Tesla zaprezentowała dzisiaj zaktualizowany port ładowania dla Modelu S i Modelu X na rynki międzynarodowe. Od tego roku we wszystkich Teslach kierowanych na rynek europejski (i azjatycki) Tesle będą wyposażone w port ładowania CCS2.
Do pozytywna zmiana dla użytkowników. Do tej pory Model S i X w Europie i na innych rynkach miał tylko zmodyfikowaną wtyczkę typu 2, która wymagała użycia adaptera, aby samochód mógł być podłączony do Superchargerów Tesli i szybkich ładowarek DC innych firm.
Nie jest to idealne rozwiązanie, ponieważ nie tylko jest to niezgrabny adapter, ale także ogranicza prędkość ładowania poniżej 150 kW, podczas gdy nowe Modele 3 i Y z portem CCS2 oferowały już prędkości ładowania do 250kW!
Dodatkowo Tesla w przyszłości z pewnością zaoszczędzi na uproszczeniu Superchargerów, które w Europie dotychczas musiały być wyposażone w 2 kable i 2 różne końcówki wtyczek. Ujednolicenie portów sprawi, że łatwiejsze i tańsze będzie stawianie nowych punktów jak i modernizacja starszych Superchargerów z wersji V2 do V3 (150kW -> 250 kW).
Nowy port ładowania został zaprezentowany dzisiaj na specjalnym pokazie na Tajwanie.
Oto film przedstawiający otwieranie i zamykanie nowych drzwi portu ładowania, nakręcony przez właścicieli Tesli na Tajwanie.
To nie jedyna ujawniona dzisiaj zmiana w nowych Teslach S i X. Tesla poinformowała, że nowe modele S i X będą posiadały także nowe reflektory projekcyjne z technologią matrycową, takie jak te, które można znaleźć w Modelu 3 i Modelu Y.