Porsche Cayenne EV będzie produkowane w Bratysławie

Porsche Cayenne EV będzie produkowane w Bratysławie
25.03.2023 14:42
Na przyszły miesiąc zapowiedziano oficjany debiut Porsche Cayenne po faceliftingu. Na opublikowanych zdjęciach widać, iż zamysłem zmian było odświeżenie flagowego SUVa grupy i dostosowanie go do realiów konkurencji. Jednocześnie luksusowa marka przygotowuje się na nieuniknioną elektryczną przyszłość, decydując, gdzie będzie produkować bezemisyjny model czwartej generacji. W ogłoszonym komunikacie marka Grupy Volkswagen poinformowała, że wersja elektryczna będzie produkowana w Bratysławie (Słowacja) wraz z modelem spalinowym (ICE).
Ponieważ praktycznie wszyscy producenci samochodów stopniowo przechodzą z samochodów spalinowych na pojazdy elektryczne, konieczne jest podjęcie kluczowych decyzji dotyczących logistyki. Zakład w Bratysławie produkuje wiele modeli VAG zbudowanych na platformie MLB Evo - oprócz Cayenne i Cayenne Coupe produkowany jest tam również Touareg, Audi Q7 i Q8. Mały VW up! i Skoda Karoq są również produkowane na Słowacji.
Porsche nie określiła jeszcze, kiedy Cayenne EV wejdzie do produkcji. Ogłoszono jedynie, że SUV bez silnika benzynowego pojawi się po Macan EV (2024) i 718 EV (2025). Z pewnością trafi do sprzedaży przed 2030 rokiem, gdyż do tego czasu Porsche chce, aby ponad 80 procent sprzedaży pochodziło z pojazdów czysto elektrycznych. Aby to osiągnąć, w drugiej połowie dekady zostanie wprowadzony na rynek większy elektryczny SUV umieszczony powyżej segmentu Cayenne, który ma być produkowany w Lipsku (Niemcy).
Nie jest również jasne, czy będą dostępne wersje Cayenne nowej generacji z silnikiem spalinowym. Są szanse, że Porsche przyjmie tę samą strategię, którą planuje wdrożyć w przypadku mniejszego Macana. Kompaktowy crossover będzie sprzedawany wyłącznie jako pojazd elektryczny w następnej generacji, ale obecny model będzie funkcjonował jeszcze przez kilka lat z silnikami spalinowymi. Oba rodzaje napędu będą współistnieć przez jakiś czas, dopóki benzynowy Macan nie zostanie wycofany.
Cayenne ma zostać poddany liftingowi w przyszłym miesiącu, a to oznacza, że Porsche zamierza sprzedawać SUVa w takiej wersji przez co najmniej 3-4 lata. Prawdopodobnie więc po tym czasie możemy się spodziewać nowej oferty z elektrycznym modelem czwartej generacji.
Podczas gdy 718 Boxster / Cayman, Macan i Cayenne stają się pojazdami elektrycznymi, które dołączą do Taycana i przyszłego większego SUV-a, 911 nie straci w najbliższym czasie swojego silnika spalinowego. Porsche wielokrotnie powtarzało, że elektryczna wersja kultowego samochodu sportowego pojawi się najwcześniej w 2030 roku. Ale nadchodzi hybryda modelu 911 i według najnowszych doniesień częściowo zelektryfikowany GT2 RS ma pojawić się w 2026 roku i oferować hybrydową jednostkę napędową o mocy ponad 700 koni mechanicznych.
Autor: motoevo
Źródło: motor1
|
Tagi:

Warto przeczytać

Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Rosnące rabaty, znikające rządowe dopłaty i imponujące wyniki sprzedaży aut elektrycznych – tak w skrócie wygląda europejski rynek motoryzacyjny na początku 2025 roku. Z najnowszego raportu JATO Dynamics wynika, że producenci muszą wykazywać się niezwykłą elastycznością, aby sprostać szybko zmieniającym się warunkom. Zobacz więcej >>
Brytyjska flota drogowa stawia na elektromobilność – Toyota dostarcza 58 nowych EV

Brytyjska flota drogowa stawia na elektromobilność – Toyota dostarcza 58 nowych EV

Brytyjski zarząd dróg krajowych i autostrad – National Highways – rozwija swoją flotę pojazdów elektrycznych. Instytucja odpowiedzialna za nadzór nad 4500 milami dróg i autostrad w Wielkiej Brytanii wzbogaciła się o kolejne 58 bezemisyjnych samochodów marki Toyota. Zobacz więcej >>
Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai zaprezentował zupełnie nowy model elektryczny – Elexio. To średniej wielkości SUV opracowany z myślą o rynku chińskim. Zobacz więcej >>
Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Rok 2025 to kolejny przełom dla elektromobilności, szczególnie na Wyspach Brytyjskich. Ponad 20% nowych samochodów sprzedanych w UK to elektryki (BEV), co potwierdza, że auta z wtyczką przestały być niszową alternatywą, a stały się realną odpowiedzią na potrzeby współczesnych kierowców. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane