Podczas środowego "Investor Day" Tesla zaprezentowała pradopodobnie najbardziej zbliżony do produkcyjnej wersji prototyp Cybertrucka. Oznaczono go podpisem "wersja przedprodukcyjna" i należy zakładać, że wielu różnic już nie zobaczymy, ponieważ do startu produkcji pozostało już tylko 5 miesięcy.
To co od razu rzuca się w oczy to gigantyczna pojedyncza wycieraczka, brak klamek (prawdopodobnie otwieranie na dotyk lub przyciski w słupkach B i C) oraz wielkie, trójkątne lusterka, które wielokrotnie zmieniały kształt na poprzednich prototypach. Dodatkowo na poniższym filmie wyraźnie widać, że na przednim zderzaku umieszczono kamerę, której brakuje w Teslach S, 3, X i Y. Z pewnością poprawi to nie tylko działanie autopilota, ale przede wszystkim ułatwi parkowanie tak dużym autem. Choć na podgląd 360 stopni raczej nie ma co liczyć.
Na prezentowanym modelu nie widać rolety, która ma zamykać przestrzeń bagażową (nie wiemy czy będzie to standardowym wyposażeniem auta). Widać natomiast z tyłu pojazdu przyciski do (prawdopodobnie) obniżania tyłu auta aby ułatwić załadunek. Umożliwia to pneumatyczne zawieszenie, które montowane jest także w Teslach S i X.
Zmianie uległ też środek auta. We wnętrzu zmieniła się kierownica i tunel środkowy. Na filmie widać, że kierownica jest mała i niemal okrągła. Z pewnością uciesza się ci, którym wolant w modelu S i X nie przypadł do gustu.
Największą ciekawostką pozostaje CENA! Przy pierwszej prezentacji modelu Elon Musk zapowiedział, że najwolniejsza wersja z jednym silnikiem będzie zaczynać się od 35 000 dolarów. Dziś ta kwota wydaje się być mało prawdopodobna, ale na ten moment nie znamy żadnych konkretów.
Brytyjski zarząd dróg krajowych i autostrad – National Highways – rozwija swoją flotę pojazdów elektrycznych. Instytucja odpowiedzialna za nadzór nad 4500 milami dróg i autostrad w Wielkiej Brytanii wzbogaciła się o kolejne 58 bezemisyjnych samochodów marki Toyota. Zobacz więcej >>
Rosnące rabaty, znikające rządowe dopłaty i imponujące wyniki sprzedaży aut elektrycznych – tak w skrócie wygląda europejski rynek motoryzacyjny na początku 2025 roku. Z najnowszego raportu JATO Dynamics wynika, że producenci muszą wykazywać się niezwykłą elastycznością, aby sprostać szybko zmieniającym się warunkom. Zobacz więcej >>
Przez ostatni rok ulice Kolonii stały się poligonem dla jednego z najciekawszych projektów miejskiej elektromobilności w Europie. Rheinmetall – znany głównie z sektora zbrojeniowego – pokazał, że jego technologie świetnie sprawdzają się także… w chodniku. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60.
Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>