Tesla regularnie publikuje raporty dotyczące bezpieczeństwa swoich produktów, w tym statystyki dotyczące bezpieczeństwa jej systemu Autopilot. Sceptycy argumentowali, że ulice miast to zupełnie inny organizm, ponieważ porównuje się je ze znacznie większymi odcinkami autostrad federalnych. W tym samym czasie Tesla opublikowała statystyki bezpieczeństwa dla FSD Beta z ostatnich 12 miesięcy i jak na razie robią duże wrażenie.
Pomimo sceptycyzmu niektórych krytyków, którzy szydzą z danych Tesli, argumentując, że liczby nie są tak dokładne, ponieważ Autopilot i jego najbardziej zaawansowane funkcje, takie jak nawigacja z autopilotem i automatyczna zmiana pasa ruchu, są często używane na autostradach.
Według raportu bezpieczeństwa pojazdów Tesli za trzeci kwartał 2022 r. firma ma jeden wypadek na 6,26 miliona mil przejechanych podczas korzystania z autopilota. Tesla z efektywnym FSD Beta może być bezpieczniejsza, niż samochody bez autopilota, ponieważ takie użycie odnotowało jeden wypadek na 1,71 miliona przejechanych mil. Różnica jest 5-krotna! Profesjonalny FSD jest prawdopodobnie jedną z najbardziej kontrowersyjnych innowacji Tesli, ale jego tempo sprzedaży cały czas rośnie. Dlatego, wraz z aktualizacjami dotyczącymi produkcji podzespołów, ogłoszonymi podczas Dnia Inwestora, FSD i Autopilot nadal wymieniane są jako niezwykle istotne w rozwoju marki, ponieważ systemy te zwiększą stopień wykorzystania pojazdów (Tesla Taxi) i zwiększą poziom bezpieczeństwa na drogach.
Tesla poinformowała także, że rozpoczęła udostępnianie FSD Beta prawie wszystkim klientom w USA i Kanadzie, którzy kupili opcję FSD, co przekłada się na około 400 000 właścicieli, którzy staną się atywnymi testerami nowej wersji.