Hyundai IONIQ 5 - przyszłość wygląda jak Golf z Minecrafta - test

2021-11-21
|
Czy Hyundai Ioniq 5 to Golf z Minecrafta? Takie pytanie stawia Marek Drives. Pozwólcie, że się z tym stwierdzeniem nie zgodzimy. Oczywiście można dostrzeć podobieństwo do Golfa, ale pamiętajmy, że Hyundai to znacznie większe auto od Golfa. To segment D-SUV (choć nie wygląda), podczas gdy Golf to auto segmentu C.
Hyundai IONIQ 5 to elektryczny crossover i pierwszy model koreańskiej marki zbudowany na dedykowanej platformie dla pojazdów o napędzie elektrycznym - E-GMP. Hyundai chwali się inteligentnym wykorzystaniem przestrzeni wewnątrz, zastosowaniem wielu przyjaznych środowsku materiałów, ale przede wszystkim szybkim ładowaniem. Tego ostatniego w Polsce na razie nie ma, ale wkrótce ma być.
Na pierwszy rzut oka IONIQ 5 wygląda na kompaktowego hatchbacka, ale to tylko złudzenie osiągnięte dzięki nowej platformie umożliwiającej projektowanie samochodu pod kątem napędu elektrycznego. To mierzący ponad 460 cm długości prawie SUV na 19- lub 20-calowych felgach. Prawie SUV, bo ma zaledwie 16-centymetrowy prześwit. Podobnie jak w Volkswagenie ID.4, którego testowałem niedawno, również w Ioniqu akumulatory schowane są w podłodze.
Gabarytami IONIQ5 plasuje się między Volkswagen ID.4 a Skodą Enyaq. Nieco większe są Skoda Kodiaq czy BMW iX3. Ale niewiele większe. Natomiast z 3-metrowym rozstawem osi IONIQ 5 może konkurować SUVami takimi jak Mercedes GLE czy Volvo XC90. Albo z Jaguarem i-Pacem, który jest od Ioniqa niższy, ale szerszy.

Warto przeczytać

Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Miał być symbolem nowoczesności i luksusu na miarę XXI wieku. Zamiast tego Mercedes G 580 EQ, elektryczna wersja legendarnej Klasy G, notuje wyniki sprzedaży, które można uznać za... Zobacz więcej >>
Nowe prawo drogowe 2025 – ostrzejsze kary za nielegalne wyścigi i brawurę

Nowe prawo drogowe 2025 – ostrzejsze kary za nielegalne wyścigi i brawurę

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy, która ma poprawić bezpieczeństwo na polskich drogach. W obliczu ponad 21,5 tys. Zobacz więcej >>
Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

🔋 Gwarancje pod lupą Na rynku aut elektrycznych gwarancja staje się dziś jednym z najważniejszych narzędzi walki o klienta. Szczególnie mocno widać to wśród nowych graczy, jak marki chińskie, które próbują przekonać sceptycznych klientów do swojej oferty. Zobacz więcej >>
Tesla wprowadza opłaty za ładowanie powyżej 80% – również w Polsce

Tesla wprowadza opłaty za ładowanie powyżej 80% – również w Polsce

Nowe zasady ładowania na Superchargerach Tesli wchodzą w życie także w Polsce. Od teraz kierowcy mogą zapłacić nawet 2 zł za minutę, jeśli będą ładować pojazd powyżej 80% baterii. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane