksusu na miarę XXI wieku. Zamiast tego Mercedes G 580 EQ, elektryczna wersja legendarnej Klasy G, notuje wyniki sprzedaży, które można uznać za... Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane