Nissan podjął strategiczną decyzję o zwiększeniu swojego zaangażowania na rynku pojazdów elektrycznych.

Nissan podjął strategiczną decyzję o zwiększeniu swojego zaangażowania na rynku pojazdów elektrycznych.
28.02.2023 18:30
Nissan przyspiesza rozwój swoich pojazdów elektrycznych po tym, jak uświadomił sobie, że nabywcy preferują EV.
W miarę jak przemysł samochodowy zmierza ku ekologicznej przyszłości, Nissan podjął strategiczną decyzję o zwiększeniu zaangażowania na rynku pojazdów elektrycznych. Decyzję o przyspieszeniu strategii podjęto w związku z rekordowym wzrostem popytu na bezemisyjne pojazdy elektryczne.
Nissan dostrzega zmiany w preferencjach konsumentów i podwaja swoją dotychczasową strategię w zakresie pojazdów elektrycznych.
Po zdobyciu pozycji lidera dzięki wprowadzeniu na rynek modelu LEAF w 2011 roku, Nissan od kilku lat pozostaje w tyle, co jest wynikiem niewprowadzania nowych modeli elektrycznych do swojej oferty, podczas gdy większość producentów samochodów ma już na rynku pojazdy w pełni elektryczne, a ich gama stale rośnie.
Mimo że Nissan LEAF stał się jednym z najlepiej sprzedających się pojazdów elektrycznych na świecie, japońskiemu producentowi zajęło ponad dekadę wydanie drugiego w pełni elektrycznego pojazdu - crossovera SUV Ariya, którego start produkcji i tak ostatecznie musiał być kilkukrotnie przesuwany.
Nissan Ariya z 2023 roku jest pierwszym elektrycznym SUV-em japońskiego producenta. Jego zasięg to maksymalnie 490km, a sugerowana cena detaliczna zaczyna się od 239 900 zł (za wersję Engage FWD z zasięgiem 348km).
W ramach planu "Ambition 2030" Nissana, wprowadzonego w listopadzie 2021 roku, firma ogłosiła, że do końca dekady wprowadzi 23 zelektryfikowane modele, w tym 15 w pełni elektrycznych pojazdów. Początkowe plany zakładały, że 50% wszystkich modeli w całej linii Nissana i Infiniti będzie miało charakter EV lub hybrydowy.
Jednak w odpowiedzi na "zmiany potrzeb klientów i otoczenia biznesowego" w kierunku pojazdów w pełni elektrycznych, Nissan planuje teraz przyspieszyć swoją inwestycję.
Nissan przyspiesza realizację strategii Ambition 2030 dotyczącej pojazdów elektrycznych
Nissan ogłosił w niedzielę, w komunikacie prasowym, że przyspieszy działania mające na celu wprowadzenie na rynek pojazdów w pełni elektrycznych.
Do 2030 roku japoński producent planuje wprowadzić na rynek 27 modeli zelektryfikowanych, w tym 19 nowych pojazdów elektrycznych, przy czym udział pojazdów elektrycznych będzie wynosił 55%, a wcześniej wynosił on 50%. Ponadto Nissan prognozuje wyższe wskaźniki sprzedaży pojazdów elektrycznych sprzedawanych na kluczowych rynkach do 2026 roku, w tym:
Europa: 98% z 75%
Japonia: 58% z 55%
Chiny: 35% z 40%
Stany Zjednoczone: 40% (tylko EV)
Autor: Karolina
Zdjęcia:
|
Źródło: electrek
|
Tagi:

Warto przeczytać

Ładowanie Pulsacyjne: Klucz do Dłuższego Życia Baterii Li-ion

Ładowanie Pulsacyjne: Klucz do Dłuższego Życia Baterii Li-ion

Nowe badania przeprowadzone przez naukowców z Centrum Helmholtza rzucają nowe światło na proces starzenia się ogniw Li-ion. Okazuje się, że metoda ładowania pulsacyjnego, wykorzystująca wysoką częstotliwość impulsów, może znacząco spowolnić degradację baterii i podwoić ich czas życia w porównaniu do tradycyjnych metod ładowania opartych na stałym natężeniu. Zobacz więcej >>
Rynek Samochodów Elektrycznych w Europie: Analiza Wzrostu i Trendów na Przełomie 2023/2024

Rynek Samochodów Elektrycznych w Europie: Analiza Wzrostu i Trendów na Przełomie 2023/2024

Najnowsze dane opublikowane przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) rzuciły światło na aktualny stan sprzedaży samochodów elektrycznych w Europie, wykazując pewne delikatne spowolnienie w tempie wzrostu. W okresie styczeń-luty 2024 roku pojazdy elektryczne stanowiły 11,5% wszystkich nowych rejestracji w Unii Europejskiej, co oznacza wzrost o 11,2% w porównaniu do poprzedniego roku. Zobacz więcej >>
Samochody Elektryczne: Taniej Już Być Nie Może!

Samochody Elektryczne: Taniej Już Być Nie Może!

Wraz z rosnącą popularnością samochodów elektrycznych, coraz częściej pojawiają się głosy obawiające się przeciążenia sieci energetycznej i wzrostu cen prądu. Jednakże, najnowsze dane oraz raporty wskazują na zupełnie inną perspektywę. Według raportu amerykańskiej firmy Synapse Energy Economics, właściciele samochodów elektrycznych odnotowali znaczące korzyści finansowe w ciągu ostatniej dekady. Zobacz więcej >>
Fisker traci miliony dolarów w opłatach za samochody: Problemy z wewnętrznymi procedurami

Fisker traci miliony dolarów w opłatach za samochody: Problemy z wewnętrznymi procedurami

Ogromne kłopoty finansowe, jakie dotknęły Fiskera, nie są przypadkowe, informuje TechCrunch. Okazuje się, że firma nie miała wewnętrznych procedur śledzenia transakcji, co doprowadziło do "zagubienia" milionów dolarów w opłatach od klientów. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane