Podczas środowego "Investor Day" Tesla zaprezentowała pradopodobnie najbardziej zbliżony do produkcyjnej wersji prototyp Cybertrucka. Oznaczono go podpisem "wersja przedprodukcyjna" i należy zakładać, że wielu różnic już nie zobaczymy, ponieważ do startu produkcji pozostało już tylko 5 miesięcy.
To co od razu rzuca się w oczy to gigantyczna pojedyncza wycieraczka, brak klamek (prawdopodobnie otwieranie na dotyk lub przyciski w słupkach B i C) oraz wielkie, trójkątne lusterka, które wielokrotnie zmieniały kształt na poprzednich prototypach. Dodatkowo na poniższym filmie wyraźnie widać, że na przednim zderzaku umieszczono kamerę, której brakuje w Teslach S, 3, X i Y. Z pewnością poprawi to nie tylko działanie autopilota, ale przede wszystkim ułatwi parkowanie tak dużym autem. Choć na podgląd 360 stopni raczej nie ma co liczyć.
Na prezentowanym modelu nie widać rolety, która ma zamykać przestrzeń bagażową (nie wiemy czy będzie to standardowym wyposażeniem auta). Widać natomiast z tyłu pojazdu przyciski do (prawdopodobnie) obniżania tyłu auta aby ułatwić załadunek. Umożliwia to pneumatyczne zawieszenie, które montowane jest także w Teslach S i X.
Zmianie uległ też środek auta. We wnętrzu zmieniła się kierownica i tunel środkowy. Na filmie widać, że kierownica jest mała i niemal okrągła. Z pewnością uciesza się ci, którym wolant w modelu S i X nie przypadł do gustu.
Największą ciekawostką pozostaje CENA! Przy pierwszej prezentacji modelu Elon Musk zapowiedział, że najwolniejsza wersja z jednym silnikiem będzie zaczynać się od 35 000 dolarów. Dziś ta kwota wydaje się być mało prawdopodobna, ale na ten moment nie znamy żadnych konkretów.
Na dzień 16 lutego 2024 roku program "Mój Elektryk" zbiera imponujące statystyki. Społeczeństwo odpowiedziało entuzjastycznie, składając już 19 010 wniosków o dofinansowanie. Zobacz więcej >>
Zaskakujące komunikaty od samochodu mogą teraz dotyczyć nawet tak drobnych detali, jak oświetlenie nastrojowe. Jednak właśnie taka sytuacja miała miejsce w przypadku jednego z użytkowników Volkswagen ID.3, który został poinformowany przez swój pojazd, że traci dostęp do tej funkcji. Zobacz więcej >>
Tesla kontynuuje rewolucję w świecie samochodów elektrycznych, wprowadzając do swojej oferty w Francji nową wersję - Tesla Model Y Van. Ta elektryczna dostawcza odsłona oferuje nie tylko zasięg 565 km WLTP, ale także praktyczne rozwiązania dostosowane do profesjonalnych potrzeb. Zobacz więcej >>
Tesla, znana z rewolucyjnych innowacji w przemyśle motoryzacyjnym, przygotowuje się do kolejnego kroku w elektrycznej rewolucji. Najnowsze doniesienia sugerują, że Cybertruck, flagowy pickup Tesli, będzie wyposażony w funkcję ładowania indukcyjnego. Zobacz więcej >>
Tesla charakteryzuje się dużą różnorodnością w temacie baterii. Kupując Model 3 możesz wejść w posiadanie auta z bateriami LFP (litowo-fosforanowo-żelazowe) albo NCM/NCA (litowo-niklowo-kobaltowo-manganowe / litowo-niklowo-kobaltowo-aluminiowe). Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>