Porsche Cayenne EV będzie produkowane w Bratysławie

Porsche Cayenne EV będzie produkowane w Bratysławie
25.03.2023 14:42
Na przyszły miesiąc zapowiedziano oficjany debiut Porsche Cayenne po faceliftingu. Na opublikowanych zdjęciach widać, iż zamysłem zmian było odświeżenie flagowego SUVa grupy i dostosowanie go do realiów konkurencji. Jednocześnie luksusowa marka przygotowuje się na nieuniknioną elektryczną przyszłość, decydując, gdzie będzie produkować bezemisyjny model czwartej generacji. W ogłoszonym komunikacie marka Grupy Volkswagen poinformowała, że wersja elektryczna będzie produkowana w Bratysławie (Słowacja) wraz z modelem spalinowym (ICE).
Ponieważ praktycznie wszyscy producenci samochodów stopniowo przechodzą z samochodów spalinowych na pojazdy elektryczne, konieczne jest podjęcie kluczowych decyzji dotyczących logistyki. Zakład w Bratysławie produkuje wiele modeli VAG zbudowanych na platformie MLB Evo - oprócz Cayenne i Cayenne Coupe produkowany jest tam również Touareg, Audi Q7 i Q8. Mały VW up! i Skoda Karoq są również produkowane na Słowacji.
Porsche nie określiła jeszcze, kiedy Cayenne EV wejdzie do produkcji. Ogłoszono jedynie, że SUV bez silnika benzynowego pojawi się po Macan EV (2024) i 718 EV (2025). Z pewnością trafi do sprzedaży przed 2030 rokiem, gdyż do tego czasu Porsche chce, aby ponad 80 procent sprzedaży pochodziło z pojazdów czysto elektrycznych. Aby to osiągnąć, w drugiej połowie dekady zostanie wprowadzony na rynek większy elektryczny SUV umieszczony powyżej segmentu Cayenne, który ma być produkowany w Lipsku (Niemcy).
Nie jest również jasne, czy będą dostępne wersje Cayenne nowej generacji z silnikiem spalinowym. Są szanse, że Porsche przyjmie tę samą strategię, którą planuje wdrożyć w przypadku mniejszego Macana. Kompaktowy crossover będzie sprzedawany wyłącznie jako pojazd elektryczny w następnej generacji, ale obecny model będzie funkcjonował jeszcze przez kilka lat z silnikami spalinowymi. Oba rodzaje napędu będą współistnieć przez jakiś czas, dopóki benzynowy Macan nie zostanie wycofany.
Cayenne ma zostać poddany liftingowi w przyszłym miesiącu, a to oznacza, że Porsche zamierza sprzedawać SUVa w takiej wersji przez co najmniej 3-4 lata. Prawdopodobnie więc po tym czasie możemy się spodziewać nowej oferty z elektrycznym modelem czwartej generacji.
Podczas gdy 718 Boxster / Cayman, Macan i Cayenne stają się pojazdami elektrycznymi, które dołączą do Taycana i przyszłego większego SUV-a, 911 nie straci w najbliższym czasie swojego silnika spalinowego. Porsche wielokrotnie powtarzało, że elektryczna wersja kultowego samochodu sportowego pojawi się najwcześniej w 2030 roku. Ale nadchodzi hybryda modelu 911 i według najnowszych doniesień częściowo zelektryfikowany GT2 RS ma pojawić się w 2026 roku i oferować hybrydową jednostkę napędową o mocy ponad 700 koni mechanicznych.
Autor: motoevo
Źródło: motor1
|
Tagi:

Warto przeczytać

Tesla Zbliża Się Do Ujawnienia Modelu 3 Ludicrous

Tesla Zbliża Się Do Ujawnienia Modelu 3 Ludicrous

Ostatnie zdjęcia pojazdu odświeżonego i zmienionego oznaczeniem Modelu 3 Tesli, zobaczone przed jednym ze sklepów marki, sugerują, że oczekiwana aktualizacja Ludicrous dla Modelu 3 Performance jest już na horyzoncie. Choć firma niedawno przeprowadziła renowację Modelu 3, wprowadzając szereg usprawnień, wciąż brakowało w ofercie wersji Performance. Zobacz więcej >>
Fisker traci miliony dolarów w opłatach za samochody: Problemy z wewnętrznymi procedurami

Fisker traci miliony dolarów w opłatach za samochody: Problemy z wewnętrznymi procedurami

Ogromne kłopoty finansowe, jakie dotknęły Fiskera, nie są przypadkowe, informuje TechCrunch. Okazuje się, że firma nie miała wewnętrznych procedur śledzenia transakcji, co doprowadziło do "zagubienia" milionów dolarów w opłatach od klientów. Zobacz więcej >>
KIELCE. Orlen stawia ostatnią ładowarkę 50 kW, obiecuje roaming i karty RFID

KIELCE. Orlen stawia ostatnią ładowarkę 50 kW, obiecuje roaming i karty RFID

Orlen stawia krok w przyszłość motoryzacji elektrycznej, instalując ostatnią ładowarkę 50 kW w Kielcach. Łukasz Kwiatkowski, menedżer z Orlenu, ujawnił na LinkedIn, że firma postawiła urządzenie marki Ekoenergetyka Axon FX o mocy 50 kW. Zobacz więcej >>
Tesla Model S Plaid: Nowe Sportowe Siedzenia pojawiają się, ale gdzie jest Cybertruck?

Tesla Model S Plaid: Nowe Sportowe Siedzenia pojawiają się, ale gdzie jest Cybertruck?

Tesla wkracza na nowy poziom komfortu i sportowego stylu, dodając opcję sportowych siedzeń do swojego flagowego modelu, Modelu S Plaid. Ale czy to naprawdę nowość? Okazuje się, że sportowe fotele, które teraz oficjalnie pojawiły się w konfiguratorze Modelu S Plaid, pierwotnie miały swoje pięć minut sławy na pokładzie Tesli Cybertrucka... Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane