TEST Fiat 500e RED 42 kWh

2022-04-05
|
Oto nowy Fiat 500e! Z wyglądu bardziej drapieżny, bardziej męski od poprzedniej wersji, która głównie skierowana była do damskiego grona odbiorców (pomijając wersję Abarth).
Bryła pozostała niezmienna, auto lekko urosło, ale wciąż wyraźnie nawiązuje do pierwowzoru sprzed kilkudziesięciu już lat. To co najbardziej rzuca się w oczy to zmiana przednich i tylnych świateł oraz nowe klamki... a w zasadzie ich brak. W miejscu chromowanych klasycznych klamek mamy teraz wycięcie w karoserii. Jest to prawdopodobnie opcja poprawiająca aerodynamikę, ale przy aucie miejskim raczej głównym przesłaniem były względny oszczędnościowe.
Auto oferowane jest w dwóch wersjach - 95 i 118 koni mechanicznych. Mamy też dwie pojemności baterii: 24kWh i 42kWh. Pozwalają one przejechać odpowiednio 190 i 320 kilometrów na jednym ładowaniu. Należy pamiętać, że w warunkach zimowych będzie to taczej 120 i 210 km.
Maksymalna moc ładowania to w zależności od wersji 50 i 85kW. To oznacza, że na ładowarkach DC auto naładujemy w 35 minut. Ładowanie z domowego gniazdka zajmie od 8 do 15 godzin.
Niestety największą wadą tego uroczego maluszka jest jego cena. Auta elektryczne, nawet te małe, wciąż są stosunkowo drogie. 140 tysięcy złotych to kwota, jaką należy wydać za wersję 118-konną z większą baterią. To niemal 3-krotność ceny spalinowej wersji 500-tki sprzed faceliftingu. Ale Fiat 500 zawsze był nieco droższy od swoich konkurentów, stawiając bardziej na stylistykę i prestiż, niż na walkę cenową z konkurencją.

Warto przeczytać

Opony do Samochodów Elektrycznych: Co Powinieneś Wiedzieć

Opony do Samochodów Elektrycznych: Co Powinieneś Wiedzieć

Mogłoby się wydawać, że opony do samochodów elektrycznych niczym nie różnią się od tych używanych w pojazdach z napędem konwencjonalnym. Jednakże istnieje kilka istotnych różnic, które każdy posiadacz lub potencjalny nabywca elektryka powinien znać. Zobacz więcej >>
Volkswagen ID.Golf - Rewolucja Elektryczna Przełożona

Volkswagen ID.Golf - Rewolucja Elektryczna Przełożona

Volkswagen ID.Golf, który miał być przełomem w elektryfikacji jednego z najbardziej ikonicznych modeli w historii motoryzacji, napotyka kolejne opóźnienia. Premierę przesunięto o 15 miesięcy, co oznacza, że nie zobaczymy go na rynku przed 2029 rokiem. Zobacz więcej >>
Elektryczny Sedan Serii M od BMW: Potężna Moc i Nowa Era

Elektryczny Sedan Serii M od BMW: Potężna Moc i Nowa Era

BMW przygotowuje się do wprowadzenia na rynek swojego pierwszego elektrycznego sedana serii M, który ma zadebiutować w 2026 lub 2027 roku. Ten nowy model ma oferować niewyobrażalną dziś moc, sięgającą aż 1360 KM (1 megawat, czyli 1000 kilowatów), co zapowiedział Frank van Meel, szef działu M marki BMW, cytowany przez portal Motor Trend. Zobacz więcej >>
Rynek Samochodów Elektrycznych w Europie: Wyzwania i Szanse

Rynek Samochodów Elektrycznych w Europie: Wyzwania i Szanse

Przez ostatnią dekadę rynek samochodów elektrycznych (EV) w Europie rozwijał się dynamicznie. Koszty baterii spadły o 90%, zasięg pojazdów wzrósł z 100-150 km do ponad 400 km, a infrastruktura ładowania rozwija się, choć nadal istnieją obszary wymagające poprawy. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane