Nissan przyspiesza rozwój swoich pojazdów elektrycznych po tym, jak uświadomił sobie, że nabywcy preferują EV.
W miarę jak przemysł samochodowy zmierza ku ekologicznej przyszłości, Nissan podjął strategiczną decyzję o zwiększeniu zaangażowania na rynku pojazdów elektrycznych. Decyzję o przyspieszeniu strategii podjęto w związku z rekordowym wzrostem popytu na bezemisyjne pojazdy elektryczne.
Nissan dostrzega zmiany w preferencjach konsumentów i podwaja swoją dotychczasową strategię w zakresie pojazdów elektrycznych.
Po zdobyciu pozycji lidera dzięki wprowadzeniu na rynek modelu LEAF w 2011 roku, Nissan od kilku lat pozostaje w tyle, co jest wynikiem niewprowadzania nowych modeli elektrycznych do swojej oferty, podczas gdy większość producentów samochodów ma już na rynku pojazdy w pełni elektryczne, a ich gama stale rośnie.
Mimo że Nissan LEAF stał się jednym z najlepiej sprzedających się pojazdów elektrycznych na świecie, japońskiemu producentowi zajęło ponad dekadę wydanie drugiego w pełni elektrycznego pojazdu - crossovera SUV Ariya, którego start produkcji i tak ostatecznie musiał być kilkukrotnie przesuwany.
Nissan Ariya z 2023 roku jest pierwszym elektrycznym SUV-em japońskiego producenta. Jego zasięg to maksymalnie 490km, a sugerowana cena detaliczna zaczyna się od 239 900 zł (za wersję Engage FWD z zasięgiem 348km).
W ramach planu "Ambition 2030" Nissana, wprowadzonego w listopadzie 2021 roku, firma ogłosiła, że do końca dekady wprowadzi 23 zelektryfikowane modele, w tym 15 w pełni elektrycznych pojazdów. Początkowe plany zakładały, że 50% wszystkich modeli w całej linii Nissana i Infiniti będzie miało charakter EV lub hybrydowy.
Jednak w odpowiedzi na "zmiany potrzeb klientów i otoczenia biznesowego" w kierunku pojazdów w pełni elektrycznych, Nissan planuje teraz przyspieszyć swoją inwestycję.
Nissan przyspiesza realizację strategii Ambition 2030 dotyczącej pojazdów elektrycznych
Nissan ogłosił w niedzielę, w komunikacie prasowym, że przyspieszy działania mające na celu wprowadzenie na rynek pojazdów w pełni elektrycznych.
Do 2030 roku japoński producent planuje wprowadzić na rynek 27 modeli zelektryfikowanych, w tym 19 nowych pojazdów elektrycznych, przy czym udział pojazdów elektrycznych będzie wynosił 55%, a wcześniej wynosił on 50%. Ponadto Nissan prognozuje wyższe wskaźniki sprzedaży pojazdów elektrycznych sprzedawanych na kluczowych rynkach do 2026 roku, w tym:
Europa: 98% z 75%
Japonia: 58% z 55%
Chiny: 35% z 40%
Stany Zjednoczone: 40% (tylko EV)