Volkswagen ID.3 to kompaktowy samochód o napędzie elektrycznym. Następca e-Golfa i pierwszy z gamy samochodów Volkswagena na modularnej płycie podłogowej MEB przeznaczonej dla pojazdów elektrycznych. Trzy w nazwie to oznaczenie segmentu - kompakt lub C to trzeci segment po małych autach miejskich (A) i oraz autach miejskich (B). W marketingowy opis ładnie wpisuje się też wersja, że to trzeci po Garbusie i Golfie przełomowy model Volkswagena, bo rozpoczyna on erę masowej elektromobilności.
Dlaczego nie po prostu e-Golf, e-Tiguan, e-Polo? Aby stworzyć e-Golfa inżynierowie musieli upchnąć elektryczny osprzęt w konstrukcję przeznaczoną dla samochodów o napędzie spalinowym. Można wywalić silnik i zbiornik paliwa, a w ich miejsce wstawić motor elektryczny i akumulatory, ale to nie jest optymalne rozwiązanie. Lepiej jest zaprojektować ułożenie podzespołów na dedykowanej platformie, a następnie obudować to karoserią.
Do e-Golfa trudno byłoby dołożyć więcej akumulatorów. Można je zmienić na bardziej pojemne, ale nie na większe. W przypadku platformy MEB między przednią a tylną osią można dołożyć lub odjąć akumulatorów w zależności od wersji, na jaką zdecyduje się klient, można zastosować napęd na jedną lub obie osie.
↔ Volkswagen ID.3 wymiary:
✔ długość: 4261 mm
✔ szerokość: 1809 mm
✔ wysokość: 1568 mm
✔ rozstaw osi: 2770 mm
✔ bagażnik: 385 L