Ford buduje nową fabrykę Europie - akumulatory LFP będą produkowane w Turcji.

Ford buduje nową fabrykę Europie - akumulatory LFP będą produkowane w Turcji.
22.02.2023 18:30
Ford ogłosił porozumienie z LG i Koç Holdings, w sprawie budowy zakładu produkcji akumulatorów w Turcji, w pobliżu Ankary. Planowo, budowa ma rozpocząć się jeszcze w tym roku. Dotychczasowe plany Forda skupiały się przede wszystkim na masowej rozbudowie sieci produkcji elektrycznej w Stanach Zjednoczonych. Sytuacja zmieniła się, gdy UE nakazała całkowite wycofanie silników spalinowych w Europie do 2035 roku. Producent spostrzegł się, że obszar ten stanie się pokaźnym rynkiem zbytu dla pojazdów elektrycznych i podjął decyzję o budowie potężnego zakładu produkcyjnego na terenie Europy.
Zdaniem Forda, fabryka będzie produkowała 25 GWh ogniw akumulatorowych rocznie, z możliwością rozbudowy do 45 GWh, co uczyni ją jedną z największych fabryk akumulatorów na całym kontynencie.
początek cytatu
„Ford nadal rozwija nasze plany dotyczące pojazdów elektrycznych, stając się liderem rewolucji pojazdów elektrycznych. Wywiązujemy się ze zobowiązania do produkcji akumulatorów w tym samym regionie, w którym budujemy pojazdy elektryczne. Ustanowienie nowej spółki joint venture z LGES i KOÇ Holding położy solidny fundament, który ma fundamentalne znaczenie dla budowania kwitnącej przyszłości pojazdów elektrycznych dla Forda w Europie” – tak przyszłą współpracę z LG i KOÇ Holding nakreśliła Lisa Drake, wiceprezes Forda ds. uprzemysłowienia pojazdów elektrycznych.
koniec cytatu
Warto nadmienić, że partnerzy Forda nie są przypadkowi. LG współpracowało z Ford Europe już wcześniej, dostarczając producentowi akumulatory do jego zakładu montażowego w Polsce.
początek cytatu
„Nasze wieloletnie relacje biznesowe z Fordem są wynikiem naszego zaangażowania w dostarczanie niezrównanej konkurencyjności produktów, stabilnych zysków i globalnej wiedzy operacyjnej, co jest możliwe dzięki naszej rozległej wiedzy zgromadzonej dzięki zapobiegawczym inwestycjom na światowych rynkach”- powiedział Prezes Zarządu LG Energy Solutions- Youngsoo Kwon
koniec cytatu
Drugi partner Forda, KOÇ Holdings to turecki konglomerat przemysłowy, który współpracował z Fordem w zakładach montażowych producenta, zlokalizowanych na terenie Turcji.
Trzeba przyznać, że aspiracje Forda sięgają wysoko. Firma planuje budować aż 2 miliony pojazdów elektrycznych rocznie do 2026 r. Zakłady produkujące akumulatory, w tym zakład w Turcji, będą dla marki kluczowe, by osiągnąć ten cel. Miejmy nadzieję, że dzięki tej inwestycji, europejski rynek samochodów elektrycznych wzbogaci się o wiele nowych modeli pojazdów, a konsumenci będą mieli w czym wybierać.
Autor: xkuczx
Zdjęcia: electrek
|
Źródło: www.teslarati.com/ford-new-battery-production-jv-lg/
|
Tagi:

Warto przeczytać

Samochody Elektryczne: Taniej Już Być Nie Może!

Samochody Elektryczne: Taniej Już Być Nie Może!

Wraz z rosnącą popularnością samochodów elektrycznych, coraz częściej pojawiają się głosy obawiające się przeciążenia sieci energetycznej i wzrostu cen prądu. Jednakże, najnowsze dane oraz raporty wskazują na zupełnie inną perspektywę. Według raportu amerykańskiej firmy Synapse Energy Economics, właściciele samochodów elektrycznych odnotowali znaczące korzyści finansowe w ciągu ostatniej dekady. Zobacz więcej >>
Kontrowersje wokół Tesli: Anulacja Taniej Tesli na Rzecz Robotaxi?

Kontrowersje wokół Tesli: Anulacja Taniej Tesli na Rzecz Robotaxi?

Ostatnie doniesienia od agencji Reuters wstrząsnęły światem Tesli i jego entuzjastów. Według informacji opublikowanych przez Reuters, producent samochodów elektrycznych miał rzekomo porzucić plany dotyczące taniej wersji Tesli, znanego wewnętrznie jako NV91 lub H422. Zobacz więcej >>
Rewolucja w cenach Tesli: Model 3 od 194 990 złotych!

Rewolucja w cenach Tesli: Model 3 od 194 990 złotych!

Tesla obniżyła ceny swoich pojazdów, co może być dobrą wiadomością dla miłośników elektrycznych samochodów. Teraz najtańszym modelem w ofercie producenta jest Tesla Model 3 Napęd na Tylne Koła / RWD po faceliftingu, dostępny od 194 990 złotych, a wariant z dużą baterią i dwoma silnikami, Long Range AWD, kosztuje dokładnie tyle samo, co Tesla Model Y LR AWD - 224 990 złotych. Zobacz więcej >>
Pożar elektryka w Warszawie: Lucid Air za milion złotych spłonął po wypadku

Pożar elektryka w Warszawie: Lucid Air za milion złotych spłonął po wypadku

W ostatnich dniach na warszawskim Mokotowie wydarzył się dramatyczny wypadek, w którym brał udział elektryczny pojazd Luksusowy sedan Lucid Air, wart aż milion złotych, stanął w płomieniach po uderzeniu w słup. Szczegóły zdarzenia wzbudziły duże zainteresowanie opinii publicznej. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane