Podczas środowego "Investor Day" Tesla zaprezentowała pradopodobnie najbardziej zbliżony do produkcyjnej wersji prototyp Cybertrucka. Oznaczono go podpisem "wersja przedprodukcyjna" i należy zakładać, że wielu różnic już nie zobaczymy, ponieważ do startu produkcji pozostało już tylko 5 miesięcy.
To co od razu rzuca się w oczy to gigantyczna pojedyncza wycieraczka, brak klamek (prawdopodobnie otwieranie na dotyk lub przyciski w słupkach B i C) oraz wielkie, trójkątne lusterka, które wielokrotnie zmieniały kształt na poprzednich prototypach. Dodatkowo na poniższym filmie wyraźnie widać, że na przednim zderzaku umieszczono kamerę, której brakuje w Teslach S, 3, X i Y. Z pewnością poprawi to nie tylko działanie autopilota, ale przede wszystkim ułatwi parkowanie tak dużym autem. Choć na podgląd 360 stopni raczej nie ma co liczyć.
Na prezentowanym modelu nie widać rolety, która ma zamykać przestrzeń bagażową (nie wiemy czy będzie to standardowym wyposażeniem auta). Widać natomiast z tyłu pojazdu przyciski do (prawdopodobnie) obniżania tyłu auta aby ułatwić załadunek. Umożliwia to pneumatyczne zawieszenie, które montowane jest także w Teslach S i X.
Zmianie uległ też środek auta. We wnętrzu zmieniła się kierownica i tunel środkowy. Na filmie widać, że kierownica jest mała i niemal okrągła. Z pewnością uciesza się ci, którym wolant w modelu S i X nie przypadł do gustu.
Największą ciekawostką pozostaje CENA! Przy pierwszej prezentacji modelu Elon Musk zapowiedział, że najwolniejsza wersja z jednym silnikiem będzie zaczynać się od 35 000 dolarów. Dziś ta kwota wydaje się być mało prawdopodobna, ale na ten moment nie znamy żadnych konkretów.
Na prestiżowych targach motoryzacyjnych SEMA 2024 zaprezentowano prawdziwą perełkę technologii – Teslę Model S Plaid Pursuit, specjalnie przystosowaną do służby w policji przez firmę Unplugged Performance. Ten niezwykle szybki i innowacyjny radiowóz zasili flotę departamentu szeryfa hrabstwa Los Angeles, wprowadzając nowe standardy efektywności i wydajności w działaniach policyjnych. Zobacz więcej >>
Programy lojalnościowe stacji benzynowych od lat cieszą się dużą popularnością wśród kierowców. Teraz Orlen, lider w tej dziedzinie w Polsce, postanowił rozszerzyć swoją ofertę, obejmując nią również właścicieli pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Rada Ministrów podjęła decyzję o przyjęciu trzeciej nowelizacji Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, co ma pomóc realizować cele Krajowego Planu Odbudowy (KPO) z 2021 roku. Choć wdrażanie nowych przepisów można uznać za sukces na poziomie strategicznym, szczegółowe regulacje ujawniają luki i niedociągnięcia, które mogą utrudnić osiągnięcie zamierzonych celów. Zobacz więcej >>
15 listopada br. ministrowie sprawiedliwości, infrastruktury oraz spraw wewnętrznych i administracji zorganizowali wspólną konferencję prasową, na której przedstawili szereg nowych propozycji mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>