Nissan podjął strategiczną decyzję o zwiększeniu swojego zaangażowania na rynku pojazdów elektrycznych.

Nissan podjął strategiczną decyzję o zwiększeniu swojego zaangażowania na rynku pojazdów elektrycznych.
28.02.2023 18:30
Nissan przyspiesza rozwój swoich pojazdów elektrycznych po tym, jak uświadomił sobie, że nabywcy preferują EV.
W miarę jak przemysł samochodowy zmierza ku ekologicznej przyszłości, Nissan podjął strategiczną decyzję o zwiększeniu zaangażowania na rynku pojazdów elektrycznych. Decyzję o przyspieszeniu strategii podjęto w związku z rekordowym wzrostem popytu na bezemisyjne pojazdy elektryczne.
Nissan dostrzega zmiany w preferencjach konsumentów i podwaja swoją dotychczasową strategię w zakresie pojazdów elektrycznych.
Po zdobyciu pozycji lidera dzięki wprowadzeniu na rynek modelu LEAF w 2011 roku, Nissan od kilku lat pozostaje w tyle, co jest wynikiem niewprowadzania nowych modeli elektrycznych do swojej oferty, podczas gdy większość producentów samochodów ma już na rynku pojazdy w pełni elektryczne, a ich gama stale rośnie.
Mimo że Nissan LEAF stał się jednym z najlepiej sprzedających się pojazdów elektrycznych na świecie, japońskiemu producentowi zajęło ponad dekadę wydanie drugiego w pełni elektrycznego pojazdu - crossovera SUV Ariya, którego start produkcji i tak ostatecznie musiał być kilkukrotnie przesuwany.
Nissan Ariya z 2023 roku jest pierwszym elektrycznym SUV-em japońskiego producenta. Jego zasięg to maksymalnie 490km, a sugerowana cena detaliczna zaczyna się od 239 900 zł (za wersję Engage FWD z zasięgiem 348km).
W ramach planu "Ambition 2030" Nissana, wprowadzonego w listopadzie 2021 roku, firma ogłosiła, że do końca dekady wprowadzi 23 zelektryfikowane modele, w tym 15 w pełni elektrycznych pojazdów. Początkowe plany zakładały, że 50% wszystkich modeli w całej linii Nissana i Infiniti będzie miało charakter EV lub hybrydowy.
Jednak w odpowiedzi na "zmiany potrzeb klientów i otoczenia biznesowego" w kierunku pojazdów w pełni elektrycznych, Nissan planuje teraz przyspieszyć swoją inwestycję.
Nissan przyspiesza realizację strategii Ambition 2030 dotyczącej pojazdów elektrycznych
Nissan ogłosił w niedzielę, w komunikacie prasowym, że przyspieszy działania mające na celu wprowadzenie na rynek pojazdów w pełni elektrycznych.
Do 2030 roku japoński producent planuje wprowadzić na rynek 27 modeli zelektryfikowanych, w tym 19 nowych pojazdów elektrycznych, przy czym udział pojazdów elektrycznych będzie wynosił 55%, a wcześniej wynosił on 50%. Ponadto Nissan prognozuje wyższe wskaźniki sprzedaży pojazdów elektrycznych sprzedawanych na kluczowych rynkach do 2026 roku, w tym:
Europa: 98% z 75%
Japonia: 58% z 55%
Chiny: 35% z 40%
Stany Zjednoczone: 40% (tylko EV)
Autor: Karolina
Zdjęcia:
|
Źródło: electrek
|
Tagi:

Warto przeczytać

Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Rosnące rabaty, znikające rządowe dopłaty i imponujące wyniki sprzedaży aut elektrycznych – tak w skrócie wygląda europejski rynek motoryzacyjny na początku 2025 roku. Z najnowszego raportu JATO Dynamics wynika, że producenci muszą wykazywać się niezwykłą elastycznością, aby sprostać szybko zmieniającym się warunkom. Zobacz więcej >>
Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Przez ostatni rok ulice Kolonii stały się poligonem dla jednego z najciekawszych projektów miejskiej elektromobilności w Europie. Rheinmetall – znany głównie z sektora zbrojeniowego – pokazał, że jego technologie świetnie sprawdzają się także… w chodniku. Zobacz więcej >>
🌍 Tunel Europa–Afryka? Hiszpania wraca do śmiałej wizji sprzed lat!

🌍 Tunel Europa–Afryka? Hiszpania wraca do śmiałej wizji sprzed lat!

Czy już wkrótce pojedziemy samochodem z Europy do Afryki? Hiszpania znów rozważa budowę tunelu pod Cieśniną Gibraltarską, który połączyłby Półwysep Iberyjski z Marokiem. Projekt, nad którym pracuje się już od ponad 40 lat, zyskuje nowe życie. Zobacz więcej >>
Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 to elektryczny hot hatch, który wywodzi się z miejskiego Renault 5 E-Tech. Choć dzielą wiele wspólnych cech, różni je kluczowa rzecz: emocje za kierownicą. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane