TEST Fiat 500e RED 42 kWh

2022-04-05
|
Oto nowy Fiat 500e! Z wyglądu bardziej drapieżny, bardziej męski od poprzedniej wersji, która głównie skierowana była do damskiego grona odbiorców (pomijając wersję Abarth).
Bryła pozostała niezmienna, auto lekko urosło, ale wciąż wyraźnie nawiązuje do pierwowzoru sprzed kilkudziesięciu już lat. To co najbardziej rzuca się w oczy to zmiana przednich i tylnych świateł oraz nowe klamki... a w zasadzie ich brak. W miejscu chromowanych klasycznych klamek mamy teraz wycięcie w karoserii. Jest to prawdopodobnie opcja poprawiająca aerodynamikę, ale przy aucie miejskim raczej głównym przesłaniem były względny oszczędnościowe.
Auto oferowane jest w dwóch wersjach - 95 i 118 koni mechanicznych. Mamy też dwie pojemności baterii: 24kWh i 42kWh. Pozwalają one przejechać odpowiednio 190 i 320 kilometrów na jednym ładowaniu. Należy pamiętać, że w warunkach zimowych będzie to taczej 120 i 210 km.
Maksymalna moc ładowania to w zależności od wersji 50 i 85kW. To oznacza, że na ładowarkach DC auto naładujemy w 35 minut. Ładowanie z domowego gniazdka zajmie od 8 do 15 godzin.
Niestety największą wadą tego uroczego maluszka jest jego cena. Auta elektryczne, nawet te małe, wciąż są stosunkowo drogie. 140 tysięcy złotych to kwota, jaką należy wydać za wersję 118-konną z większą baterią. To niemal 3-krotność ceny spalinowej wersji 500-tki sprzed faceliftingu. Ale Fiat 500 zawsze był nieco droższy od swoich konkurentów, stawiając bardziej na stylistykę i prestiż, niż na walkę cenową z konkurencją.

Warto przeczytać

Bezpieczeństwo pojazdów elektrycznych: fakty i mity o pożarach

Bezpieczeństwo pojazdów elektrycznych: fakty i mity o pożarach

Wraz z rosnącą liczbą samochodów elektrycznych na drogach, coraz częściej poruszana jest kwestia ich bezpieczeństwa, zwłaszcza w kontekście pożarów. Choć samochody elektryczne rzadziej ulegają zapłonowi niż spalinowe, gdy dochodzi do pożaru, wymaga on zastosowania innych technologii gaśniczych. Zobacz więcej >>
Tesla Model 3 Long Range RWD – Nowy Standard Wydajności na Rynku Europejskim

Tesla Model 3 Long Range RWD – Nowy Standard Wydajności na Rynku Europejskim

Tesla po raz kolejny zaskakuje swoich fanów i rynek motoryzacyjny, wprowadzając nową wersję Modelu 3 na europejski rynek. Nowy wariant – Model 3 Long Range z napędem na tylne koła (RWD) – zapewnia imponujący zasięg 702 km według normy WLTP i zużycie energii na poziomie jedynie 12,5 kWh/100 km. Zobacz więcej >>
Ekologiczna rewolucja w lotnictwie – wyzwania i nadzieje na przyszłość

Ekologiczna rewolucja w lotnictwie – wyzwania i nadzieje na przyszłość

Lotnictwo, jako sektor odpowiedzialny za znaczną część globalnych emisji gazów cieplarnianych, stoi przed ogromnym wyzwaniem – do 2050 roku ma osiągnąć zeroemisyjność. Ta ambitna transformacja opiera się na nowych technologiach, innowacyjnych paliwach i współpracy między kluczowymi graczami branży. Zobacz więcej >>
Lucid walczy o przyszłość: Nadchodzi nowy SUV za 50 000 dolarów

Lucid walczy o przyszłość: Nadchodzi nowy SUV za 50 000 dolarów

Marka Lucid, mimo swoich technologicznych sukcesów, wciąż stara się zdobyć większy udział na rynku i zwiększyć swoją zyskowność. Pomóc w tym ma nadchodzący SUV o przewidywanej cenie ok. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane