Volkswagen ID.3 - elektryczny Golf? (PL) - test i jazda próbna

2021-11-18
|
Volkswagen ID.3 to kompaktowy samochód o napędzie elektrycznym. Następca e-Golfa i pierwszy z gamy samochodów Volkswagena na modularnej płycie podłogowej MEB przeznaczonej dla pojazdów elektrycznych. Trzy w nazwie to oznaczenie segmentu - kompakt lub C to trzeci segment po małych autach miejskich (A) i oraz autach miejskich (B). W marketingowy opis ładnie wpisuje się też wersja, że to trzeci po Garbusie i Golfie przełomowy model Volkswagena, bo rozpoczyna on erę masowej elektromobilności.
Dlaczego nie po prostu e-Golf, e-Tiguan, e-Polo? Aby stworzyć e-Golfa inżynierowie musieli upchnąć elektryczny osprzęt w konstrukcję przeznaczoną dla samochodów o napędzie spalinowym. Można wywalić silnik i zbiornik paliwa, a w ich miejsce wstawić motor elektryczny i akumulatory, ale to nie jest optymalne rozwiązanie. Lepiej jest zaprojektować ułożenie podzespołów na dedykowanej platformie, a następnie obudować to karoserią.
Do e-Golfa trudno byłoby dołożyć więcej akumulatorów. Można je zmienić na bardziej pojemne, ale nie na większe. W przypadku platformy MEB między przednią a tylną osią można dołożyć lub odjąć akumulatorów w zależności od wersji, na jaką zdecyduje się klient, można zastosować napęd na jedną lub obie osie.
↔ Volkswagen ID.3 wymiary:
✔ długość: 4261 mm
✔ szerokość: 1809 mm
✔ wysokość: 1568 mm
✔ rozstaw osi: 2770 mm
✔ bagażnik: 385 L

Warto przeczytać

Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Huawei zapowiada na wrzesień 2025 aktualizację do nowego systemu jazdy autonomicznej ADS 4.0. Choć w sieci pojawiły się głosy o poziomie autonomii 4, producent studzi emocje – w rzeczywistości chodzi raczej o poziom 3, i to wyłącznie na autostradach. Zobacz więcej >>
🔋 Elektryfikacja przyspiesza! Rekordowe wyniki rejestracji w czerwcu 2025

🔋 Elektryfikacja przyspiesza! Rekordowe wyniki rejestracji w czerwcu 2025

Czerwiec 2025 roku przyniósł kolejne potwierdzenie, że polski rynek motoryzacyjny nie tylko się stabilizuje, ale również dynamicznie zmienia w stronę elektromobilności. Jak wynika z danych ZDS i PZPM, w minionym miesiącu zarejestrowano 49 587 nowych samochodów osobowych. Zobacz więcej >>
 Orlen bez rosyjskiej ropy – historyczny koniec epoki

Orlen bez rosyjskiej ropy – historyczny koniec epoki

1 lipca 2025 roku zapisał się jako symboliczna data w historii energetycznej Europy Środkowej. Grupa Orlen zakończyła ostatni kontrakt na dostawy rosyjskiej ropy naftowej do Czech, domykając tym samym wieloletni proces uniezależniania się od surowców z Rosji. Zobacz więcej >>
Tylko elektryki naprawdę czyszczą powietrze. Hybrydy? Coraz większe rozczarowanie

Tylko elektryki naprawdę czyszczą powietrze. Hybrydy? Coraz większe rozczarowanie

Według najnowszego raportu ICCT (International Council on Clean Transportation), samochody elektryczne sprzedawane obecnie w Europie emitują aż 73 proc. mniej gazów cieplarnianych w całym cyklu życia niż ich benzynowe odpowiedniki. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane